1

Onderwerp: Zadel zoektocht

In training voor frysman... Ik test nu een Cobb fifty five maar ben er nog niet blij mee. Staat nu heel schuin, zie foto. Dit zit tot nu toe het beste. Hoewel zadel voor smal is voelt het nog net ietwat te breed. Heb tijdens bikefit op meerdere zadels gezeten, deze leek het beste. Iemand advies? Mogelijk is het toch niet het juiste zadel voor mij. Alle adviezen zijn welkom!

2

Re: Zadel zoektocht

Doe een zadelfit test... bijv bij Tripro in Hilversum
Dan heb je in een paar uur tijd tig zadels onder je kont gehad, fiets je langer op de 3 beste en gaat er 1 als test mee naar huis.
Echt een aanrader!

3

Re: Zadel zoektocht

Als je zadel zo schuin moet staan is het zeker niet het goede zadel... Heb ook een zadel uitgezocht bij tripro. Jeroen heeft een snelwissel systeem, waarmee je super snel van zadel wisselt. Je voelt meteen goed/verkeerd/zou kunnen. Heel tevreden met de uitkomst (in mijn geval een ism, maar dat zegt dus niets....)

triathlon is 3x leuker!

4

Re: Zadel zoektocht

Het mee naar huis krijgen van een 'probeerzadel' is in mijn ervaring wel essentieel, want wat in zo'n bikfitting goed voelt, kan na twee of meer uren heel anders zijn. Ik heb via ISM zelf een zadel op proef gehad en dat uiteindelijk gehouden. Nadat ik bij Tripro een Cobb had goedgekeurd, maar dat bleek dus toch niet geschikt. Het is heel persoonlijk, maar ik zou ISM zeker een kans geven.

Louise

5

Re: Zadel zoektocht

Ik zit er ook over te denken een zadel fitting te doen. Hoeveel kost dat ongeveer?
Heb nu een ISM PN 1.1, ISM adamo, Fizik tritone and Bontrager hilo. Over geen echt tevreden, de Fizik en de adamo zijn ok, de PN 1.1 minder en de Bontrager werkt echt niet voor mij.

6

Re: Zadel zoektocht

Ik dacht 50 euro waarvan je er 25 terugkrijgt bij aanschaf van een zadel.
Maar pin me er niet op vast.


Wel grappig, ISM is het voor mij dus totaal niet, ik ging met een Cobb (max) naar huis..

7

Re: Zadel zoektocht

Louise schreef:

Het mee naar huis krijgen van een 'probeerzadel' is in mijn ervaring wel essentieel, want wat in zo'n bikfitting goed voelt, kan na twee of meer uren heel anders zijn. Ik heb via ISM zelf een zadel op proef gehad en dat uiteindelijk gehouden. Nadat ik bij Tripro een Cobb had goedgekeurd, maar dat bleek dus toch niet geschikt. Het is heel persoonlijk, maar ik zou ISM zeker een kans geven.

Louise

Ga idd ook maar ism proberen op langere ritten. Thx.

8

Re: Zadel zoektocht

Ook bij een ISM zadel is de afstelling zeer belangrijk.

9

Re: Zadel zoektocht

Ga naar een triathlon zaak en pas het daar op afspraak, kost je iets meer dan heb je ook iets wat past.

Sommige zadels zien er geweldig uit maar valt niet op te zitten. Het zadel dat ik uit zo'n test kreeg was totaal iets anders dan ik had verwacht wat goed zou zitten.