2,351 Laatst bewerkt door Stoelio (06-06-18 11:28:53)

Re: prestaties van de dag

ferrarimanddw schreef:

Ik adem ook door mijn mond. Ben altijd bang dat ik door mijn neus te weinig lucht en te veel water binnen krijg.
Misschien een keer proberen.

Sorry sorry zei het verkeerd bedoel dat ik door mijn mond inadem en door neus uit. Eerder ademde ik uit ook door mijn mond (misschien was ik daar wel de enige in;-).

2,352

Re: prestaties van de dag

Doubtless schreef:

Fijn om te lezen dat dat omslagpunt bestaat... (hoewel ik dat al veel vaker heb gehoord) wink

Bij mij is dat kwartje nog steeds niet gevallen. Combinatie armen/ademhaling blijft stoeien en ik ben binnen 50/75 m buiten adem. Maar goed, we trainen en lessen gewoon stug door! Fijn dat het bij jou goed gaat!

Daarnaast zwem ik veel makkelijker, en sneller met wetsuit aan dan zonder.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,353

Re: prestaties van de dag

@ stoelio: Wat je kunt proberen is om je beenslag te beperken, dat kost realief veel energie.

2,354 Laatst bewerkt door Arnoutdv (06-06-18 15:58:05)

Re: prestaties van de dag

ipv door de mond door mijn neus ging inademen

Serieus? Borstcrawl en inademen door de neus??
Dat is volgens mij echt heel bijzonder, de meeste ademen door hun mond.
Als er water in je mond loopt is dat een stuk minder beroerd dan water in je neus.
In je mond stopt de ademhaling voordat het water in je luchtpijp komt, water door je neus betekend hoesten!

[edit]
Aha, in een latere reactie wordt inademen door de neus gerectificeerd smile

Sorry sorry zei het verkeerd bedoel dat ik door mijn mond inadem en door neus uit.

[/edit]

2,355

Re: prestaties van de dag

Vandaag rondje eilanden gedaan in Vinkeveen.
Het blijft een leuke...
12 eilandje af rennen, stukken van 400-900m door het gras. En dan van het ene naar het andere eilandje zwemmen.
Zo kun je de hele cirkel rond, echt een aanrader!

2,356

Re: prestaties van de dag

Ze hebben trouwens 21 juli ook een wedstrijd hiervan, ook echt heel leuk om te doen.
500 man in rolling start... geweldig leuk.

2,357

Re: prestaties van de dag

Leuk idee, rondje eilanden als training. Nooit aan gedacht.

Hoelang duurt zo'n rondje ongeveer?

2,358

Re: prestaties van de dag

Stoelio schreef:
Doubtless schreef:

Fijn om te lezen dat dat omslagpunt bestaat... (hoewel ik dat al veel vaker heb gehoord) wink

Bij mij is dat kwartje nog steeds niet gevallen. Combinatie armen/ademhaling blijft stoeien en ik ben binnen 50/75 m buiten adem. Maar goed, we trainen en lessen gewoon stug door! Fijn dat het bij jou goed gaat!

Hallo Doubtless, bij mij was een belangrijk onderdeel van het kwartje dat ik ipv door de mond door mijn neus ging inademen. Toen kon ik steeds een baantje verder zwemmen en uiteindelijk "eindeloos" borstcrawl achter elkaar. Houdt moed;-)

Door je neus inademen tijdens zwemmen? Lijkt me niks en ik heb geen probleem om door de mond in te ademen. Maar als het werkt, werkt het smile !

2,359

Re: prestaties van de dag

Gister een lange fietstocht gemaakt op mijn tri bike. Rustig aan gedaan, veel heuveltjes, veel grind op de wegen en gaten in de wegen dus afdalingen rustig gedaan. Bijna 7u gefietst, bijna 170 km. Ik loop erg te worstelen met zadels en gister voelde het best goed (ism prologue), maar vanochtend zat er een ei aan de rechterkant van mijn zitvlak, behoorlijk pijnlijk. Vaker last van gehad met de tri bike na kortere ritten en ik dacht dat het beter werd, niet dus sad . Vorige week op een gewoon zadel op een huurfiets had ik er nauwelijks last van na een tocht van 6u. Maar een zadel met neus op de tri bike werkt echt niet voor mij, dan wordt alles numb en pijnlijk na een half uurtje.

2,360

Re: prestaties van de dag

Jörgen schreef:

Leuk idee, rondje eilanden als training. Nooit aan gedacht.

Hoelang duurt zo'n rondje ongeveer?

Gisteren op het dooie gemakje gedaan en gewacht op de minder snelle zwemmers, toen waren we een uur en een kwartier bezig.

De wedstrijd zelf had ik iets van 52 min dacht ik.
Dus normaal zou ik uitgaan van een uur als het mn training is.

2,361

Re: prestaties van de dag

Vanavond een rondje gelopen door de warmte op een pace van 5:00 min/km. Wat is een rustweek toch lastig vol te houden. Laat het maar snel zondag worden.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,362

Re: prestaties van de dag

Daarom ben ik eigenlijk niet van plan om echt rustweken in te bouwen. Gewoon naar mijn lichaam luisteren.
Laatst stond in de runnersworld ook een artikel over het gevaar van heel precies trainen met hartslagzones en schema's. We kunnen heel veel over ons lichaam afleiden van hoe we ons voelen.
Als je een rustperiode hebt en je begint weer te stuiteren van energie, kun je volgens mij best weer gaan sporten.

2,363

Re: prestaties van de dag

2,8 km open water gezwommen in ca. 50 min. En een hartverzakking omdat er naast me een duiker naar boven kwam.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,364

Re: prestaties van de dag

Uurtje gezwommen, uurtje gefietst, anderhalf uur gelopen. Allemaal op ironman tempo. Voelde goed! Nog twee weken. Ik heb er zin in smile

triathlon is 3x leuker!

2,365

Re: prestaties van de dag

mcguyver schreef:

2,8 km open water gezwommen in ca. 50 min. En een hartverzakking omdat er naast me een duiker naar boven kwam.

big_smile

Gisterochtend drie kwartier Z1 gelopen, gisteravond zwemtraining met de club. Een ladder gezwommen, maar oh oh oh, kramp in de tenen, voeten, kuiten, hamstrings. Pfff.
Vandaag geen training maar onderwerp in een hart onderzoek geweest. Alle kleppen nagekeken (ok), ECG (ok) en daarna ruim 2 uur (in 3 periodes, laatste ~100 min) in een MRI gelegen. Eerst werd het hart 3D in beeld gebracht tijdens rust, en daarna tijdens gesimuleerde inspanning. Die inspanning werd met een medicijn opgewekt waardoor je een verhoogde hartslag krijgt (rond de 110). Heel apart. Liggen te niksen in een nauwe buis terwijl je hart tekeer gaat (niet heel snel, maar vooral heel hard).
Onderzoek is bedoeld om te kijken of ze verschil kunnen vinden hoe het hart energie verbruikt en dan met name als doel om onderscheidt te maken tussen een hard wat verdikt is door meer volume te moeten pompen als gevolg van een lekkende hartklep, een hart wat verdikt is door harder te moeten pompen vanwegen vernauwde slagaders en een hart wat verdikt is doordat het gewoon vaak hard werkt (een sportershart).

2,366

Re: prestaties van de dag

MontanaMan schreef:
mcguyver schreef:

2,8 km open water gezwommen in ca. 50 min. En een hartverzakking omdat er naast me een duiker naar boven kwam.

big_smile

Gisterochtend drie kwartier Z1 gelopen, gisteravond zwemtraining met de club. Een ladder gezwommen, maar oh oh oh, kramp in de tenen, voeten, kuiten, hamstrings. Pfff.
Vandaag geen training maar onderwerp in een hart onderzoek geweest. Alle kleppen nagekeken (ok), ECG (ok) en daarna ruim 2 uur (in 3 periodes, laatste ~100 min) in een MRI gelegen. Eerst werd het hart 3D in beeld gebracht tijdens rust, en daarna tijdens gesimuleerde inspanning. Die inspanning werd met een medicijn opgewekt waardoor je een verhoogde hartslag krijgt (rond de 110). Heel apart. Liggen te niksen in een nauwe buis terwijl je hart tekeer gaat (niet heel snel, maar vooral heel hard).
Onderzoek is bedoeld om te kijken of ze verschil kunnen vinden hoe het hart energie verbruikt en dan met name als doel om onderscheidt te maken tussen een hard wat verdikt is door meer volume te moeten pompen als gevolg van een lekkende hartklep, een hart wat verdikt is door harder te moeten pompen vanwegen vernauwde slagaders en een hart wat verdikt is doordat het gewoon vaak hard werkt (een sportershart).

A ha. Ik heb mazzel gehad dus....

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,367

Re: prestaties van de dag

Klinkt interessant, MontanaMan, deed je dat als vrijwilliger? Krijg je de resultaten nog te horen ooit?

Ik heb gister de triathlon van Wilhelminadorp gedaan, vorig jaar ook, en het was weer leuk en ging okee, alleen vond ik het wel heel erg houtje-touwtje geworden, ook ten opzichte van vorig jaar. Het is informeel en klein (90 inschrijvingen, begreep ik), maar vorig jaar was er in elk geval nog NTB-jury bij, controle van helm en fiets, bewaking van het parc fermé en water halverwege het lopen. Nu was dat er allemaal niet, en dan is het wel heel erg op goed vertrouwen dat iedereen met z'n eigen spullen en fiets weggaat, vind ik. Geen jury gezien ook.

Nouja, en er doen er daar veel hun eerste triathlon, en dan moet je een briefing hebben, vind ik, al is het alleen maar om uit te leggen wat stayeren is. Maar ook dat was er niet. En ik heb na de finish m'n eigen bekertje water uit zo'n jerrycan staan tappen, dat was ook wel heel minimaal.

Ik zal hun de feedback ook toesturen, het zakt wat mij betreft zo wel onder het niveau van wat ik acceptabel vind - hoe leuk-ie verder ook is. En weer fantastische omstandigheden gister, voor Zeeland opnieuw (vorig jaar ook) zeldzaam weinig wind! Ik vind het ook een fijn parcours: zwemmen in een rechte lijn in zout water (kanaal), het fietsen vliegt voorbij en het lopen is één rondje, dat is ook wel leuk ten opzichte van de heen-en-weertjes die je zo vaak hebt. En op vrijdag, dat is ook wel grappig.

Louise

2,368

Re: prestaties van de dag

Hoop dat ze je feedback oppikken Louise.

Doe het als vrijwilliger ja. Weet nu iig dat er met mijn hart niks mis is. Volgende week deel 2, zuurstofopname test (op een watt bike, starten op 100W en dan elke 3 min 25W erbij) en dan krijg ik de resultaten. De resultaten van afgelopen week zijn niet zo interessant (afgezien van dat mijn hartkleppen ok zijn en hart normaal werkt). Maar ze zochten nog specifiek mensen die veel sporten en ik voldeed aan die eisen dus wilde wel eens helpen. Maar 100 min stillliggen was wel een mentale uitdaging, zeker toen de medicijnen begonnen te werken. Hartslag omhoog, hart bonken, voelde fysiek als een paniekaanval, en dan lig je ook nog in een claustrofobisch nauwe tunnel. Toen moest ik mezelf wel vertellen alles OK was en ik gewoon stil moest blijven liggen.

Vandaag 30k gelopen. Verste wat ik ooit gedaan heb. Wil een aantal van deze lange runs doen omdat ik merk dat mijn lichaam er snel aan went en ik hoop zo ver mogelijk OK te lopen tijdens IM Maastricht. Vandaag waren de laatste 4-5 km lastiger, maar voelde verder goed.

2,369

Re: prestaties van de dag

Ik heb m'n feedback net verstuurd, met nog een dingetje erbij, want ik zie in de uitslagen geen duo's of trio's, terwijl ik er wel tijdens mijn tweede wissel heb zien wisselen als in een estafette, dus fietser kwam aan en iemand anders ging lopen (en zo haalden ze me dus in). Toen dacht ik al: ik wist niet dat dat kon. En als het ook niet in de uitslagen staat, denk ik: tsja, daar was dus ook geen controle op. Wat zijn die uitslagen dan waard... Ik ben benieuwd of ik er nog wat van hoor!

Louise

2,370

Re: prestaties van de dag

niet helemaal van vandaag ... maar dit weekend:

1700m gezwommen - in zee
230km gefietst - op circuit
en 11 km gelopen - in zandvoort

dit alles in de combi van de Dara2tri Zandvoort OD en Cycling Zandvoort

oh wat zal ik lekker slapen vannacht ;-)

D.

2,371

Re: prestaties van de dag

Duiksmurf schreef:

niet helemaal van vandaag ... maar dit weekend:

1700m gezwommen - in zee
230km gefietst - op circuit
en 11 km gelopen - in zandvoort

dit alles in de combi van de Dara2tri Zandvoort OD en Cycling Zandvoort

oh wat zal ik lekker slapen vannacht ;-)

D.

Held... Cycling Zandvoort is zo gaaf, helaas kon ik dit jaar niet meedoen omdat we geen team voor elkaar konden krijgen.
Maar om dat te combineren met een OD zou ik nou niet zo zien zitten :-)

2,372

Re: prestaties van de dag

Wow zeg, knap dat je beiden hebt gecombineerd, chapeau!!

2,373

Re: prestaties van de dag

Jeutje duiksmurf! Wat een afstanden!!

Ben benieuwd of/wat voor reactie je krijgt Louise!

Ik heb vandaag zwemtraining gehad. Afstand weet ik niet, gezien mijn horloge fouten maakt tijdens het baantjes trekken sad
Maar... het borst crawl kwartje lijkt te vallen! De hele training mee kunnen zwemmen zonder te verzuipen, da’s nieuw! big_smile big_smile

2,374

Re: prestaties van de dag

Doubtless schreef:

Jeutje duiksmurf! Wat een afstanden!!

Ben benieuwd of/wat voor reactie je krijgt Louise!

Ik heb vandaag zwemtraining gehad. Afstand weet ik niet, gezien mijn horloge fouten maakt tijdens het baantjes trekken sad
Maar... het borst crawl kwartje lijkt te vallen! De hele training mee kunnen zwemmen zonder te verzuipen, da’s nieuw! big_smile big_smile

Mooi hoor! Vanaf nu zal je merken dat het steeds beter gaat omdat je sneller rustiger wordt.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,375

Re: prestaties van de dag

Gister in open water gezwommen. Beetje winderig, dus wat golfjes. Ging lekker, 3 rondjes gezwommen, ruim 3k. Bleek ik 1:33/100 gezwommen te hebben. Da's 14-15 seconde sneller dan mijn laatste open water trainingen (in een ander meer) en ook 5 seconde sneller dan in mijn laatste race (inclusief start en ozzie exit die sneller gingen). Hartslag was ook mooi laag. Vergeleken met hardlopen Z0, hopelijk was dit geen eendagsvlieg. Hoop bij IM Maastricht tussen de 1:00 en 1:10 te zwemmen, en als dit geen eendagsvlieg was, en ik niet een komplete slalom zwem moet dat er wel in zitten.