1

Onderwerp: Ook maar even voorstellen

Ik ben marco (46 jaar) woonachtig in Oosterhout. Altijd wel sportief geweest en na een aantal jaar recreatief op de wielren fiets gezeten te hebben ben ik vorig jaar weer wat begonnen met hardlopen. Afgelopen september de marathon van Berlijn gelopen (4:07) en zondag staat Rotterdam op het programma (streeftijd 3:40)

Ik ben altijd een slechte zwemmer geweest en dat heeft me er tot nu toe altijd van weerhouden om aan een triatlon te beginnen.
Ik zag pas een advertentie voor een borstcrawl cursus en heb me daarvoor opgegeven en ben nu zelf maar vast wat begonnen met zwemmen. Ik zwom de eerste keer 28 min op 1000mtr (schoolslag)dus daar zit nog wel verbetering in.

ik heb me reeds opgegeven voor de 1/4 van cuijk en de sprint tri in Oosterhout.
het doel is om door te trainen en dan volgend jaar een aantal halve te gaan doen.

Mezelf al goed in gelezen hier op het forum en het boek (The Triathlete's Training Bible) maar besteld.

gr Marco

2

Re: Ook maar even voorstellen

Marco welkom! Leuk dat je de triathlon ontdekt hebt, en dat zwemmen komt wel goed als je stug doorzet.

Succes zondag!

3

Re: Ook maar even voorstellen

Je pakt het in ieder geval goed aan door je gelijk op te geven voor een zwemcursus. Succes! Een trainigsprogramma maken is altijd een flinke puzzel met 3 sporten, core training, werk, gezin en andere hobbies die allemaal tijd nodig hebben. Die training bible is een goede tool daarbij.

4

Re: Ook maar even voorstellen

Welkom en veel success gewenst! En inderdaad, dat zwemmen is voor meer triatleten een uitdaging (kuch!). Het heeft ook wel iets om als laatste uit het water te komen. Je hebt dan op de fiets het gevoel dat je het hele veld inhaalt!

smile

5

Re: Ook maar even voorstellen

RolandF schreef:

Het heeft ook wel iets om als laatste uit het water te komen. Je hebt dan op de fiets het gevoel dat je het hele veld inhaalt!:)

Haha, ja, pacman spelen noem ik dat. Ik ben ook  niet zo'n snelle zwemmer, maar na inmiddels 4 cursussen is mijn techniek wel redelijk, geloof ik. En ik vond ze ook erg leuk om te doen, dat 'puzzelen' met je armen en je handen enzo. Dus welkom en veel plezier gewenst!

Louise

6

Re: Ook maar even voorstellen

dank jullie wel voor het welkom.
Het zwemmen zal met de loop der tijd wel verbeteren. (hoop ik dan maar)

Het inlezen in de do's en don't van deze sport is al wel erg leuk en leerzaam.

Eerst de marathon van zondag even goed doorkomen en dan kan ik serieus werk gaan maken van de trainingen.

7

Re: Ook maar even voorstellen

Welkom en succes zondag!