1

Onderwerp: Nek beschermer/ nek kraag i.c.m. wetsuit

Tijdens het zwemmen in buitenwater met een wetsuit heb ik regelmatig last van schuurplekjes in mijn nek. Ik zag pas iemand met een soort nekkraag/ nekbeschermer. Heeft iemand daar ervaring mee en waar kan je die kopen?

2

Re: Nek beschermer/ nek kraag i.c.m. wetsuit

Gewoon insmeren met Body Glide. Werkt prima en geen gedoe. Succes!

triathlon is 3x leuker!

3

Re: Nek beschermer/ nek kraag i.c.m. wetsuit

HansH schreef:

Gewoon insmeren met Body Glide. Werkt prima en geen gedoe. Succes!

Idd , gebruik ik ook .

4

Re: Nek beschermer/ nek kraag i.c.m. wetsuit

Mijn wetsuit heeft een extra flap wat beschermd.
Daarvoor smeerde ik ook bodyglide. Die stick is superhandig voor overal, dus sowieso handig om te hebben...

5

Re: Nek beschermer/ nek kraag i.c.m. wetsuit

Body glide gebruik ik ook, al werkt vaseline net zo goed (volgens sommigen tast dat de wetsuit aan, maar daar heb ik nog nooit wat van gemerkt). Voor een langere wedstrijd gebruik ik vasline/body glide in mijn nek, onder mijn oksels en in mijn liezen tegen eventuele schuurplekken.

6

Re: Nek beschermer/ nek kraag i.c.m. wetsuit

Ik gebruik TriSlide, dat is ook een soort body-glide maar dan in een spuitbus. Voordeel van dat soort spul is ook dat het niet aan je handen komt - en dus ook niet aan je zwembrilletje enzo.

Louise

7

Re: Nek beschermer/ nek kraag i.c.m. wetsuit

Louise schreef:

Voordeel van dat soort spul is ook dat het niet aan je handen komt - en dus ook niet aan je zwembrilletje enzo.

Louise

Bodyglide is een stick en daar heb je dus hetzelfde voordeel bij.

8

Re: Nek beschermer/ nek kraag i.c.m. wetsuit

Even een vraagje mbt de body glide daar ik nu ook trotse bezitter ben van schuurplekken in mn nek.

Maakt het nog uit welke body glide of is de blauwe gewoon prima voor van alles ?

> https://www.triathlonaccessoires.nl/zoeken/

9

Re: Nek beschermer/ nek kraag i.c.m. wetsuit

Ik heb de blauwe en die voldoet prima!


Oksels is inderdaad ook een goede, die was ik zaterdag (in zout water) even vergeten.

10

Re: Nek beschermer/ nek kraag i.c.m. wetsuit

Ik gebruik ook de baluwe.voor alles en overal wink

11

Re: Nek beschermer/ nek kraag i.c.m. wetsuit

Thanks! Besteld en afgelopen zaterdag gebruikt tijdens een open water zwemclinic. Geen last meer van schuurplekken!

12

Re: Nek beschermer/ nek kraag i.c.m. wetsuit

Blauwe stick bodyglide voor in mn nek, gaat prima (500-2000m)
Gewohl voetenzalf in mn loopschoenen een kloddertje waar ik weet dat het schuurt (5-15km, geen sokken uiteraard)
Klein beetje talkpoeder in fietsschoenen en loopschoenen tegen schuren en je komt er wat makkelijker in.