1

Onderwerp: Slots 70.3 Challenge en IM

Is er ergens een lijst hoeveel slots er per wedstrijd worden uitgedeeld (per age-group)
WK IM is in Zuid-Afrika, die van challenge in Slovakije dacht ik.
Verandert dit elk jaar?

2

Re: Slots 70.3 Challenge en IM

Ik denk dat dat in elke wedstrijd anders is.

3

Re: Slots 70.3 Challenge en IM

Voor de wedstrijd is duidelijk hoeveel slots er in totaal zijn. Afhankelijk van het aantal deelnemers per AG worden deze slots verdeeld over de diverse AGs, en dit wordt voor de wedstrijd gecommuniceerd. Bij de ceremenie waar de slots worden uitgedeeld kan het zo zijn dat er slots doorrollen omdat iemand niet wil gaan (wat bij het WK 70.3 best vaak gebeurt) maar ook dat er een slot in een AG helemaal niet wordt geclaimed (bv AG 65-69 waarbij niemand van de finishers wil gaan). In dit laatste geval weet ik eigenlijk niet helemaal zeker of het slot dan naar een andere AG overgaat.

Verandert dit elk jaar?

Wat? Het aantal slots of de locaties van de WKs? Het antwoord is in elk geval in beide gevallen ja wink Het WK 70.3 rouleert (140.6 vooralsnog niet, dat blijft gewoon Kona). The Championship van Challenge rouleert ook, maar dit heeft bij lange na niet de status van Ironman.

4 Laatst bewerkt door elderenbosch (01-06-18 13:08:40)

Re: Slots 70.3 Challenge en IM

Maca944 schreef:

maar ook dat er een slot in een AG helemaal niet wordt geclaimed (bv AG 65-69 waarbij niemand van de finishers wil gaan). In dit laatste geval weet ik eigenlijk niet helemaal zeker of het slot dan naar een andere AG overgaat.

Ja, slot rolt dan door naar de volgende agegroup, in dit geval 60-64.
Althans, voor Ironman werkt dat zo. Challenge weet ik niet.