1 Laatst bewerkt door marcell (11-06-18 09:38:55)

Onderwerp: Triathlon Rosmalen 17-06-2018

Komende zondag keert de triathlon in Rosmalen weer terug op de kalender. Voor mij een van de triathlons die het dichtst bij huis is, dus toen ik die voorbij zag komen direct ingeschreven. Als testmoment in mijn voorbereiding voor de halve in Almere natuurlijk gekozen om mee te gaan doen met de kwart.

Zijn er nog meer van hier aanwezig komende zondag?

Mijn voorspelling/doel voor komende zondag:
zwemmen: 20:00 (zonder wetsuit)
fietsen: 01:09:24 (40,48km)
lopen: 51:00 (10km)
wissels: 3:00
totaal: 02:23:24

Vorig jaar bij mij laatste (en enige) kwart in Anna Paulowna deed ik er 2:38 over. En ook al zijn triathlons vrijwel niet te vergelijken met elkaar vind ik het een mooi streven om er ongeveer een kwartier vanaf te halen deze keer.

Update na het weekend met mijn de behaalde prestatie!

2

Re: Triathlon Rosmalen 17-06-2018

We zitten nog een beetje te twijfelen tussen Rosmalen en Zandvoort voor komend weekend.  Zandvoort is lekker dichtbij en tijdens een mooi weekend met Cycling Zandvoort, maar is ook een keer zo duur in vergelijking met Rosmalen..

3

Re: Triathlon Rosmalen 17-06-2018

Macer schreef:

We zitten nog een beetje te twijfelen tussen Rosmalen en Zandvoort voor komend weekend.  Zandvoort is lekker dichtbij en tijdens een mooi weekend met Cycling Zandvoort, maar is ook een keer zo duur in vergelijking met Rosmalen..


Dat wordt een lastige keuze dan om te maken!

Wat ik begrepen heb van Rosmalen is dat er ook een vrij groot gedeelte beginners bij zal zijn, met name op de 1/8e afstand.Het fiietsparcour schijnt wel lekker snel te zijn.

Bij het parc fermée wordt er een horecaplein aangelegd met wat foodtrucks, er is een promo-"dorp" met stands van de sponsoren. Voor de kleine aanwezigen is er een kids obstacle event, een beetje te vroeg voor ons 8 maanden oude zoontje, maar wel een leuke toevoeging voor anderen misschien.
(Nee ik zit niet in de organisatie, of heb geen commercieel belang. smile )

4

Re: Triathlon Rosmalen 17-06-2018

Macer schreef:

We zitten nog een beetje te twijfelen tussen Rosmalen en Zandvoort voor komend weekend.  Zandvoort is lekker dichtbij en tijdens een mooi weekend met Cycling Zandvoort, maar is ook een keer zo duur in vergelijking met Rosmalen..

En de keuze al gemaakt voor komende zondag?

Verder weinig animo vanuit hier zo te zien :-)

Afgelopen dagen voel ik me niet helemaal lekker, gelukkig nog wel rustig wat kunnen trainen. Minder dan een normale taper week, en het kostte me een stuk meer moeite om er een beetje tempo in te houden. Ben benieuwd wat dat gaat betekenen voor zondag.

Laatste update (gisteren) watertemperatuur: 20.6 C. smile Als dat zo blijft dan mag ik gewoon heerlijk in mijn wetsuit zwemmen.

5

Re: Triathlon Rosmalen 17-06-2018

Het wordt toch Zandvoort voor ons vanmiddag

6

Re: Triathlon Rosmalen 17-06-2018

Macer schreef:

Het wordt toch Zandvoort voor ons vanmiddag

Jammer dat het r b r werd he....

7 Laatst bewerkt door marcell (18-06-18 08:43:35)

Re: Triathlon Rosmalen 17-06-2018

Gisteren was de triathlon in Rosmalen weer terug, nadat het bijna 20 jaar niet meer op de kalender heeft gestaan.

Gelukkig was het niet al te warm, maar een beetje (veel) minder wind had op de fiets wel fijner geweest.

Super tevreden met een eindtijd van 2:19:34!

...en nu zie ik ineens dat er een heel stuk van mijn bericht niet gepost is??...

8

Re: Triathlon Rosmalen 17-06-2018

Hedcandy schreef:
Macer schreef:

Het wordt toch Zandvoort voor ons vanmiddag

Jammer dat het r b r werd he....

Toen ik de zee zag vond ik dat niet zo erg... ;-)

9

Re: Triathlon Rosmalen 17-06-2018

Statistieken voor nerds van mijn kwart triathlon in Rosmalen:

Met een zwemtijd van 17:24 op de 1000 meter had ik een tempo van 1:44. Op plek 32 van de 198 deelnemers aan de kwart. Een plek op 16% van het veld.

Het fietsonderdeel deed ik in 1:08:40 op een afstand van 39 kilometer, daarmee had ik een gemiddelde snelheid van 34,09 km/u. Dit was goed voor de 39e fietstijd van de 198, op plek 20% van het veld.

Mijn tijd voor het hardlopen was 49:40 op een afstand van 10 kilometer, was goed voor een gemiddeld tempo van 4:58 min/km. De 89e tijd in het veld van 198 deelnemers en daarmee op 45%.

Mijn totale tijd inclusief wissel was 2:19:34 wat me op een eindpositie van 38 plaatste, 19% van de 198 deelnemers.

Hier kan ik opmaken dat:

  • Het hardlopen mijn zwakste onderdeel blijft.

  • Dat ik qua zwemmen en fietsen redelijk gelijk in dit veld lag, zodat ik weinig positie wisselingen tussendoor had.

  • Doordat ik een goede zwem- en fietstijd neer had gezet ik tijdens het hardlopen weinig posities in de eindstand verloren heb, ondanks dat ik een 89e looptijd heb neergezet. En de snellere lopers die ver genoeg achter mij lagen om mij niet in de kunnen halen.

Lees mijn hele verslag op mijn blog:

www.marcellagerwerf.com/verslag-kwart-t … alen-2018/

10

Re: Triathlon Rosmalen 17-06-2018

Nette tijd en uitslag.

Voor mij geld ongeveer hetzelfde, al ben ik ook niet een hele snelle zwemmer, maar weer wel een hele snelle fietser.
Ik eindig meestal in de top van het fietsen waarmee ik mijn verlies met zwemmen alweer goed gemaakt heb, vervolgens is het proberen te consolideren met lopen.. Maar als je het tempo ziet waarmee sommige deelnemers lopen is dat redelijk kansloos.

11

Re: Triathlon Rosmalen 17-06-2018

Ik ben me ook een hoedje geschrokken van het algeme loopniveau tijdens mijn eerste triathlon. Zat bij de laatste helft, terwijl ik bij een loopwedstrijdje bij de eerste 15% zat.

Nu een aantal weken extra op het lopen aan het focussen om hopelijk beter mee te kunnen.

12

Re: Triathlon Rosmalen 17-06-2018

Ik zat net even in mijn laatste wedstrijd, een halve te kijken. Zwemmen 16%, fietsen 20%, lopen 38%, overall 26%. Ik denk dat als wij beiden in dezelfde wedstrijd zitten we wel eens constant in elkaars nek aan het hijgen zouden kunnen zijn big_smile

13

Re: Triathlon Rosmalen 17-06-2018

MontanaMan schreef:

Ik zat net even in mijn laatste wedstrijd, een halve te kijken. Zwemmen 16%, fietsen 20%, lopen 38%, overall 26%. Ik denk dat als wij beiden in dezelfde wedstrijd zitten we wel eens constant in elkaars nek aan het hijgen zouden kunnen zijn big_smile

Dat ligt inderdaad redelijk bij elkaar dan. Zou goed kunnen dat we elkaar dan de hele tijd aan het achtervolgen zouden zijn! :-) De vraag is alleen of ik het ook ga redden op deze posities bij een halve.

14

Re: Triathlon Rosmalen 17-06-2018

Macer schreef:

Nette tijd en uitslag.

Voor mij geld ongeveer hetzelfde, al ben ik ook niet een hele snelle zwemmer, maar weer wel een hele snelle fietser.
Ik eindig meestal in de top van het fietsen waarmee ik mijn verlies met zwemmen alweer goed gemaakt heb, vervolgens is het proberen te consolideren met lopen.. Maar als je het tempo ziet waarmee sommige deelnemers lopen is dat redelijk kansloos.

Het tempo van sommige lopers is inderdaad niet bij te houden. Stond/sta daar nog steeds wel eens van te kijken. Wie weet zit dat er bij mij ook ooit nog in, met genoeg training.

Mensen die je met een paar minuten verschil er uit zwemt en een flink stuk sneller fietst, maar die jou dan tijdens het lopen voorbij komen alsof het niks is. Frustrerend..

15

Re: Triathlon Rosmalen 17-06-2018

Bij mijn laatste halve verbaasde ik me er wel over hoe hard sommigen leken te werken tijdens hun run. En dan vooral qua ademhaling, enorm gehijg, maar me wel voorbij stomen. Terwijl ik dan wel mijn ademhaling onder controle had, maar 1,5u in Z5 liep en echt niet harder kon.