26

Re: Team Triathlon Arnhem

Zwemmen 475 m: 9 min -> 10 min
Fietsen 20 km (225 hm): 35 min ->40-45 min
Lopen 5 km (120 hm): 24-27 min
________________________________+
Totaal: 1h10 incl. wissels -> 1h22-1h24

27

Re: Team Triathlon Arnhem

Ik kan niet zo goed inschatten hoeveel klimwerk de hoogtemeters inhouden. Iemand enig idee of dit serieus klimwerk is (voor Nederlandse begrippen dan he)? Is dit goed met een TT-fiets te doen?

Ik heb zelf ooit Lacs gedaan en dat vond ik vrij serieus en daar zou ik persoonlijk ook geen TT gebruiken.

28

Re: Team Triathlon Arnhem

ic3d schreef:

Is dit goed met een TT-fiets te doen?.

Ja is prima te doen. Het loopt wel op, maar écht klimmen zou ik het ook niet willen noemen. Je kan best een lekker tempo houden. Misschien doe je hem niet helemaal liggend, maar kan prima op tijdritfiets.

29

Re: Team Triathlon Arnhem

Alleen de klim na de start is even vervelend, en die pak je een rondje later weer, maar verder valt het volgensmij wel mee.
In teamverband mocht je sws niet met TT starten.

30

Re: Team Triathlon Arnhem

Thanks! Ik heb een paar maanden met een blessure gesleept (nog steeds, alhoewel het wisselend beter gaat) en wilde íets als opwarmertje doen na al die maanden trainen zonder doel. Ik zag deze met 1/16e voorbij komen. Dat is een afstand van niks natuurlijk, maar juist daarom mooi om te kijken waar mijn  blessure staat. Ik zie alleen wel op tegen klimwerk. Een zwaar verzet is juist waar ik last krijg. Maar als het maar een kleine hobbel is, dan kan ik die op licht trappen en gewoon een hele hoge cadans houden. Ik hoef geen eerste te worden, zal sowieso niet lukken, maar ik wil weer iets doen behalve in mijn eentje mijn rondjes doen op 80% van mijn "kunnen".