1

Onderwerp: Nieuw bij triathlon en complete zwemramp

Even voorstellen:

Mijn naam is Laureline en ben nieuw bij de triathlon. Ik ben al jaren aan het hardlopen en wil nu wat allrounder worden. Mijn eerste wapenfeit zal hopelijk Aalsmeer worden, eind augustus. Ik ben er in elk geval druk mee bezig.

Echter,
ik ben de borstcrawl-techniek niet machtig. Het ziet er werkelijk niet uit als ik op die manier ga zwemmen. Vooralsnog heb ik bedacht dat ik met schoolslag de overkant van het zwembad ook nog wel ga halen maar een beetje jammer is het wel.

Hoe bereiden jullie je voor vwb het zwemmen? Als lid van een triathlonvereniging?

Groeten!

2

Re: Nieuw bij triathlon en complete zwemramp

Inderdaad, lid worden van een vereniging. Succes met je voorbereiding, en heel veel plezier.

3

Re: Nieuw bij triathlon en complete zwemramp

Laureline schreef:

Hoe bereiden jullie je voor vwb het zwemmen? Als lid van een triathlonvereniging?

Het hoeft natuurlijk geen triathlonvereniging te zijn. Maar bij zwemmen heb je wel feedback nodig van een goede trainer.

4

Re: Nieuw bij triathlon en complete zwemramp

Yes, die vereniging is een goed idee. Zonder vereniging ben ik in 3 jaar van 22 naar 18 minuten op de km gegaan, maar met coach was me dat waarschijnlijk in 1 jaar gelukt...