1

Onderwerp: Garmin HRM band is te groot

Goedenavond,

Sinds enkele weken zakt mijn hartslagmeter van Garmin af bij het rennen. Als ik eenmaal zweet blijft de band redelijk op zijn plek maar daarvoor is het dramatisch. Nu heb ik de nieuwe Garmin HRM-run ongeveer een jaar. Heeft iemand enig idee of de band zelf te vervangen is of moet ik meteen een nieuwe kopen met alle kosten van dien. Ik heb het verlengstuk er niet eens opzitten omdat de band dan helemaal te groot is.

Gr

2

Re: Garmin HRM band is te groot

De drukknopen zijn universeel, elke after market band kan gebruikt worden met de Garmin unit.
Advies is ook om een ander merk te nemen, daar de Garmin banden bekend staan om hun korte levensduur.
Zelf had ik nog een timex band liggen welke ik nu gebruik, en welke het ook al vele jaren doet.

3

Re: Garmin HRM band is te groot

Wat Wilagro zegt heb ik ook wel eens gedaan. Band van een ander merk kopen en de Garmin pod erop klikken.
Een andere optie is om een stukje van de band dubbel te vouwen en dan aan elkaar te naaien.

4

Re: Garmin HRM band is te groot

Had ik ook. De nieuwste polar band nemen. Die heeft een soort siliconen druppeltjes op de band, dat voorkomt en afzakken en losser gaan zitten. Perfect!

triathlon is 3x leuker!

5

Re: Garmin HRM band is te groot

Ik heb wel de nieuwe Garmin HRM-Run volgens mij zit die niet meer met drukknopjes vast. Zo lijkt het in ieder geval niet....
Ik zal nog eens goed kijken.

6

Re: Garmin HRM band is te groot

De mijne heeft dat wel, dat is de nieuwste versie.
Ik heb m 1x gebruikt, toen op een tri-band overgestapt.
Evt kun je de mijne overnemen als je interesse hebt.

7

Re: Garmin HRM band is te groot

Is dat de versie met de rode hartslagmeter?

8

Re: Garmin HRM band is te groot

Oei zie ik nu goed dat de HRM-TRI band geen losse sensor heeft? Dat zou wel een heel slecht ontwerp voor ons consumenten zijn. In dat geval ben je dus aan de kwaliteit van Garmin overgeleverd voor deze sensor.

In dat geval zit er niets anders op dan de optie van Montana man om de band in te korten. Of als vrouw heb je het wellicht ook iets makkelijker door de band vast te houden met de BH. Hoewel ik als man niet kan zeggen of dat lukt, en hoe dat voelt.

9

Re: Garmin HRM band is te groot

Het gaat om HRM-run. Die heeft een losse sensor, en kun je dus gewoon op de perfecte polar pro band vastmaken: https://www.polar.com/nl/producten/acce … _borstband
Die blijft echt zitten!

triathlon is 3x leuker!

10

Re: Garmin HRM band is te groot

HRM- TRI band heeft idd geen losse sensor. Schrok er ook van toen ik hem voor het eerst gebruikte.