1

Onderwerp: Cross triathlon Akersloot

Aanstaande zondag wordt voor de 2e keer een cross triathlon gehouden bij Akersloot. Als ik zo lees wat de highlights zijn, dan wordt ik daar wel blij van.
Eerst 500m zwemmen in het alkmaardermeer, en dan op de MTB stappen voor 15km (2 rondes van 7,5) door de weilanden en via pontons over sloten en onder bruggen door, om vervolgens de hardloopschoenen aan te trekken voor 5,4km (3 rondes van 1,8) over semi onverhard terrein.
Zijn er hier nog athleten die deze vorig jaar gedaan hebben, of hem dit jaar ook gaan doen?

2

Re: Cross triathlon Akersloot

Wat een leuke wedstrijd was dat.
Slechts 86 deelnemers dus heel kleinschalig maar wel zo leuk georganiseerd, met medewerking van verschillende boeren om over hun erf te rijden. Daar zelfs nog leuke uitdagingen gemaakt (over een platte kar rijden, heuveltje van zo'n 2,5 meter en door een kalveren stal)
Verder mede door het mooie weer en veel lokale deelnemers, veel publiek langs de kanten.
Kortom van start tot finish heb ik hier van genoten, en zal volgend jaar graag weer meedoen.

3

Re: Cross triathlon Akersloot

Morgen Cross triathlon Akersloot (1/8). Voor mij de eerste keer dat ik hier meedoe, en dat terwijl ik één dorp verder woon. Er is zo te zien een mooi en origineel parcours uitgezet. Ben gelukkig ook net op tijd weer fit na een paar dagen snotteren en spierpijn.

Doel is vooral genieten morgen, heb er veel zin in!

4

Re: Cross triathlon Akersloot

Veel plezier gewenst!

5

Re: Cross triathlon Akersloot

Phoe, dat viel niet mee. De wedstrijd was perfect georganiseerd, maar de armen en benen hadden er weinig zin in. Kennelijk toch nog niet helemaal hersteld na een kleine verkoudheid afgelopen week.

Parcours was mooi aangelegd door het dorp en omliggende weilanden. Met hindernissen, over boeren erven en via een technisch mtb-parcours. Heel leuk gedaan, en prima sfeer. Volgend jaar doe ik zeker weer mee.

Volgende week Holten, dus deze week maar even voldoende rust proberen te pakken en hopen dat het een tijdelijke dipje was.

6

Re: Cross triathlon Akersloot

Klinkt goed. Eigenljk will ik die ook wel eens doen. Het grootste deel van mijn familie woont in Akercity. Zwemmen in het Alkmaardermeer? Misschien volgend jaar eens overwegen, dan wel een mtb lenen ergens maar dat moet geen probleem zijn.

7

Re: Cross triathlon Akersloot

Zwemmen in Alkmaardermeer inderdaad. De laatste weken heb ik daar regelmatig m'n trainingsmeters gemaakt, is prima zwemwater.

8

Re: Cross triathlon Akersloot

Na 2 jaar wel kon ik dit jaar niet meedoen, volgend jaar hopelijk wel weer.
Ik snap dus heel goed dat je hebt genoten, heel leuk mtb parcours en heel enthousiast publiek.