1

Onderwerp: Ironman Frankfurt

Gisteren in Frankfurt de Ironman gedaan.
Mega zwaar door het warme weer, maar toch mijn PR met 5 minuten aangescherpt naar 9:42 smile

Voor wie het leuk vindt, bij deze mijn verslagje: http://elderenbosch.com/blog/?page_id=376

2

Re: Ironman Frankfurt

Mooi verslag van een mooie race! Gefeliciteerd met deze prestatie!

Eerste ronde bij het fietsen was harken zei je, toen niet je wattage in de gaten gehouden?
Toch tijdens het lopen een vocht tekort opgebouwd? Of een lichte zonnesteek/oververhitting?

3

Re: Ironman Frankfurt

Ook hier gefeliciteerd Bart! Ik deed Frankfurt in2014, toen was het ook zo warm, dus herkenbaar je verhaal. Met name je lopen vind ik interessant omdat ik ook een sub 3:30 IM-marathon nastreef in Maastricht. Eerste helft wel tempo lopen maar niet te gek doen, kleine buffer opbouwen, tweede helft overleven en een soort intervaltraining doen met snellere en langzame kilometers. Mooi dat het gelukt is en echt een geweldige tijd, zeker met het te lange fietsparcours!

4

Re: Ironman Frankfurt

Mooie prestatie een een heerlijk verhaal om te lezen..

5

Re: Ironman Frankfurt

Arnoutdv schreef:

Eerste ronde bij het fietsen was harken zei je, toen niet je wattage in de gaten gehouden?
Toch tijdens het lopen een vocht tekort opgebouwd? Of een lichte zonnesteek/oververhitting?

Wel in de gaten gehouden, maar zat gewoon erg onrustig op de fiets. Kostte me gevoelsmatig veel moeite om de wattages te trappen die ik gewend ben. Ging in de tweede ronde gelukkig beter. Misschien tijdens het lopen een tekort opgebouwd. Ben daar nog niet helemaal uit. Heb echt elke drankpost gedronken, en ze stonden er elke 2 kilometer ongeveer. Ik denk vooral in het eerste uur na de finish te weinig gegeten en gedronken. Want direct na de finish was ik redelijk 'fris'.

Maca944 schreef:

Met name je lopen vind ik interessant omdat ik ook een sub 3:30 IM-marathon nastreef in Maastricht.

Gaat je vast lukken. Ik wilde op de halve marathon een buffer van ongeveer 5 minuten hebben. Die heb ik ook nodig gehad smile Dat intervallen werkt prima. In de laatste ronde iets langer door de voedingspunten wandelen en vervolgens weer een kilometer onder de 5 minuten lopen. Ik kom je aanmoedigen in Maastricht!

6

Re: Ironman Frankfurt

elderenbosch schreef:

Gaat je vast lukken. Ik wilde op de halve marathon een buffer van ongeveer 5 minuten hebben. Die heb ik ook nodig gehad smile Dat intervallen werkt prima. In de laatste ronde iets langer door de voedingspunten wandelen en vervolgens weer een kilometer onder de 5 minuten lopen. Ik kom je aanmoedigen in Maastricht!

Duidelijk! En ik zie je in Maastricht. De afgelopen weken is het trainen iets meer naar de achtergrond gegaan maar nu heb ik nog een kleine 4 weken om te kijken wat er mogelijk is, maar het kan (uiteraard) alle kanten op in Maastricht.

Ik zag dit overzicht met de Kona qualifiers in Frankfurt:
https://triathlonworld.com/szene/hawaii … 018-145535

Je zat dus iets meer dan 7 minuten achter een slot, dat valt wel mee dus! Verder valt me op dat er nog best veel doorrolt en dat je in mijn AG met een 9:59:42 (en wat geluk dus) ook 'gewoon' naar Kona mag (wat met een 5km te lang fietsparcours nog net iets lastiger is natuurlijk).

7

Re: Ironman Frankfurt

Gaaf om je verslag te lezen Bart! Heel veel respect voor de prestatie die je hebt neergezet in zulke omstandigheden.

8

Re: Ironman Frankfurt

Gefeliciteerd! En respect om zo'n prestatie te kunnen leveren door zo diep te gaan in zulke warme omstandigheden. Ben benieuwd naar je race in Zuid-Afrika!

9 Laatst bewerkt door elderenbosch (10-07-18 14:27:25)

Re: Ironman Frankfurt

Maca944 schreef:

Je zat dus iets meer dan 7 minuten achter een slot, dat valt wel mee dus! Verder valt me op dat er nog best veel doorrolt en dat je in mijn AG met een 9:59:42 (en wat geluk dus) ook 'gewoon' naar Kona mag (wat met een 5km te lang fietsparcours nog net iets lastiger is natuurlijk).

Wow, die is wel heel ver doorgerold. Had ik mij bijna voor m'n kop geslagen door niet naar de slot ceremony te gaan haha. En die 5 minuten heb ik echt niet ergens laten liggen. Gelukkig! Vorig jaar 15 minuten achter een slot, dit jaar 7... Getting closer wink

10

Re: Ironman Frankfurt

Mooi verslag en erg knap. Ik deed Frankfurt in 2010, toen was het ook>30 graden, dus des te meer respect. De ambulances reden toen af en aan, en er waren veel bedden met infusen. Respect!

triathlon is 3x leuker!

11

Re: Ironman Frankfurt

Gefeliciteerd met je prestatie en mooi verslag Bart!
Enne, die 7 min pak je vast in de komende jaren...Kona lonkt!!

12

Re: Ironman Frankfurt

fantastische prestatie! zo doorgaan.

13

Re: Ironman Frankfurt

Hele knappe prestatie !!

Leuk om te lezen en ook de andere verslagen trouwens, mooi om zo je progressie te volgen.