1

Onderwerp: Sporthorloge voor triathlon

Ik weet dat dit eerder gevraagd is, maar ik kom alleen uit bij oude onderwerpen en denk dat er nieuwere modellen op de markt zijn inmiddels....

Ik wil graag een gps horloge aan gaan schaffen voor mijn tri’s..
Wie kan me een goed model aanbevelen?

Wat zijn de wensen:
- makkelijke bediening
- hartslag meting
- niet te lomp (heb smalle polsen)
- budget rond de €300-€350

In manibus vestris victoria est

2

Re: Sporthorloge voor triathlon

Garmin 735xt of fenix3.

3

Re: Sporthorloge voor triathlon

ronnyke schreef:

Garmin 735xt of fenix3.

Wat zijn plus en minpunten van deze beide? Want neem aan dat je ervaring mee hebt als je dit zo overtuigend hier neerzet

In manibus vestris victoria est

4

Re: Sporthorloge voor triathlon

Dc rainmaker even bezoeken...die heeft uitgebreide reviews over alle horloges.

5

Re: Sporthorloge voor triathlon

Hedcandy schreef:

Dc rainmaker even bezoeken...die heeft uitgebreide reviews over alle horloges.

Top, ga ik doen

In manibus vestris victoria est

6

Re: Sporthorloge voor triathlon

De TomTom runner 3 incl hartsensor!

https://www.bol.com/nl/p/tomtom-runner- … duct_title

Kent alle 3 de sporten & meet de hartslag smile

7

Re: Sporthorloge voor triathlon

Fenix en 735 zijn typische triatlon horloges die alles bevatten wat je nodig hebt en makkelijk in omgang zijn. Tom tom zou ik niet nemen aangezien Tom tom gaat stoppen met zijn sport horloges en zodoende op termijn geen updates etc meer zal leveren.

8

Re: Sporthorloge voor triathlon

Die fenix is volgens coolblue met pensioen smile

9

Re: Sporthorloge voor triathlon

ronnyke schreef:

Fenix en 735 zijn typische triatlon horloges die alles bevatten wat je nodig hebt en makkelijk in omgang zijn. Tom tom zou ik niet nemen aangezien Tom tom gaat stoppen met zijn sport horloges en zodoende op termijn geen updates etc meer zal leveren.

Ik heb even op de verschillende horloges gezocht en de 735xt geeft mij het beste gevoel en komt ook over als een echt triathlon horloge. Denk dat het deze gaat worden idd

In manibus vestris victoria est

10

Re: Sporthorloge voor triathlon

De Fenix 3 is opgevolgd door de Fenix 5.. Maar heel veel verschil zit er ook niet tussen beide horloges. Dus als je nog een Fenix 3 kan vinden is dat een uitstekende keuze.

11

Re: Sporthorloge voor triathlon

Nog heel even geduld en de fenix 5 zal ook wel in prijs dalen. Vandaag heeft Garmin de opvolger aangekondigd, de 5 plus. Met een vanafprijs voor het goedkoopste model van €700 is die laatste nog wel erg prijzig

12 Laatst bewerkt door Hedcandy (19-06-18 21:21:38)

Re: Sporthorloge voor triathlon

Die fenix 5 s plus is er al zelfs...zie net dat een kennis van me hem heeft gekocht wink

13

Re: Sporthorloge voor triathlon

Hedcandy schreef:

Die fenix 5 s plus is er al zelfs...zie net dat een kennis van me hem heeft gekocht wink

Toevallig: mijn vrouw is momenteel in Canada en neemt of de fenix 5 of de 935 mee. Beide goedkoper dan in Nederland.

Je moet sneller dan de klos zijn.

14

Re: Sporthorloge voor triathlon

Heeft mijn vriendin ook gedaan met een 935 vanuit de VS. Scheelt behoorlijk.

15

Re: Sporthorloge voor triathlon

Kevmaster schreef:
ronnyke schreef:

Fenix en 735 zijn typische triatlon horloges die alles bevatten wat je nodig hebt en makkelijk in omgang zijn. Tom tom zou ik niet nemen aangezien Tom tom gaat stoppen met zijn sport horloges en zodoende op termijn geen updates etc meer zal leveren.

Ik heb even op de verschillende horloges gezocht en de 735xt geeft mij het beste gevoel en komt ook over als een echt triathlon horloge. Denk dat het deze gaat worden idd

Ik heb zelf een 735XT en ben daar super tevreden mee. Kan alles wat ik nodig heb, ook nu ik er langer mee train heb ik nog geen dingen gevonden die ik mis.

Na een aantal jaar nog geen krassen of noemenswaardige beschadigingen, terwijl ik 'm ook als gewoon horloge altijd draag. Destijds de keuze gemaakt omdat de prijs goed is, ten op zichte van wat je er voor krijgt. De extra functies van een Fenix zijn voor mij niet nodig, en natuurlijk betaal je daar wel flink meer voor.

Mocht je iets specifieks willen weten erover voor je 'm aanschaft dan laat maar weten.

16 Laatst bewerkt door elderenbosch (20-06-18 09:16:25)

Re: Sporthorloge voor triathlon

Ik zou je 735XT aanraden. Of als je hem ergens tweedehands kunt vinden een 935 (vrijwel hetzelfde alleen dan veel langere batterijduur). Ik heb zelf ook smalle polsen maar beide horloges zitten erg prettig. Ik zou je evengoed wel aanraden een hartslagband erbij te kopen. Voor intervaltrainingen is die polsmeting toch wat beperkt / reageert niet snel genoeg.

17

Re: Sporthorloge voor triathlon

Hier ook een tevreden 735 xt gebruiker.
Ik heb idd ook een losse hf band omdat de polsmeting het bij mij helemaal niet goed deed... netjes opgelost door Garmin toendertijd.

18

Re: Sporthorloge voor triathlon

En bij mij is het een Garmin 935 geworden. Ben benieuwd! Het was bij mij TomTom maar die stoppen er helaas mee.

Je moet sneller dan de klos zijn.

19

Re: Sporthorloge voor triathlon

Ik had een 735xt en heb deze verkocht en vervolgens de fenix 5 gekocht.
Moet eerlijk zeggen dat ik de fenix 5 wel een stuk meer horloge vind dan de 735xt.

Wellicht is de fenix 5 small iets voor je?

20

Re: Sporthorloge voor triathlon

Bedankt voor de tips allemaal. Na alle plussen en minnen tegen elkaar te hebben afgewogen is het de 735xt geworden. Mijn eerste ervaring is dat hij duidelijk en makkelijk in gebruik is. Nu alle functies gaan ontdekken, maar eerste indruk is positief.

In manibus vestris victoria est

21

Re: Sporthorloge voor triathlon

Tip voor je horloge als je je zorgen maakt over krassen op het scherm: Screen protector erop! Eentje van tempered glass kost een paar euro en je ziet het niet eens zitten. Kunt ook dunnere plastic film erover doen, maar ik ben erg tevreden over tempered glass protector op mijn 935.

22

Re: Sporthorloge voor triathlon

MontanaMan schreef:

Tip voor je horloge als je je zorgen maakt over krassen op het scherm: Screen protector erop! Eentje van tempered glass kost een paar euro en je ziet het niet eens zitten. Kunt ook dunnere plastic film erover doen, maar ik ben erg tevreden over tempered glass protector op mijn 935.

Absoluut doen! Bij een kras of barst in je Garmin kan je prima een nieuwe / gereviseerde krijgen (nette regeling) maar kost je al snel 150-200 en je bent hem zo 1,5 week kwijt weet ik uit eigen ervaring.

23

Re: Sporthorloge voor triathlon

MontanaMan schreef:

Tip voor je horloge als je je zorgen maakt over krassen op het scherm: Screen protector erop! Eentje van tempered glass kost een paar euro en je ziet het niet eens zitten. Kunt ook dunnere plastic film erover doen, maar ik ben erg tevreden over tempered glass protector op mijn 935.

Goeie tip!!! Bedankt

In manibus vestris victoria est

24

Re: Sporthorloge voor triathlon

elderenbosch schreef:
MontanaMan schreef:

Tip voor je horloge als je je zorgen maakt over krassen op het scherm: Screen protector erop! Eentje van tempered glass kost een paar euro en je ziet het niet eens zitten. Kunt ook dunnere plastic film erover doen, maar ik ben erg tevreden over tempered glass protector op mijn 935.

Absoluut doen! Bij een kras of barst in je Garmin kan je prima een nieuwe / gereviseerde krijgen (nette regeling) maar kost je al snel 150-200 en je bent hem zo 1,5 week kwijt weet ik uit eigen ervaring.

Bedankt en bestelt bij Ali!

Je moet sneller dan de klos zijn.