1

Onderwerp: Voorstellen

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Dennis de Wit. Ik ben 30 jaar en eigenlijk al mijn hele leve fanatiek sporter.
Doordat ik 3,5 jaar geleden een herseninfarct heb gehad, doe ik eigenlijk alleen nog maar duursporten.

Ik kreeg van een kennis een beetje zijn IM Maastricht ervaring mee en heb mij daarom nu tot doel gesteld om die in 2019 binnen de 12 uur te finishen. Hoe en wat op de weg daarnaartoe is nog heel langzaam vaste vorm aan het aannemen.

Ik loop over 2 weken een halve marathon, waar ik een eindtijd van max 1.45 in mijn hoofd heb. De marathon in 4 uur moet dus wel goed te doen zijn en stiekum hoop ik volgend jaar nog wel wat sneller te kunnen.

Fietsen heb ik dit jaar alleen wat korte afstanden van 25 km naar het werk gedaan, maar vorig jaar wel tot 80 km aan een stuk gefietst met gemiddeldes tegen de 30 km/h. 180 km moet volgend jaar volgens mij dan echt wel binnen 6 uur kunnen.

Zwemmen heb ik eigenlijk al een jaar of drie niet meer gedaan. De laatste keer zwom ik 2,5km in 50 minuten in een binnenbad van 25m, dus dat vind ik lastig te zeggen. Mijn draaipunt is namelijk niet snel, maar ik zette mij wel flink af. Ik heb nu 1u30 voor het zwemmen als minimum, maar denk dat ik ook wel richting 1u15 moet kunnen.

Ik ga veel lezen op het forum en hoop op veel nuttige informatie!

2

Re: Voorstellen

Dennis welkom! Herseninfarct betekent niet al te intensief sporten maar duursport kan wel? Een mooi streven om dan volgend jaar een Ironman te doen. Wees in elk geval flexibel met je targets, ook al is het natuurlijk prima om duidelijke doelen te hebben. En voorzover je dat nog niet van plan was, probeer in het voortraject ook alvast wat kortere triathlons te doen, dan krijg je er iets meer gevoel bij (en zal je zien dat een triathlon niet het simpelweg optellen van de individuele disciplines is).

Hoe dan ook, veel succes en houdt ons op de hoogte van je progressie!

3

Re: Voorstellen

Maca944 schreef:

Dennis welkom! Herseninfarct betekent niet al te intensief sporten maar duursport kan wel? Een mooi streven om dan volgend jaar een Ironman te doen. Wees in elk geval flexibel met je targets, ook al is het natuurlijk prima om duidelijke doelen te hebben. En voorzover je dat nog niet van plan was, probeer in het voortraject ook alvast wat kortere triathlons te doen, dan krijg je er iets meer gevoel bij (en zal je zien dat een triathlon niet het simpelweg optellen van de individuele disciplines is).

Hoe dan ook, veel succes en houdt ons op de hoogte van je progressie!

Intensief kan wel, maar coördinatieproblemen links en evenwichtsproblemen zijn in dit geval de beperkende factor.

Ik wil inderdaad wel een aantal x een 1/4 doen en een halve in het voorjaar van 2019. Ook om, zoals je zegt, te kijken wat het tempoverlies is in een triathlon. Dat kan ik echt nog niet inschatten! Dat vind ik overigens wel jammer, want ik vind sporten met richttijden echt heerlijk. Ik heb onderweg echt houvast nodig.
De tijden die ik nu aangehouden heb, zijn wel tijden die ik tijdens de IM hoop te halen. Maar het is nog ver weg, dus die doelen kunnen best bijgesteld worden