1

Onderwerp: Ligstuur en Wetsuit

Ik ben een absolute beginner, maar ga begin juli een sprintafstand doen in Nieuwe Niedorp. Mijn vriend is een ervaren triatleet en blijft mij maar vertellen hoe sneller ik zou kunnen zijn met een wetsuit en tijdritstuur. Nou lijkt een tijdritstuur nog wel vaak op marktplaats voorbij te komen, maar een wetsuit nieuw vind ik toch best prijzig. Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een site of manier om niet de volle mep te hoeven te bepalen voor deze twee tools. Bijvoorbeeld: zijn er mogelijkheden om een pak te huren (voor een maandje)? Of zijn er ook forums waar je mensen kan ontmoeten die materiaal zouden willen uitlenen / verhuren. Van iemand die een blessure heeft en het spul zelf even niet gebruikt of nog een oude heeft liggen? Alle tips zijn welkom! smile

2

Re: Ligstuur en Wetsuit

Welkom hier!
Ik kan beide echt wel aanbevelen hoor...

Voor een goedkope wetsuit slagen sommigen nog wel bij de decathlon, verder is er ook een fb groep 'triathlon artikelen aangeboden'. Daar komen ze ook regelmatig voorbij.
Soms is het ook mogelijk er een te huren voor de wedstrijd, dit kun je navragen bij de organisatie. Nadeel is dan wel in jouw geval dat je er niet nog even aan kan wennen van te voren...

Succes!

3

Re: Ligstuur en Wetsuit

Ik heb beide wel voor je. Wetsuit is de Orca TRN in S. Heb ik zelf het eerste jaar veel plezier van gehad en is nog in goede staat.

Ik weet niet welke maat je nodig hebt. Maar wat mij betreft probeer je m een keertje en kan je m overnemen als ie bevalt.

4

Re: Ligstuur en Wetsuit

@Hedcandy: Super bedankt voor de tip! Huren is ook een optie, maar het lijkt mij fijn om de komende maand nog even een paar keer buiten te trainen en dan is het toch het handigst als je hem gelijk van thuis kan meenemen.

5

Re: Ligstuur en Wetsuit

@LindaRotterdam: Wat super attent! Heb even snel de maten opgezocht, maar ik vrees dat ik voor dat merk een maat M of L nodig heb (ik ben 1.80 lang..). Heb je toevallig dat ligstuur te koop staan?

6 Laatst bewerkt door Tri-John (11-06-18 22:46:43)

Re: Ligstuur en Wetsuit

En wat dacht je van een beetje enthousiast marktplaatsen? (Is dat een werkwoord?)

Zeker wetsuits komen nogal eens 2e hands voorbij.

7

Re: Ligstuur en Wetsuit

vivienne schreef:

Heb je toevallig dat ligstuur te koop staan?

Nee, je zou t hoogstens een keer kunnen proberen.

Heb t aan m'n vriend beloofd voor wanneer ik m weer zo ver krijg een duathlon te doen wink

8

Re: Ligstuur en Wetsuit

Die weet wat hij jou cadeau mag doen met je verjaardag enz

9

Re: Ligstuur en Wetsuit

Alle aanbevelingen ten spijt, zou ik mij nu niet druk maken om een wetsuit bij de triathlon van Nieuwe Niedorp.
Het water is op dit moment al redelijk warm en er zwemmen bij dergelijke wedstrijden velen zonder wetsuit. (zeker starters) Met 600 meter zwemmen ben je qua tijd ook alleen maar in het voordeel van een wetsuit wanneer je de borstcrawl beheerst, met schoolslag is de tijdswinst minder dan de tijd die het kost het pak uit te trekken.
Een ligstuurtje zou wel een goede investering kunnen zijn, daar is wel grote tijdswinst mee te behalen voor het fietsen. Deze zijn ook regelmatig, redelijk betaalbaar 2e hands via marktplaats te vinden.

10

Re: Ligstuur en Wetsuit

LindaRotterdam schreef:
vivienne schreef:

Heb je toevallig dat ligstuur te koop staan?

Nee, je zou t hoogstens een keer kunnen proberen.

Heb t aan m'n vriend beloofd voor wanneer ik m weer zo ver krijg een duathlon te doen wink

Ah leuk! Maar ik hoop nu iets te kunnen kopen zodat ik er de komende 3 weken nog even mee kan trainen

11

Re: Ligstuur en Wetsuit

wilagro schreef:

Alle aanbevelingen ten spijt, zou ik mij nu niet druk maken om een wetsuit bij de triathlon van Nieuwe Niedorp.
Het water is op dit moment al redelijk warm en er zwemmen bij dergelijke wedstrijden velen zonder wetsuit. (zeker starters) Met 600 meter zwemmen ben je qua tijd ook alleen maar in het voordeel van een wetsuit wanneer je de borstcrawl beheerst, met schoolslag is de tijdswinst minder dan de tijd die het kost het pak uit te trekken.
Een ligstuurtje zou wel een goede investering kunnen zijn, daar is wel grote tijdswinst mee te behalen voor het fietsen. Deze zijn ook regelmatig, redelijk betaalbaar 2e hands via marktplaats te vinden.

Ik ben wel een beginner qua tiathlons, maar borstcrawl 600 meter moet mij wel lukken. Maar bedankt voor de tip over het watertemperatuur! Zou natuurlijk helemaal zonde zijn als een wetsuit vervolgens niet toegestaan is!

12

Re: Ligstuur en Wetsuit

vivienne schreef:

Heb je toevallig dat ligstuur te koop staan?

Ik heb nog wel een opzet stuurtje te koop, er ontbreken echter wel de pads. Maar die zijn eenvoudig los te bestellen.
En wel zo fijn om schone te hebben, dan lig je niet in t zweet van een ander.

Het betreft de Profile Design T3 in aluminium.