1 Laatst bewerkt door Jörgen (21-01-18 23:56:36)

Onderwerp: Jörgen

Eigenlijk wilde ik een berichtje posten dat ik vandaag lekker getraind heb (10km D1), maar het leek me bij nader inzien wel zo netjes om me eerst maar eens voor te stellen.

Ik ben Jörgen, 39, en weet sinds de kerst dat ik dit jaar in ieder geval de triathlon van Holten ga doen (olympische afstand), samen met (o.a.) m'n broertje. Dat was aanleiding om vanaf begin dit jaar (weer) de verschillende disciplines te trainen.

Van kinds af aan heb ik veel gefietst, eerst op de racefiets en later ook op een mountainbike. En weer later is daar hardlopen bij gekomen. Ik train meestal richting een concreet doel, van toertocht (Elfstedentocht, Amstel Gold, Marmotte, Luik Bastenaken Luik, etc.) en hardloopwedstrijd (Egmond, A'dam, etc.). Triathlon doe ik nu sinds een paar jaar, o.a. Anna Paulowna (2x kwart), A'dam nieuw west, Maastricht.

Goed voornemen voor dit jaar is om m'n trainingen beter op te bouwen, te werken aan snelheid (m.n. hardlopen) en vaker te trainen (niet langer of harder). Ik zit nu op 4 keer per week trainen. Meestal 1x uurtje zwemmen, 2x keer hardlopen (5 - 10 km), 1x combinatietraining (fietsen en hardlopen).

Mijn valkuil is te snel op te willen bouwen, dus de komende periode wil ik de training rustig uitbouwen. Trainen als voorbereiding op de volgende training.

2

Re: Jörgen

Jörgen schreef:

Eigenlijk wilde ik een berichtje posten dat ik vandaag lekker getraind heb (10km D1)

Da's een flink eind zwemmen! smile


Welkom.

3 Laatst bewerkt door Jörgen (22-01-18 11:00:07)

Re: Jörgen

RolandF schreef:
Jörgen schreef:

Eigenlijk wilde ik een berichtje posten dat ik vandaag lekker getraind heb (10km D1)

Da's een flink eind zwemmen! smile

Welkom.

Rustig opbouwen blijft een uitdaging voor me. smile

4

Re: Jörgen

Jörgen welkom! Het klinkt bekend, een duursporter die fietst en loopt en dat zwemmen er dan ook maar bij gaat doen wink Veel succes dit jaar!

5

Re: Jörgen

Ja dat zwemmen, het was een moetje maar ik ben het wel steeds leuker gaan vinden.

Ik wil me nog wel aansluiten bij een vereniging om de fijne kneepjes te leren, techniek kan vast beter.

Tips leuke vereniging (omgeving Uitgeest) zijn welkom.