26

Re: Even voorstellen

In een zwembad is schoolslag inderdaad zeer irritant, probeer dan maar eens in te halen en ondertussen niet tegen een zwemmer aan de andere kant te knallen... Banen moeten daar echt op gelijke snelheid ingedeeld worden.

Buiten moet schoolslag best kunnen. Dus nee schoolslag is niet het wandelen tijdens het lopen. Meer snelwandelen smile

@Asman 1500m schoolslag kan zeker in 40 minuten. Voor je eigen geruststelling denk ik dat de tip van de week van Mister Arby zeker een aanrader is....

27

Re: Even voorstellen

En die arme Merlijn stelt zich hier voor..... en denkt: wat is dit nou weer?.... :-)

Concorde

28

Re: Even voorstellen

Jacob schreef:

Maar daarna moet je weer door en mag de lat weer wat hoger worden gelegd. Anders zijn we vrij snel tevreden met zijn allen.

Hoe zo 'met zijn allen'?

Ik heb er toch niets mee te maken of iemand gauw tevreden is. Als iemand of en toe een wedstrijdje wil doen, dan heb ik daar toch geen last van.

Jacob schreef:

Dat is precies wat ik heb gezegd. Er worden vanwege andere oorzaken limieten opgelegd en daar moet je niet over zeuren. Dat doen mensen in dit topic wel.

Faal. Onbegrijpelijk dat jij niet wilt zien dat ik doel op iemands eigen verantwoordelijkheid om zijn eigen lat zo hoog te stellen dat hij kan deelnemen aan een evenement. Dat tijdseisen heeft.

Ik het me je eens dat als je je inschrijft voor een een evenement je niet daarna nog eens moet gaan zeuren over de tijdlimieten.

Maar als bijv. in Amsterdam de limiet voor het zwemmen eerst op 40min staat en dan 2 weken voor de wedstrijd verhoogd wordt naar 50min, dan vraag ik me wel waar die organisatie mee bezig is.

En dan heb natuurlijk het geval waarin een organisatie geen tijdlimieten stelt, maar wel van limieten uitgaat in het draaiboek en dan probeert een trage deelneemster uit de race te halen omdat het volgende onderdeel van start moet.

(Waarschijnlijk bedacht door iemand die zich niet voor kon stellen dat je wel eens langer dan 3uur over een OD zou kunnen doen).

Jacob schreef:

Maar ik vraag je om eens naar de BQ tijden in de jaren tachtig te kijken en naar die van nu. Leer, vorm een mening en kom dan terug met een goede uitleg.

Ik kan ze niet vinden. Dus als je ze voor me hebt dan ben ik wel benieuwd.

Jacob schreef:

Natuurlijk mag je genieten van lichaamsbeweging. Ik zie echter niet in waarom zo iemand aan een triathlon zou moeten deelnemen. Waarom moet alles voor iedereen zijn? Waarom moet alles toegankelijk zijn voor iedereen? En als je dat niet lukt dan is het altijd de schuld van anderen (maatschappij of in dit geval de organisatie).

Waarom zou je arbitraire limieten opgaan leggen, zoals 40min voor 1500m zwemmen? Prima als het niet arbitrair is. Dat de reddingsploeg het na 40min wel zat is (of als het water zo koud is, dat het niet verantwoord is om langer te zwemmen).

29

Re: Even voorstellen

Wat is limiet van dit   Jip en Janneke gekakel ?
Rapido

triathlon is 3 x beter