1 Laatst bewerkt door ferryvandort (17-07-18 06:47:18)

Onderwerp: Zwemmen polar m600 v800

Hallo,

Naast mijn polar v800 heb ik ook de m600. Ik dacht dat ik dit prettig zou vinden bijvoorbeeld tijdens het zwemmen zodat ik geen borstband om hoef aangezien de m600 een optische hatslagsensor heeft.
Nu heb ik een probleem tijdens het zwemmen. Als ik baantje voor baantje zwem (dus aantikken en weer terug) gaat het redelijk goed maar zodra ik een keerpunt maak (koprol) telt hij de banen niet meer. Iemand anders ook dit probleem? De v800 heeft dit ook trouwens dus misschien is dit een polar dingetje.

Heeft iemand met bijvoorbeeld een garmin (fenix) dit ook? Wellicht overweeg ik dan een overstap.

2 Laatst bewerkt door Erica (17-07-18 09:17:05)

Re: Zwemmen polar m600 v800

Ik heb een Garmin 920xt en in het begin sloeg hij redelijk veel banen over. Ik zwom toen nog voornamelijk schoolslag en het keerpunt was toen niet duidelijk genoeg. Met borstcrawl heb ik dit probleem een stuk minder, maar inderdaad als ik eens een koprol probeer dan ziet de Garmin dit meestal niet. Hetzelfde als ik met zoomers zwem. Ik moet dan erg opletten dat ik na mijn keerpunt overdreven lang uitdrijf. Met zoomers zelfs wel eens gehad dat 4 banen als 1 werd geteld.

Om die reden vind ik het zwemmen met zoomers niet zo heel leuk, net zoals ik het zwemmen zonder horloge niet leuk vind ( if it isn’t on Strava it didn’t happen...).