101

Re: Triathlon blogs!

Doubtless schreef:

Deze keer niet helemaal specifiek over triathlons, maar over wat sport met je doet als persoon en werknemer smile :

Blog: Een betere professional door sport

Leuk stuk, en heel herkenbaar ook!

Verder verlaag je je algemene stressleven door regelmatig te sporten, waar je in je privéleven én tijdens je werk profijt van hebt.

Bij mij is het tegenovergestelde ook vaak waar; dat het regelmatig, en veel uren  trainen juist voor meer stress zorgt thuis, omdat ik er dan even niet kan zijn voor ons 8 maanden oude zoontje. smile

102

Re: Triathlon blogs!

Herkenbaar inderdaad, ik ben lekker eigen baas dus van m'n baas mag ik sporten onder werktijd wink Maar ik zou het zelf nog anders formuleren: een beter mens door sport. Vind ik belangrijker dan een effectief radertje in de economie zijn.

Louise

103 Laatst bewerkt door Doubtless (20-06-18 17:45:22)

Re: Triathlon blogs!

Hélemaal met je eens Louise! Echter is deze post voor LinkedIn bedoeld, vandaar de relatie met werk gelegd smile

Ik vind triathlonnen ook super leerzaam/interessant mbt de relatie tussen mensen en teamwork. Ondanks dat het een individuele sport is, vind ik het vol super supportive en betrokken mensen!

104

Re: Triathlon blogs!

Overmorgen ga ik meemaken wat jullie allemaal al meegemaakt hebben... eindelijk is dan mijn eerste (kwart) triatlon.

Dit is mijn één na laatste blogje over deze fantastische sport. Ik blijf bloggen maar in eerste instantie zal dat zoals voorheen alleen over hardlopen gaan. Als ik de marathon van Chicago, Tokyo en London in april allen volbracht heb, ga ik mij denk ik op de triatlon focussen, dan een halve.

Na dit blog, schrijf ik uiteraard nog over hoe ik het ervaren heb daar in Brugge.

Succes met jullie trainingen en wedstrijden!

Groetjes, Hedwig (runhedwigrun.com)

https://runhedwigrun.com/2018/06/21/ove … verwinnen/

https://runhedwigrun.com/2018/06/21/ove … verwinnen/

105

Re: Triathlon blogs!

Mooi verhaal weer Hedwig, erg leuk om het perspectief van de triathlondebutant te lezen. En mooie foto zo, met die dreigende lucht.

106

Re: Triathlon blogs!

Maca944 schreef:

Mooi verhaal weer Hedwig, erg leuk om het perspectief van de triathlondebutant te lezen. En mooie foto zo, met die dreigende lucht.

Bedankt! Ja,voor jullie ervaren triatleten zal het vast hilarisch zijn om mijn verhalen te lezen. Ik heb dat ook een beetje als ik heel oude blogs teruglees over het hardlopen ;-)

Volgende week weet ik ook een beetje hoe het echt is, ik ben heel benieuwd!

107 Laatst bewerkt door Doubtless (25-06-18 21:30:07)

Re: Triathlon blogs!

Deze keer een blog over een talent waar wij allemaal over beschikken; plannen!

Want als triatleet heb je weinig keus wink

http://www.labrands.nl/labrands-sport/m … n-plannen/

108

Re: Triathlon blogs!

Eerst sporten en daarna de huishoudelijke taken? Ik doe het juist precies andersom. Vind het niet fijn om als ik moe thuis kom (s’avonds) nog iets anders te moeten dan douchen bankhangen en slapen.

Wel een leuk stukje.

109

Re: Triathlon blogs!

Herkenbaar, Doubtless, dat over het plannen, daar zijn we zeker meesters in! Over het sociale en actieve dingen afspreken: ik heb twee vriendinnen die per se altijd willen wandelen of fietsen ofzoiets met mij, die nooit eens samen op de bank kunnen zittten. Dus dat ik een keer niet wilde wandelen vanwege iets, en dan ging de hele afspraak niet door. Dat is voor mij wel het symbool van doorgeslagen zijn in je sportgedrag (wat bij hen allebei ook zo is, nouja, bij eentje wás gelukkig).

En Hedwig: mooi verhaal ook, helemaal het motto van 'feel the fear and do it anyway'! Ik doe zo'n 'doorloopje' thuis ook altijd nog in de aanloop naar de eerste wedstrijd van het seizoen, en uiteindelijk is dat wisselen bij een wedstrijd eigenlijk zelfs makkelijker, want je huis is er toch niet echt op ingericht wink En is je triathlon nu geweest afgelopen weekend? Zo ja, hoe was het?

Louise

110

Re: Triathlon blogs!

Louise schreef:

ik heb twee vriendinnen die per se altijd willen wandelen of fietsen ofzoiets met mij, die nooit eens samen op de bank kunnen zittten.

Louise

Oh ik hoop trouwens niet dat ik daar onder val...als we iets afspreken is het toevallig (nou ja) wel altijd rond een activiteit. Maar ik kan ook heel goed op een bank zitten of liggen.:)

En over dat plannen...nee kan ik nog steeds niet. Ik heb wel tijd, maar beperkt energie. En met dat beetje energie dat ik heb moet ik dan ook andere dingen doen natuurlijk. Ik moet het heel erg nemen zoals het komt, van trainingsschema's komt dus nooit iets en echt goed zal ik dan ook helaas nooit worden.

111

Re: Triathlon blogs!

TumTumTum schreef:

Oh ik hoop trouwens niet dat ik daar onder val...als we iets afspreken is het toevallig (nou ja) wel altijd rond een activiteit. Maar ik kan ook heel goed op een bank zitten of liggen.:)

Haha, ja, bank kan met jou zeker, dus nee, ik bedoelde jou niet, jij bent zeker niet doorgeslagen in het sporten!

Louise

112

Re: Triathlon blogs!

Buus schreef:

Eerst sporten en daarna de huishoudelijke taken? Ik doe het juist precies andersom. Vind het niet fijn om als ik moe thuis kom (s’avonds) nog iets anders te moeten dan douchen bankhangen en slapen.

Wel een leuk stukje.

Thanks.
Ik probeer wel eerst m’n training af te ronden ja. Vind het fijner om van 7-8 te trainen & daarna te strijken, dan van 7-half 9 te strijken en daarna nog te moeten trainen wink

113

Re: Triathlon blogs!

Van 7 tot half 9 strijken? *shock*

Ik heb een pesthekel aan strijken, vermijd het zo veel mogelijk, en anderhalf uur, daar moet ik echt niet aan denken. Dan zou ik trouwens ook last hebben van m'n rug.

Louise

114

Re: Triathlon blogs!

Mijn (voorlopig) laatste Triatlon Blog: De grote finale. Hoe ging het? Wie won er? en Hoe?

https://runhedwigrun.com/2018/06/27/triatlon/

115

Re: Triathlon blogs!

RunHedwigRun schreef:

Mijn (voorlopig) laatste Triatlon Blog: De grote finale. Hoe ging het? Wie won er? en Hoe?

https://runhedwigrun.com/2018/06/27/triatlon/


Lekkere tijden zeg voor een eerste keer! Wisselen is één van de makkelijkste dingen om te trainen.
Je hebt toch wel plannen voor een volgende? big_smile

116

Re: Triathlon blogs!

Mooi verhaal Hedwig, leuk om de 'strijd' met je man aan te kunnen gaan (jammer dat je hem nipt verloor wink )!

117

Re: Triathlon blogs!

Dank je wel! We hebben er alle drie enorm van genoten en zijn dik tevreden met ons debuut. Ik ga nu 3 marathons doen (tot en met april) en dan maak ik weer de overstap naar de triathlon: nu al zin in!


Maca944 schreef:

Mooi verhaal Hedwig, leuk om de 'strijd' met je man aan te kunnen gaan (jammer dat je hem nipt verloor wink )!

118

Re: Triathlon blogs!

Leuk stuk Hedwig! En goede tijd ook!!

Louise: ik heb er ook een hekel aan. Doe het 1x per 2 weken en dan ben ik wel anderhalf uur bezig met vouwen en strijken... wink

119

Re: Triathlon blogs!

Bedankt! Ik weet eigenlijk niet wat 'een goede tijd' is op deze afstand maar ik zag dat ik 22ste van de 89 vrouwen 40+ was geworden en dat klinkt prima als eerste poging dacht ik



Doubtless schreef:

Leuk stuk Hedwig! En goede tijd ook!!

Louise: ik heb er ook een hekel aan. Doe het 1x per 2 weken en dan ben ik wel anderhalf uur bezig met vouwen en strijken... wink

120

Re: Triathlon blogs!

Ik haal een 1:8 niet in de helft van de tijd, dus mij heb je al verslagen wink geen idee wat goede tijden zijn verder, ik vergeleek het maar met mezelf!

121

Re: Triathlon blogs!

Mooi verhaal, Hedwig, en heel fraaie tijd. Herkenbare dingen ook, zoals over de angst voor de lekke band. En het decor van Brugge lijkt me wel fantastisch!

Als we dan toch aan het vergelijken zijn: mijn PR staat een paar minuutjes scherper, maar als jij een beetje meer gaat trainen voor het fietsen ga je daar dik onder duiken (doe dan wel wat aan die rugpijn, zou ik zeggen - fietsafstellling?). Al kan hij bij mij nog scherper als ik ook ooit eens sneller ga wisselen.

Ik heb mijn man maar één keer verslagen, dat was ook op een kwart en toen was het 35 graden - ik kan beter tegen hitte dan hij. Hij is een véél betere loper. Nouja, ik win het zwemmen nog wel altijd van 'm! Beetje rivaliteit is wel leuk in een relatie wink

Louise

122

Re: Triathlon blogs!

Wat leuk Louise, dat jullie dat ook samen doen!

Mijn vriend is super sportief, dus ik hobbel altijd achter hem aan. Behalve met zwemmen! Daar ben ik niet goed in, maar hij zwemt echt traag :’) dus dat is het enige vlak waarop ik winst behaal! big_smile

123

Re: Triathlon blogs!

Nieuwe blog staat alweer eventjes online, en wil ik jullie natuurlijk niet onthouden.

@Doubtless: misschien voor jou helemaal interessant om te besluiten we bike fit te doen, ivm je rugpijn.

www.marcellagerwerf.com/is-een-bike-fit-het-geld-waard

Ik heb altijd wel het gevoel dat ik goed op mijn fiets zit. En heb eigenlijk nooit echt ergens last van gehad tijdens het rijden.

Ook zie ik goede verbeteringen in het vermogen dat ik trap door de tijd heen. Vooral een teken dat mijn trainingen resultaat hebben, maar ik denk ook een teken dat ik niet heel slecht op mijn fiets zit.

Verder zit ik vaak redelijk in de voorhoede van fietstijden in mijn afgelopen triathlons. Dus is er dan wel zoveel winst te behalen voor mij vraag ik mezelf af?

Maar het moet toch beter kunnen. Mijn hele houding is nu alleen gebaseerd op mijn gevoel.

Zonder enige theoretische onderbouwing erachter, waar ik normaal wel van hou. Zie mijn statistieken in mijn wedstrijdverslagen.

124

Re: Triathlon blogs!

Goede blog Weer Marcel. Moet bekennen dat ik doorgegaan ben naar het stukje over de fitting en je intro een stuk overgeslagen heb wink

Brutale vraag: wat was je kwijt voor de bikefitting?

125

Re: Triathlon blogs!

Doubtless schreef:

Wat leuk Louise, dat jullie dat ook samen doen!

Geen toeval, hoor: we hebben elkaar op de fiets leren kennen, bij een cyclo. En ik heb de triathlon via hem leren kennen. Kan ik me nog goed herinneren, dat ik voor het eerst ging kijken en dat ik dacht: wat een stelletje idioten, dat fietsen okee, maar dan gaan ze ook nog zwemmen én lopen! wink

Louise