51

Re: trisuit, welke?

Ik heb er mij deze week 2 gekocht van Castelli met korte mouwtjes. Had er al eentje van en die zitten zo ongelofelijk goed dat ik er tegenwoordig zelfs mee train.

52

Re: trisuit, welke?

Ik wurm ook.
Je leert ook heel snel of op tijd nog plassen, of er dwars doorheen. Dan hoeft ie niet zo vaak meer aan en uit.

53 Laatst bewerkt door ic3d (06-09-17 14:47:32)

Re: trisuit, welke?

Ik heb een D2tri, 2XU en een Decathlon variant. Heel eerlijk gezegd vind ik het Decathlon pakje het fijnste zitten. Zeker op de fiets. Ik krijg bij de anderen schuurplekken op de meer "knellende" plekken. Qua aerodynamica, of hoe je het ook noemen wilt, merk ik onderling geen enkel verschil.

54

Re: trisuit, welke?

ronnyke schreef:

Ik heb er mij deze week 2 gekocht van Castelli met korte mouwtjes. Had er al eentje van en die zitten zo ongelofelijk goed dat ik er tegenwoordig zelfs mee train.

Die wil ik ook graag, maar worden volgensmij niet gemaakt met mouwtjes voor vrouwen sad

Wil mezelf voor volgend jaar waarin ik meer lange afstanden wil doen, dus eens eentje met mouwtjes kado doen.
Ik ga dan waarschijnlijk voor een Zoot, daar had ik al een los broekje van. Verder start ik meestal in een teampakje of in m'n allereerste trisuit van 2XU. Nog niet eerder behoefte gehad om nieuwe te kopen.

En m'n pakje van de bond ligt als het goed is zo thuis! Eens zien van wat voor kwaliteit die is.

55

Re: trisuit, welke?

Ik wil binnenkort ook voor een trisuit gaan kijken. Wat is het verschil tussen short distance en long distance trisuits?
Ik heb ook gehoord over pasdagen, waar je bijvoorbeeld ook een stukje kan zwemmen. Zijn jullie daar bekend mij.
Bestellen op internet zonder er ervaring mee te hebben, vind ik eigenlijk een beetje tricky.

56

Re: trisuit, welke?

ferrarimanddw schreef:

Ik wil binnenkort ook voor een trisuit gaan kijken. Wat is het verschil tussen short distance en long distance trisuits?
Ik heb ook gehoord over pasdagen, waar je bijvoorbeeld ook een stukje kan zwemmen. Zijn jullie daar bekend mij.
Bestellen op internet zonder er ervaring mee te hebben, vind ik eigenlijk een beetje tricky.

Trisuit is wat je de hele triathlon aanhebt, zie het als een wielrenpakje met een dunne en sneldrogende zeem.
Wetsuit is wat je over je trisuit aantrekt om te gaan zwemmen en gemaakt van neopreen.

Een (eerste) wetsuit zou ik zeker niet via internet kopen, deze moet gewoon goed zitten. Te strak en je kan je niet goed bewegen en/of je stukt, te ruim en het werkt als een anker.

Een trisuit is persoonlijk. Long course of short course zal hem met name zitten in het aantal zakken en of de rits voor of achter zit (achter verplicht bij ITU wedstrijden?). Daarnaast kan je kiezen voor korte mouwen of geen mouwen. Zonder mouwen is goedkoper en prima voor de kortere afstanden. Zelf vind ik voor halve en hele trisuits met mouwtjes prettiger. Als het koud is geeft het iets meer warmte en als het (erg) warm is beschermt het tegen verbranden. Ook schijnt het aerodynamischer te zijn, maar dat geloof ik wel.

57

Re: trisuit, welke?

Dat met die mouwen is ook nog een reglementair puntje: bij een triathlon zonder wetsuit mag je officieel op de korte afstanden niet in iets met mouwen starten (omdat je daar iets wetsuit-achtigs onder zou kunnen verstoppen, maar de regel wordt niet altijd streng gehanteerd). Dus zonder mouwen zit je op dat punt altijd goed. Bij kou of tegen verbranden kun je er eventueel ook nog wat overheen aantrekken. Als je één trisuit wilt kopen, zou ik dus korte mouwen doen, en dan kun je later verder zien. 

Pasdagen zijn voor wetsuits, niet voor trisuits, volgens mij. Een trisuit kan je prima 'op het droge' passen.

Louise

58 Laatst bewerkt door ferrarimanddw (04-04-18 15:17:06)

Re: trisuit, welke?

Ik denk dan dat mijn collega mij verkeerd verstaan heeft en dacht dat ik het over een wetsuit had toen hij over pasdagen begon wink
Ik had inderdaad al veel gelezen over trisuits, maar kwam op een site de term short distance tegen. Dat had ik nog niet eerder gezien.
Korte mouwen heeft voorlopig mijn voorkeur, zeker nu ik op meerdere topics lees dat mouwtjes soms een probleem kan zijn.
Verbranden ga ik wel tegen met zonnebrand en als ik het koud heb, geef ik gewoon meer gas tongue

59 Laatst bewerkt door Tri-John (04-04-18 22:56:13)

Re: trisuit, welke?

Ik ben ook op zoek naar een nieuw trisuit en zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

Ik had een goedkoop model van decathlon waar ik eigenlijk best tevreden over was qua pasvorm en zeem maar helaas is het stiksel in de kraag stuk geraakt en heb ik, om een lang verhaal kort te maken mijn geld terug gehad.

Dit pak had mouwtjes tot boven de ellebogen.

Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe en vind het niet erg om hier meer geld aan uit te geven. (Zeg maar budget tot € 200,-)

Ik ga in juni een kwart triatlon doen en heb de ambitie om er dit najaar nog 1 te doen.
Mogelijk volgend jaar een halve oid, dus ik heb graag een qualitatief goede en wil het een beetje volgens de regels kopen.

Begrijp ik het goed dat;
Ik er een zonder mouwtjes moet hebben?
De rits op de rug moet zitten?
Er niet bijzonder verschil zit tussen een “gewone” of een compressie pak?

Ik hoop dat jullie me een beetje de juiste richting in kunnen sturen, maar snap ook dat hiernaar vragen wellicht een lijstje opleverd van iedereen zijn persoonlijke voorkeur. Graag lees ik wat onderbouwing waarom iets wel of niet.

Alvast bedankt voor de antwoorden.


Gr. John.

60 Laatst bewerkt door Louise (06-04-18 18:01:09)

Re: trisuit, welke?

Ik denk dat je het beste gewoon naar een goeie winkel toe kunt gaan waar je wat verschillende modellen uit kunt proberen. Het gaat er toch vooral om wat er goed zit. Aan mijn ervaring met vrouwenmodellen heb je sowieso niet zo veel, maar ik vind Castelli wel een prima merk. Die ritsen heb ik me nooit druk om gemaakt, maar ik doe toch geen ITU wedstrijden (en daar moet je toch vaak starten in een verplicht landenpak?). Compressie heb ik geen ervaring mee, althans niet als pak. Dat komt nogal nauw qua maat/pasvorm, lijkt me.

ferrarimanddw schreef:

Korte mouwen heeft voorlopig mijn voorkeur, zeker nu ik op meerdere topics lees dat mouwtjes soms een probleem kan zijn. Verbranden ga ik wel tegen met zonnebrand en als ik het koud heb, geef ik gewoon meer gas tongue

Let op: korte mouwen is wél mouwen, en mag dus officieel niet op de korte afstand zonder wetsuit. Maar je bedoelt denk ik 'geen mouwen'.

En over die zonnebrand, moet je zelf weten natuurlijk en valt op korte afstanden nogal mee, maar ik denk toch niet dat je in de eerste wissel jezelf gaat staan insmeren? Voor de start smeren heeft amper zin, dat zwem je er zo weer af. Als je heel zongevoelig bent is er wel wat te zeggen voor die mouwtjes. En dan hopen op altijd een wetsuit aan mogen, en anders jury die een oogje toeknijpt.

Louise

61

Re: trisuit, welke?

Louise schreef:

Ik denk dat je het beste gewoon naar een goeie winkel toe kunt gaan waar je wat verschillende modellen uit kunt proberen. Het gaat er toch vooral om wat er goed zit. Aan mijn ervaring met vrouwenmodellen heb je sowieso niet zo veel, maar ik vind Castelli wel een prima merk. Die ritsen heb ik me nooit druk om gemaakt, maar ik doe toch geen ITU wedstrijden (en daar moet je toch vaak starten in een verplicht landenpak?). Compressie heb ik geen ervaring mee, althans niet als pak. Dat komt nogal nauw qua maat/pasvorm, lijkt me.

ferrarimanddw schreef:

Korte mouwen heeft voorlopig mijn voorkeur, zeker nu ik op meerdere topics lees dat mouwtjes soms een probleem kan zijn. Verbranden ga ik wel tegen met zonnebrand en als ik het koud heb, geef ik gewoon meer gas tongue

Let op: korte mouwen is wél mouwen, en mag dus officieel niet op de korte afstand zonder wetsuit. Maar je bedoelt denk ik 'geen mouwen'.

En over die zonnebrand, moet je zelf weten natuurlijk en valt op korte afstanden nogal mee, maar ik denk toch niet dat je in de eerste wissel jezelf gaat staan insmeren? Voor de start smeren heeft amper zin, dat zwem je er zo weer af. Als je heel zongevoelig bent is er wel wat te zeggen voor die mouwtjes. En dan hopen op altijd een wetsuit aan mogen, en anders jury die een oogje toeknijpt.

Louise

Idd, zonder mouwen.
Op de fiets heb ik ook heel veel castelli aan, dus verwacht dat ik voor mijn trisuit ook bij castelli uit ga komen.
nu nog een winkel in de buurt van Venlo vinden waar ik ze kan passen.

62

Re: trisuit, welke?

volgens mij is het vanuit Venlo niet al te ver naar Uden. Daar schijnen ze een grote collectie te hebben.
Zelf ben ik er nog niet geweest maar ga er zeker eens kijken voor mijn materiaal.

63

Re: trisuit, welke?

In Uden hebben ze genoeg keuze, daar heb ik de vorige keer mijn trisuit gekocht.

64

Re: trisuit, welke?

Sandra86 schreef:

In Uden hebben ze genoeg keuze, daar heb ik de vorige keer mijn trisuit gekocht.


Heb je een link naar die winkel ?

65

Re: trisuit, welke?

@Jeanette schreef:
Sandra86 schreef:

In Uden hebben ze genoeg keuze, daar heb ik de vorige keer mijn trisuit gekocht.


Heb je een link naar die winkel ?

https://www.triathlonwinkel.nl/c-270407 … en-winkel/

en in Volkel: https://www.triathlonaccessoires.nl

66

Re: trisuit, welke?

Super !! Bedankt !!

67

Re: trisuit, welke?

Das ook toevallig! Vanmiddag in Uden geweest en een Huub core tri suit gekocht.

Werd zeer vriendelijk in de winkel geholpen en er is inderdaad keuze genoeg.

68 Laatst bewerkt door ferrarimanddw (16-04-18 15:21:06)

Re: trisuit, welke?

Ik had nog een bon van futurumshop liggen en heb er daar een besteld. Beetje een gok met de maat, maar goed.
Hij zit erg lekker, sluit goed aan. Wel strak, maar voor mijn gevoel niet te strak.
Ik zie echter wel dat hij een beetje doorschijnt, is dat normaal?

Als je op het plaatje kijkt, https://www.futurumshop.nl/castelli-cor … eren.phtml , dan zie je dat het pak bij de buik wat witter/lichter is. Bij mij zie je de huid er dan een beetje doorheen komen.