226

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

@Linda

Zwemsokken houden je wel warm, maar ik word er wel een stuk trager van. Scheelt mij bijna 0.5kmpu.   

@Ronnyke

Heb eergisteren voor het eerst sinds tijden ook het zwembad maar eens opgezocht. Was echt veel trager dan ik voor het open water seizoen was. Zal de techniek wel zijn dan.

227

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Mja ik ben eigenlijk op alle 3 de onderdelen trager geworden. Bij het vele trainen voor die volledige heb ik eigenlijk mijn loop en ook mijn fiets techniek laten verloederen, bij het zwemmen heeft mijn techniek nog nooit bar geweest :-) maar nu dus volop terug aan het werken aan de techniek bij alle 3 de onderdelen en dan na nieuwjaar wat volume en snelheid optrekken en dan zal ik tegen Mei terug in de juiste vorm staan (hoop ik ;-) )

228

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

LindaRotterdam schreef:

Heb ik eerder nog geen last van gehad. Draag sws nooit handschoenen, ook niet op de fiets swinters.

Sohee, dan blijkt maar weer: dan ben je uit heel ander hout gesneden dan ik wink Ik heb midden in de zomer nog witte vingers als ik langer zwem, en bij 15 graden is dat binnen een paar tellen zo, en ik verlies dan ook helemaal mijn gevoel erin.

Louise

229

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Gisteren voor het eerst weer het open water opgezocht. Met 4.2 graden nog wel erg fris. Ongeveer 20 minuten volgehouden. Laat de hogere temperaturen maar komen.

230

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Timmer schreef:

Gisteren voor het eerst weer het open water opgezocht. Met 4.2 graden nog wel erg fris. Ongeveer 20 minuten volgehouden. Laat de hogere temperaturen maar komen.

Is dat dan nog wel verantwoord? Heb jij een speciaal wetsuit voor dat soort temperaturen?

-- M

231

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik moet morgen met de MTB op mn schouder een beek doorwaden. Dat lijkt me al heftig genoeg! (En dan nog een paar uur door tot aan de finish, hopelijk warmen mn voeten weer op)

Held dat jij er al in bent gaan liggen...

232

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

4 Graden is voor mij geen doen. Ik heb het ooit geprobeerd bij 8 graden maar dat deed erg zeer aan mijn handen en tenen en soepel bewegen wilde ook niet lukken. Het schijnt dat je er wel aan kunt wennen maar ik wacht toch nog even.

233

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Nog niemand, zal toch niet?

Ik heb vandaag mijn beoogde zwemplas gemeten (14C) en heb besloten dat vanavond mijn voorlopig laatste zwembadtraining wordt, is dat ik vanavond niet vroeg kan.

Over een paar dagen dus voor het eerst ooit met wetsuit het buitenwater in, ben benieuwd.

234

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Buus schreef:

Nog niemand, zal toch niet?

Ik heb vandaag mijn beoogde zwemplas gemeten (14C) en heb besloten dat vanavond mijn voorlopig laatste zwembadtraining wordt, is dat ik vanavond niet vroeg kan.

Over een paar dagen dus voor het eerst ooit met wetsuit het buitenwater in, ben benieuwd.

Ik ga donderdag ook voor het eerst de temperatuur van het zwemwater opmeten. Ben benieuwd!!

235

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

De nachten zijn nog vrij koud he dus het zal nog wel vrij fris zijn.

236

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Bij mij kriebelt het ook!
Net flink lopen zweten tijdens t hardlopen, ik kwam langs een strandje en dacht...zal ik?
Maar t was nog 4km naar huis en dat leek me net iets te ver in mn natte kleding smile

237

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

mstyz schreef:
Buus schreef:

Nog niemand, zal toch niet?

Ik heb vandaag mijn beoogde zwemplas gemeten (14C) en heb besloten dat vanavond mijn voorlopig laatste zwembadtraining wordt, is dat ik vanavond niet vroeg kan.

Over een paar dagen dus voor het eerst ooit met wetsuit het buitenwater in, ben benieuwd.

Ik ga donderdag ook voor het eerst de temperatuur van het zwemwater opmeten. Ben benieuwd!!

Waar heb je gezwommen en hoe was het?

Ik hoor nog berichten over <10 graden. Dat is me te koud zo opeens.
Ik ga volgende week naar het buitenland, daar in open water zwemmen en verwacht bij terugkomst ook hier gelijk door te kunnen.

238

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Boven de 14 al, in onze omgeving, zie https://waterinfo.rws.nl/#!/kaart/watertemperatuur/ Ik wacht vooral nog op m'n niuwe wetsuit. Nouja, en nog 1 graad erbij, maar dat zou einde middag zomaar al kunnen zijn, het scheurt omhoog. Dus op naar een vroegte-record, voor mijn doen?! Dat had ik een paar weken geleden niet durven hopen!

Louise

239

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Yes yes yes! De kop is eraf.
En o wat waren de eerste 5 min kkkkoud.
Maar jeetje wat was het daarna genieten!!
Het is dat mn zwemmaatje eruit moest, anders had ik nog langer gezwommen.
Nu toch 1100m in 21min gedaan.

240

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik heb er ook alweer twee keer ingelegen afgelopen week. Bijzonder dat er een maand geleden nog ijs lag en er nu gezwommen kan worden.

Ik was qua snelheid wel enigszins teleurgesteld. Ik zwem pas 3 jaar en na heel veel moeite om de techniek steeds te verbeteren, is het twee weken geleden gelukt om 2KM onder de 40 mins te zwemmen (2 sec daaronder haha). Voor jullie wellicht een lachertje, voor mij een flinke stap. Met wetsuit ben ik normaliter wel iets van 0.3 tot 0.5 kmpu sneller dan zonder. Nu, de eerste zwemsessie in open water van het seizoen, dacht ik al mijn PR's te vebreken. Met wetsuit was ik nu echter langzamer... 2.8kmpu ipv 3kmpu

Is dit herkenbaar en dus gewoon weer wennen aan met wetsuit zwemmen? Of zijn er bekende "valkuilen" qua techniek in de overgang van zwembad naar wetsuit?

Ik geloof overigens niet dat het 'm in de afzet zit. Ik zwom vorig jaar 2.7kmpu in het zwembad en 3.2kmpu met wetsuit. Net omgedraaid dus.

241

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Heerlijk 1500 in de gouwzee gezwommen. Moest wel weer even opwarmen na afloop smile

triathlon is 3x leuker!

242

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Louise schreef:

Ik wacht vooral nog op m'n niuwe wetsuit. Nouja, en nog 1 graad erbij, maar dat zou einde middag zomaar al kunnen zijn, het scheurt omhoog. Dus op naar een vroegte-record, voor mijn doen?!

Mijn wetsuit kwam gister aan, toen had ik geen tijd, maar die ene graad was er al dubbel en dwars bij, dus vandaag kon niks me meer tegenhouden en dat vroegte-record is er dus - dik zelfs, ik geloof dat ik niet eerder in april buiten heb gezwommen. Het was al super-lekker zelfs!

Louise

243

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

gisteren buiten gezwommen in de Heeswijkse plas (grindplas in noord oost brabant). Bij deelnemers van de Triathlon in Cuijk bekent. Het kan weer water is nu 16 graden Celsius. 1km op het gemak. Niet bijzonder koud gehad, het is even wennen met pak en zo buiten zonder tegeltjes. oriëntatie is dan anders.

groeten, Perry

244

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik heb maandag morgen een kleine 3km gezwommen en het was idd heel goed te doen. Zit nu wel al een paar dagen met een snotneus.

245

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Inmiddels ook in zee gezwommen. Het water was 10C, wat best koud was, maar te doen (uiteraard met wetsuit). Het was in ieder geval wel even doorbijten de eerste minuten. Een stuk kouder dan het meer waar ik normaliter in zwem (+/- 15C afgelopen week).

246

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Louise schreef:
Louise schreef:

Ik wacht vooral nog op m'n niuwe wetsuit. Nouja, en nog 1 graad erbij, maar dat zou einde middag zomaar al kunnen zijn, het scheurt omhoog. Dus op naar een vroegte-record, voor mijn doen?!

Mijn wetsuit kwam gister aan, toen had ik geen tijd, maar die ene graad was er al dubbel en dwars bij, dus vandaag kon niks me meer tegenhouden en dat vroegte-record is er dus - dik zelfs, ik geloof dat ik niet eerder in april buiten heb gezwommen. Het was al super-lekker zelfs!

Louise

Ik heb nog niet in NLD buiten gezwommen, maar liep vanmiddag langs een mooi stukje Rotterdamse Schie, tussen de Kleinpolderkade en Zestienhovensekade. Weet jij of je daar kunt zwemmen?

247

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

LindaRotterdam schreef:

Ik heb nog niet in NLD buiten gezwommen, maar liep vanmiddag langs een mooi stukje Rotterdamse Schie, tussen de Kleinpolderkade en Zestienhovensekade. Weet jij of je daar kunt zwemmen?

De Rotterdamse Schie is dat. Ik weet niet of het kan, ik heb het nooit iemand zien doen (maar dat zegt niet alles). Het lijkt mij vooral wat vuiler dan de hoofdstroom van de Schie, omdat het vrijwel stil staat - het is aan twee kanten afgedamd en gaat alleen met duikers naar de Schie en het Noorderkanaal toe. De verbinding met de Schie is bijna naast mijn huis, en dat stuk hier vlakbij is niet zo aantrekkelijk: ondiep, viezigheid, blubber, watervogels, planten.

Louise

248 Laatst bewerkt door @Jeanette (14-05-18 22:55:08)

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

A.s zaterdag ga ik voor het eerst van dit jaar .
Ik Goch in een bagger gat bij de duikschool .

249

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Wij hebben as vrijdag een open water training. Wordt mijn eerste & ben er nogal huiverig voor. Ik ben niet zo’n liefhebber van natuurwater, ivm vissen en smerigheid.

Training is in het kanaal. Geen idee of het ook echt zo is, maar dat klinkt in ieder geval écht smerig.

250

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Volkomen onnodige angst! Het natuurwater is zeker in deze tijd van het jaar als er nog geen algen zijn heerlijk fris en schoon, zelfs af en toe een slok naar binnen zal geen enkel probleem opleveren.