201 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (02-04-18 20:26:23)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma Rust
Di Duurloop
Wo Tacx
Do Zwemmen en herstelloopje
Vr Rust
Za Zwemloop en uitfietsen
Zo Rust

Totaal van 8 uur.
Al een beetje aan het taperen dus. Deze week helemaal. Daarna Rotterdam Marathon en een week later AGR.

202

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

deze week een rustig weekje gehad dwz onder de 15u trainingsarbeid.

203

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik ook een rustige week gehad. Vier dagen op stap naar Cambridge met m'n studenten. Gelukkig daar wel 2x kunnen lopen en 1x kunnen zwemmen. Vrijdag een (koude) sprint tri gedaan, en de rest van het weekend een beetje gerust en actief herstel op de fiets gedaan.
Deze week weer meer uren (>15).

204

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma : extra rustdag
Di : bike , met sprintjes en tempo intervallen. 1,5 uur
Wo : zwemmen 2500 m , s,avonds hardlooptraining met tempo intervallen .
Do : 45 min rustig loopje , core training .
Vrij : rustdag
Zaterdag : 2 uur bike lage zone , koppel naar 0,5 rustig loopje
Zo : 1:45 uur bike met tempo intervallen

205

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

30km gelopen en 350km gefietst. Prima weekje maar wederom geen centimeter gezwommen. Ik mis tijd en motivatie om 's-avonds naar het zwembad te gaan en 's-ochtends kan ik helaas niet meer.

206

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Goeie week geweest.

Ma: ochtend 1u easy run, avond 1,5u VO2max intervallen tacx trainerroad
Din: ochten 45 min easy run, avond 1,5u endurance intervallen tacx trainerroad  + 15 min brick run
Woe: ochtend 25 min core, avond 1u:15m run met 45 min tempo blok
Don: ochtend 20 min core, avond 1u zwem training met club (2800m met 8x200m starten op 3:20-3:30)
Vrij: ochtend 1u tacx trainerroad endurance intervallen (bedoeling was 1,5u maar begon te laat)
Zat: 2u:45m easy run (28 km)
Zon: 4u tacx trainerroad (het regende hier, Parijs-Roubaix gekeken) + 15 min brick run

207 Laatst bewerkt door HansH (14-04-18 18:15:09)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Lekker weekje! Lange duurloop van 28km, lange rit van 185 en 3800m gezwommen. En natuurlijk de nodige intervallen in alle sporten en wat hoge cadans training. Plus een uurtje in de sportschool (en de bijbehorende sauna smile). Bij elkaar ruim 19 uur. Morgen hersteldag en gezellig met mijn dochter naar haar dressuur wedstrijd. Top!

triathlon is 3x leuker!

208 Laatst bewerkt door mstyz (14-04-18 21:39:10)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

HansH schreef:

Lekker weekje! Lange duurloop van 28km, lange rit van 185 en 3800m gezwommen. En natuurlijk de nodige intervallen in alle sporten en wat hoge cadans training. Plus een uurtje in de sportschool (en de bijbehorende sauna smile). Bij elkaar ruim 19 uur. Morgen hersteldag en gezellig met mijn dochter naar haar dressuur wedstrijd. Top!

Wauw... Maar hoe? Werk je ook tijdens zo'n week?

209 Laatst bewerkt door HansH (14-04-18 21:43:38)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

mstyz schreef:
HansH schreef:

Lekker weekje! Lange duurloop van 28km, lange rit van 185 en 3800m gezwommen. En natuurlijk de nodige intervallen in alle sporten en wat hoge cadans training. Plus een uurtje in de sportschool (en de bijbehorende sauna smile). Bij elkaar ruim 19 uur. Morgen hersteldag en gezellig met mijn dochter naar haar dressuur wedstrijd. Top!

Ehhh fantastisch, werk je ook tijdens zo'n week?

Terechte vraag! Ben mijn interim-werk stevig aan het afbouwen, je kan natuurlijk niet alles smile (8 jaar geleden lukte het me trouwens met 4 dagen werken dit net allemaal in te passen, maar dan lag ik ook om 6:30 al in het zwembad.... en zat een hersteldag op zondag er zeker niet in... En bij die 19 uur komt nog zeker 5 uur reis(zwembad)/douche/omkleedtijd... Dit bevalt een stuk beter dan 8 jaar geleden cool )

triathlon is 3x leuker!

210

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Was met een goede week bezig, tot gister. Met mijn fiets omgedonderd en ribben doen auw! ik voelde wel een knak, maar geen idee of ze gebroken of gekneusd zijn, dat maakt ook weinig uit. Daarna nog 15k naar huis gefietst en dat ging eigenlijk wel zolang de weg glad was en ik niet schakelde, in aero houding zat of dronk. Had nog de hoop dat het wel mee zou vallen, maar heb er vandaag ook goed last van. Slapen was ongemakkelijk, hoesten gaat nauwelijks maar ademhalen is gelukkig geen probleem.
20 mei een halve gepland en 5 augustus IM Maastricht.
Vandaag stond er nog een lange duurloop op het programma en volgende week is het een herstelweek. Die zal wel extreem rustig worden nu.
Hopelijk duurt het niet te lang voor ik weer op de trainer kan zitten, en ook niet tot ik weer kan lopen (mijn nemesis). Pluspunt is is dat ik nu in goede vorm ben en supersnel herstel van trainingen, hopelijk werkt dit ook met blessures!
Iemand ervaring met gekneusde/gebroken ribben en hardlopen en zwemmen?

211

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

MontanaMan schreef:

Was met een goede week bezig, tot gister. Met mijn fiets omgedonderd en ribben doen auw! ik voelde wel een knak, maar geen idee of ze gebroken of gekneusd zijn, dat maakt ook weinig uit. Daarna nog 15k naar huis gefietst en dat ging eigenlijk wel zolang de weg glad was en ik niet schakelde, in aero houding zat of dronk. Had nog de hoop dat het wel mee zou vallen, maar heb er vandaag ook goed last van. Slapen was ongemakkelijk, hoesten gaat nauwelijks maar ademhalen is gelukkig geen probleem.
20 mei een halve gepland en 5 augustus IM Maastricht.
Vandaag stond er nog een lange duurloop op het programma en volgende week is het een herstelweek. Die zal wel extreem rustig worden nu.
Hopelijk duurt het niet te lang voor ik weer op de trainer kan zitten, en ook niet tot ik weer kan lopen (mijn nemesis). Pluspunt is is dat ik nu in goede vorm ben en supersnel herstel van trainingen, hopelijk werkt dit ook met blessures!
Iemand ervaring met gekneusde/gebroken ribben en hardlopen en zwemmen?

Sterkte, klinkt wel erg pijnlijk. Rust en rust... en dan weer langzaam oppakken.

212

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

HansH schreef:
mstyz schreef:
HansH schreef:

Lekker weekje! Lange duurloop van 28km, lange rit van 185 en 3800m gezwommen. En natuurlijk de nodige intervallen in alle sporten en wat hoge cadans training. Plus een uurtje in de sportschool (en de bijbehorende sauna smile). Bij elkaar ruim 19 uur. Morgen hersteldag en gezellig met mijn dochter naar haar dressuur wedstrijd. Top!

Ehhh fantastisch, werk je ook tijdens zo'n week?

Terechte vraag! Ben mijn interim-werk stevig aan het afbouwen, je kan natuurlijk niet alles smile (8 jaar geleden lukte het me trouwens met 4 dagen werken dit net allemaal in te passen, maar dan lag ik ook om 6:30 al in het zwembad.... en zat een hersteldag op zondag er zeker niet in... En bij die 19 uur komt nog zeker 5 uur reis(zwembad)/douche/omkleedtijd... Dit bevalt een stuk beter dan 8 jaar geleden cool )

Tja ik herken het allemaal wel. Maar met kids en werk, is het passen en meten. Mijn trainingen zijn wel een stuk korter, ik richt mij met name op OD. Met 6 dagen trainen, en zo'n 10 trainingen per week. Ben ik al tevreden met 10 uur arbeid. Alleen in vakanties kom ik wel eens op 19 uur. Dus alle respect! Voor mij op dit moment niet haalbaar, laat staan dat ik genoeg kan slapen om voldoende te herstellen.

-- M

213

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Sterkte. Heb ok FB al gereageerd wink

214

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

MontanaMan schreef:

Was met een goede week bezig, tot gister. Met mijn fiets omgedonderd en ribben doen auw! ik voelde wel een knak, maar geen idee of ze gebroken of gekneusd zijn, dat maakt ook weinig uit. Daarna nog 15k naar huis gefietst en dat ging eigenlijk wel zolang de weg glad was en ik niet schakelde, in aero houding zat of dronk. Had nog de hoop dat het wel mee zou vallen, maar heb er vandaag ook goed last van. Slapen was ongemakkelijk, hoesten gaat nauwelijks maar ademhalen is gelukkig geen probleem.
20 mei een halve gepland en 5 augustus IM Maastricht.
Vandaag stond er nog een lange duurloop op het programma en volgende week is het een herstelweek. Die zal wel extreem rustig worden nu.
Hopelijk duurt het niet te lang voor ik weer op de trainer kan zitten, en ook niet tot ik weer kan lopen (mijn nemesis). Pluspunt is is dat ik nu in goede vorm ben en supersnel herstel van trainingen, hopelijk werkt dit ook met blessures!
Iemand ervaring met gekneusde/gebroken ribben en hardlopen en zwemmen?

Volgens mij is er geen behandeling voor gebroken of gekneusde ribben. Heb zelf een rib gekneusd maar daar ging ik niet mee fietsen of zwemmen, veel te pijnlijk. Na een paar dagen werd het beter.

215

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Sterkte, MontanaMan, klinkt pijnlijk inderdaad!

Louise

216

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Sterkte Montanaman! Gekneusde ribben zijn nogal pijnlijk weet ik uit ervaring. Maastricht moet wel lukken, maar het zal wel een tijdje duren voordat met name zwemmen en lopen weer pijnloos gaan. Tot die tijd dan maar een tandje minder denk ik, al weet ik niet hoe schadelijk het is om normaal door te trainen met gekneusde ribben.

Zaterdag heb ik de AGR gefietst (150km, maar dat bleek 10km te kort te zijn) en op vrijdag hebben we al het IM Maastricht parcours gedaan, zodat ik een mooie fietsweek achter de rug heb. Uiteindelijk 17 uur gezwommen/gefietst/gelopen en nog een kleine 2 uur core/yoga gedaan en dat is voor mij een behoorlijk lange trainingsweek. Het viel me erg mee hoe weinig last ik daarvan had, met het oog op Maastricht is het wel prettig dat de belastbaarheid op orde is. Nu de snelheid nog.

217

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik zit/zat aan het einde van mijn basis opbouw en had dus een week van rond de 18u in planning. Schijnbaar kan het inderdaad geen kwaad om te trainen met pijnlijke ribben. En aangezien ademen goed gaat zonder pijn (meestal, hoesten en niezen wel erg pijnlijk) hoop ik volgende week op de trainer te zitten weer. Maar het zal inderdaad wel een poos zijn van trainen met pijn, wat dan hopelijk een goede mentale training is voor het tweede deel van de marathon tijdens IM Maastricht, als alles pijn gaat doen. Voor nu een weekje rust.
Nog even gechecked of ik mijn inschrijfgeld van een halve op 20 mei terug kan krijgen maar dat gaat niet meer. Dus even aankijken hoe het gaat met zwemmen en lopen tegen die tijd.

218

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Herstelweekje na de marathon. Toch 12 uur aangetikt big_smile

Ma: Uitfietsen 30'
Di: Rust en massage
Wo: Yoga 60'
Do: Losfietsen 90'
Vr: Rust
Za: Fietsen AGR 6.5hr
Zo: Fietsen 2.5 hr

Had graag nog gezwommen, maar dat lukte even niet met werk en reistijd.
Komende weken lekker zonder schema; sporten wanneer ik er zin in heb en als het mooi weer is.

219

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Herstel weekje hier was echt herstel:
Ma : zwemmen 1800
Di : rust
Wo : 45 min rustig loopje
Do : kracht
Vrij : rust
Za :1 uur bike
Zo : run bike run als training , was afzien .
Geplaagd door krampen tijdens het fietsen bijna de tweede keer lopen niet gestart .
Toch gedaan ... heel moeizaam ... kramp in achterkant bovenbeen steeds weer .

220

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: 60 min indoor bike training
Di: rustdagje
Wo: 45 min zwemmen + 60 min lopen
Do: 75 min indoor bike training
Vr: 75 min lopen
Za: 90 min indoor bike training
Zo: 120 min lopen

Komende week een wat rustigere week en vrijdagavond meedoen aan de Bloesemrun in Geldermalsen.

221

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Zoals te verwachten weinig gedaan deze week.
Een paar keer van of naar het werk gewandeld (~4 km), en vandaag een uurtje rustig op de tacx.
Ribben zijn nog behoorlijk pijnlijk maar de pijn is wel veel lokaler, het zal wel met het afnemen van zwellingen te maken hebben. In en uit bed is de grootste opgave. Lopen en zwemmen zal er ook komende week niet inzitten (al staat er op zondag een 7km loop met mijn studenten op het programma), maar hopelijk kan ik wel de meeste dagen een uurtje op de tacx zitten.

222

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Balen van je ribben Montana , hoop dat het snel beter word .

Deze week weer belasting .

Ma :zwemtraining 1900 m
Di: 1,5 uur bike met tempo intervallen
Wo : Hardlooptraining met intervallen
Do : extra rustdag
Vrij : rustdag
Za : 44 km bike ,  een 10 km loop gedaan , 30 km bike
Zo : ca 60 km bike op weg naar berg en dal 6 tempo intervallen .
Berg en dal 5 X hoog gereden , op weg naar huis 5 X tempo intervallen.

Komende week tapering voor Mallorca . Vrijdag vliegen we .

223

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hier ook eindelijk een heel rustig weekje na marathon en AGR.

Ma: Lopen 5 km
Di: Zwemmen en 1.5 hr fietsen
Wo: Yin yoga
Do: Rust
Vr: Zwemmen cursus
Za: Lopen 8 km
Zo: Rust (Bekerfinale big_smile)

224

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Zo Linda met zo een lijst aan wedstrijden zou ik denken dat jij rond de 25/30u per week traint?

225

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Waarom? Wat zou ik daar beter van worden?