1

Onderwerp: Challenge Almere 2018

Yes hoera, een rolling start bij de halve! Wat ben ik daar blij mee...

2

Re: Challenge Almere 2018

Ik vond de zwemstarts in Almere altijd wel prima, was niet echt een chaos, ruimte genoeg
Maar een rolling start is ook prima.

3

Re: Challenge Almere 2018

Ik vond het vorig jaar ook niet echt chaotisch, maar dat komt misschien ook wel omdat ik de drukte niet opzocht.. Het is wel lastiger om te zien waar je nu ligt in het veld tegenover de rest. Op het fietsparcours zal het allemaal wel beter verdeeld worden zo.

4 Laatst bewerkt door elderenbosch (16-07-18 14:29:46)

Re: Challenge Almere 2018

Goede ontwikkeling. Ik heb toch best wat klappen geïncasseerd vorig jaar, was best vechten redelijk voorin bij het bereiken van de eerste boei. Zou helemaal mooi zijn als ze nog iets meer tijd (kunnen) nemen tussen de start van de hele en de halve. Ik moest best zigzaggen tussen de achterblijvers van de hele. Volgens mij is dat voor iedereen leuker.

5

Re: Challenge Almere 2018

Er zit natuurlijk een (commerciele) gedachte achter... nu kun je meer mensen kwijt op de halve en die is populair.
Idd wel jammer dat de eerste die over de streep komt niet de winnaar hoeft te zijn.

6 Laatst bewerkt door Arnoutdv (16-07-18 15:09:16)

Re: Challenge Almere 2018

Of dat de eindtijd op de finishboog niet jouw eindtijd hoeft te zijn ... (maar nog gecorrigeerd moet worden voor de wave)

7

Re: Challenge Almere 2018

Arnoutdv schreef:

Of dat de eindtijd op de finishboog niet jouw eindtijd hoeft te zijn ... (maar nog gecorrigeerd moet worden voor de wave)

Dat was ie voor de halve toch al niet, want de klok loopt mee met de hele die een uur eerder start...

8

Re: Challenge Almere 2018

Dat had ik de laatste keren niet, maar dan ook gefinisht voordat de eerste deelnemer van de hele binnenkomt.

9

Re: Challenge Almere 2018

Zo snel ben ik niet wink

Maar dat is wel het nadeel vd rolling start, de spanning haal je uit de wedstrijd. Voor mij niet echt belangrijk, voor de top 10 toch anders...

10 Laatst bewerkt door Macer (16-07-18 15:48:56)

Re: Challenge Almere 2018

Was er in Almere niet zo'n modern bord waar de eindtijd met je naam opkomt bij de finish?

En volgens mij starten de echte wedstrijddeelnemers vlak achter elkaar in het begin, dus die spanning is er nog wel.

11

Re: Challenge Almere 2018

Ik hoop vooral dat het het stayeren een beetje vermindert want dat is echt wel erg en irritant in Almere. Voor mezelf ben ik blij dat de volledige nog met groepsstart is maar al bij al mocht dit ook naar een rolling start omgezet worden al heb je in de 2e fietsronde nog weinig kans om te stayeren.

12

Re: Challenge Almere 2018

Macer schreef:

Was er in Almere niet zo'n modern bord waar de eindtijd met je naam opkomt bij de finish?

Jazeker, dat is er.
Alleen loopt de tijd van de hele mee. Dus is mijn eindtijd een uur te lang omdat de halve een uur later start.
Zo was het afgelopen jaar. Nu zal het weer anders zijn..
Voor de hele verandert er niks en klopt naam+tijd op het bord dus wel.

13

Re: Challenge Almere 2018

1 oplossing Hedcandy en dat is ook de volledige doen ;-)

14

Re: Challenge Almere 2018

Klinkt mij allemaal een beetje vreemd in de oren. Maar ik heb Almere nooit gedaan. Wel een aantal Ironmans 70.3 en hele, met een rolling wave start (je gaat zelf in een vak -wave-  staan dat overeenkomt met je zwemtijd, en er starten er uit dat vak 4-8 tegelijk - rolling). Je loopt bij jouw start over een mat, en bij de finishboog staat keurig je netto eindtijd boven je hoofd...

triathlon is 3x leuker!