1

Onderwerp: Voorstellen

Goedemiddag allemaal,

Ik ben Erik, 37 jaar, woonachtig in Hellevoetsluis. De laatste jaren voornamelijk in de sportschool gesport, maar werd dat binnen zweten behoorlijk zat. Begin dit jaar gestart met lopen en zwemmen, fietsen kwam daar snel bij.

Het virus behoorlijk te pakken en langzaamaan de triathlon uitrusting aan het uitbreiden. Onlangs een 2e hands fiets gekocht en gisteren naar een wetsuit testdag geweest, direct een wetsuit besteld. Hoop hem snel binnen te hebben om wat ervaring op te doen in buiten water.

Tijdje terug in het zwembad een triathleet tegen gekomen, aan de praat geraakt, hij begeleid en coacht sporters. Word inmiddels voorzien van tips, schema’s en feedback.

Doelen voor dit jaar: een aantal (3)  1/8, 26 mei de eerste. Een aantal 1/4, inmiddels op de wachtlijst voor Binnenmaas. 1/2 marathon en de Haringvlietoversteek.

Heb al heel veel gelezen en geleerd op dit forum en hoop nog veel meer te leren en te delen.

2

Re: Voorstellen

Welkom! Je woont in een mooi fietsgebied, althans, Hellevoetsluis ken ik eigenlijk alleen maar van er vaak doorheen fietsen, ik ga graag die kant op. 

26 mei - Herkingen misschien toevallig ook? Dat wordt mijn eerste triathlon van het seizoen.
En wanneer is de Haringvlietoversteek? Die lijkt mij ook nog heel gaaf om een keer te doen.

Louise

3 Laatst bewerkt door erikves (07-05-18 18:39:54)

Re: Voorstellen

26 mei Herkingen inderdaad. Ook mijn eerste! (Ooit)

Ik fiets vaak rondje Westvoorne, of de haringvlietbrug over rondje Goeree.

Haringvlietoversteek afgelopen jaren altijd in september geweest. Kan er alleen nog geen info over vinden, voorgaande jaren was de inschrijving al geopend dus misschien dit jaar geen Haringvlietoversteek. Zou jammer zijn, lijkt me echt een mooie uitdaging.

4 Laatst bewerkt door Louise (26-05-18 20:00:59)

Re: Voorstellen

En, hoe ging het vanochtend? Ik vond het leuk, ook wel een kennismaking met een voor mij minder bekend stuk van Flakkee. Het ging bij mij okee, maar ik vond het wel pittig: het zwemmen was 500 meter lang druk en chaotisch om me heen, gevolgd door het lange stuk lopen in T1, toen de tegenwind langs de dijk, en bij het lopen de warmte, de stukjes 'bonkig' onverhard en de trap. Dus ook bepaald geen snel parcours. Maar wel geslaagd verder!

Edit - ik ben 2e bij V50 (van 8), niet verkeerd!

Louise

5

Re: Voorstellen

Hoi Louise, ik was vandaag ook aanwezig in Herkingen. Was voor voor mij 5 jaar geleden dat ik met een triathlon heb meegedaan.
Was wel een hele gezellige en goed georganiseerde wedstrijd. Wel jammer dat er geen tussentijden geklokt werden. Ik heb dit zelf geprobeerd bij te houden op mijn Garmin horloge. Ik train eigenlijk alleen voor het zwemmen 2-3 per week en maar 1 x per week hardlopen. Aan fietstrainingen kom ik helaas niet toe. Het zwemmen ging voor mijn doen redelijk goed. Binnen de 10 minuten  was ik uit het water. Het fietsen ging ook naar  verwachting. Ik had een gemiddelde snelheid van 29,2 per uur. Bizar hoe hard mensen  je voorbij fietsen, of je stil staat smile . Met het lopen ging ik flink kapot. Moest 3 keer gaan wandelen i.v.m. hele hoge hartslag. De  warmte was niet echt bevorderlijk om lekker te lopen. Al met al toch een hele leuke ervaring om weer eens mee te doen met een 1/8 triathlon. Misschien probeer  ik me voor volgende week in Rotterdam in te  schrijven als er nog plaatsen vrij zijn. Speelt daar nog een blauwalg probleem?

6

Re: Voorstellen

ed1111 schreef:

Was wel een hele gezellige en goed georganiseerde wedstrijd.

Ja, dat vond ik ook. Knap hoe ze door die drie startseries met 5 minuten ertussen zo veel mensen op het parcoursje kwijt konden, en dan nog kort op elkaar allemaal klaar ook. Enige organisatorische minpuntje vond ik dat de stickers niet goed kleefden. De mijne was ook van m'n fiets afgewaaid, er lagen er een heleboel. Maar dat is wel een piepklein detail.

ed1111 schreef:

Speelt daar nog een blauwalg probleem?

Hopelijk niet wink Het schijnt dat het over het algemeen daar wel meevalt. Vorig jaar werd het zwemmen pas op de avond voor de eerste wedstrijden afgelast, en het gerucht ging dat het eigenlijk wel meeviel met die blauwalg, dat het misschien te paniekerig was geweest of het resultaat van onderling gedoe.

Louise

7 Laatst bewerkt door erikves (28-05-18 19:16:05)

Re: Voorstellen

Voor mij een zeer geslaagde eerste 1/8 triathlon.

Organisatie dik in orde, leuke sfeer, lekker weer (vooral voor het publiek)

-Zwemmen was voor mij eerste keer met +-125 tegelijk. Was aan de buitenkant gestart, maar kwam al snel in de drukte. Paar schoppen gekregen en uitgedeeld. Keerpunt een beetje wazig, ik dacht om beide boeien heen, maar zag veel mensen 1 boei pakken en terugkeren.

-Wissel 1 wat tijd verloren, eigenlijk gewoon mn tijd genomen om zeker te zijn dat ik niets vergat.

-Daarna de fiets op, dat is mijn ding. Eerste stuk inderdaad tegenwind, maar telkens rustig naar mn voorganger gereden en er voorbij. Met de wind in de rug flink gas gegeven. Ronde 2 wist ik wat te verwachten en overal wat extra aangezet.
34km/u gemiddeld gereden, volgende keer nog een tandje erbij.

-Het was warm, daar had ik vooral met lopen last van. Mijn voorgenomen tempo niet kunnen lopen. Loop ook liever 1 ronde dan 1 weg heen en weer met keerpunten. En telkens die trap voorbij wetende dat je er straks nog omhoog moet. Ging best aardig uiteindelijk.

Doel was binnen de 1u25min en dat is met 1:23.55 gelukt. Over 2 weken 1/8 Terneuzen, dan is het doel <1:20.00