1

Onderwerp: Goedemorgen

Hallo allemaal,

Mijn naam is Robin, ik ben 44 en kom uit de omgeving van Breda en lees al een jaar mee op dit forum en mijn schuldgevoel over het meelezen was zo groot dat ik nu maar lid ben geworden. Want wat heb ik veel geleerd over jullie verhalen, bij voorbaat dank! Mijn geschiedenis is die van roker en bankzitter. Tot 4 jaar geleden. Toen besloot ik (a) weer te gaan hardlopen en (b) te stoppen met roken. Beide beslissingen pakte goed uit. Het lopen zelfs zo goed dat ik letterlijk van de ene in de andere (loop) blessure liep. Heel frustrerend. Mijn sportfysio vertelde keer op keer dat ik dan maar moest gaan fietsen om toch maar aan de endorfine te komen. Maar het visioen van mij in plastic, nauwsluitende kleding bezorgde me diverse nachtmerries. Ik ben loper. Punt uit. Totdat een vriend van mij via zijn werk mee deed aan een fiets privéplan. Hij koos voor een mountainbike en vroeg mij een keer mee te gaan op een tochtje door de regio (cadettenkamp, Vrachelse heide en Dorst) Ik ben maar over mijn vooroordelen heen gestapt en ben in mijn hardloopkleding op de MTB gestapt. Onder inwendig protest. Wat een plezier had ik die dag. Na een uurtje trappen wist ik dat ik dit wel vaker wilde doen. Een tweede hands MTB was rap aangeschaft en sindsdien heb ik honderden km's op de MTB gereden in binnen- en buitenland. Bijkomend voordeel was dat door deze crosstraining mijn hardloopblessures wegbleven. Ik was dus mtb-er en hardloper. Totdat een kennis vertelde dat hij in 2017 in Emmeloord een 1/4 triathlon ging doen. Dat klonk voor mij als duursporter wel aantrekkelijk, dat lopen van 10 km was makkelijk, 40 km rechtuit fietsen zou ik nog wat moeten oefenen en zwemmen? Ik ben een keer of 3, met de schoolslag, gaan oefenen en daaruit bleek dat ik weliswaar als laatste uit het water zou komen maar wel binnen de geldende tijdslimiet. Ik zou fietsen op mijn moutainbike omdat ik geen racefiets had (plastic, nauwsluitende kleding) Wat heb ik een plezier gehad in Emmeloord, wat een feest! Ik ben festivalganger (Lowlands etc.) maar die 1/4 triathlon is ook een festival voor mij: iedereen heeft hetzelfde doel, iedereen is gericht op hetzelfde. Na Emmeloord wist ik het zeker: ik ga 10 juni 2018 de halve van Terheijden doen. Terheijden is bij om de hoek. In september 2017 op borstcrawl cursus gegaan (op basis van dit forum). In oktober 2017 een tweedehands racefiets gekocht en ik ben maar gewoon begonnen. Terugkijkend op de afgelopen periode kan ik zeggen dat ik enorm in de stress heb gezeten vanwege de tijdslimiet voor het zwemmen. Dat was echt een drive om mijn aandacht op het zwemmen te houden. Inmiddels zwem ik nu 2,5 km binnen de 50 min in open water (Galderse Meren) en daar ben ik tevreden mee. Het fietsen van 80 km gaat tussen de 30 en 31 km per uur gem. en het hardlopen heb ik laten versloffen. Mij PR op de halve is 1:48, mijn PR op de 10 is 49 min. Beide vorig jaar gehaald. Na de halve triathlon wil ik in november de marathon van Etten-Leur lopen. Verder plan ik niet want het leven moet wel onverwachts blijven vind ik.

gr Robin

Je moet sneller dan de klos zijn.

2

Re: Goedemorgen

Robin welkom! Leuk om te lezen hoe je langzaam naar de dark side bent gegleden wink Veel succes in Terheijden en laat tzt nog even weten hoe het gegaan is.

3

Re: Goedemorgen

Klinkt alsof je een hele gave tijd achter de rug hebt big_smile
Succes 10 juni!

4

Re: Goedemorgen

Leuk, inderdaad is een triathlon wel een beetje festival-achtig, ja: dagje buitenspelen. Veel plezier (en succes) in Terheijde!

Louise