26

Re: Alpe d'Huez triathlon 2017

Als ik hem start, dan wordt het ook echt als wielertoerist genieten van de omgeving... druk mag er niet op komen te staan.
Ik lees zelfs net dat Guido 3-4 weken adviseerd, ai. Moet zeggen dat ik na zondagnacht niks meer heb genomen aan pijnstillers en ook geen hoofdpijn heb gehad. Geeft hoop!

Dank je voor de tips. Wij hebben idd ook gekozen dichter bij de finish te zitten (want moe) en wat verder vd start. Moet goedkomen!

27

Re: Alpe d'Huez triathlon 2017

@Hedcandy, hoe gaat het ondertussen? Al weer wat hersteld?

Ik heb erg zin in de wedstrijd, al denk ik dat deze wedstrijd met geen andere wedstrijd te vergelijken is, die ik tot nu toe heb gedaan.
3 weken geleden een halve triathlon in Berlijn gedaan en deze ging erg goed: 4u30 over 1,9/93/20km

Komende zondag vertrekken wij naar de Alpe d'Huez met het gezin voor een vakantie van 2 weken.
M'n dochter doet mee met de kids triathlon en 2 clubgenoten aan de korte afstand op vrijdag.

Heb nog wel een paar vragen voor diegene die deze wedstrijd hebben gedaan:
-klopt het dat je je loopspullen ook in T1 kunt afleveren en dat deze naar T2 worden gebracht? dit lees ik namelijk in het racebook
verblijf namelijk aan de voet van de alpe d'huez, anders wordt het zo vroeg ;-)
-krijg je tassen voor T1 en T2?
-andere vragen bedenk ik me de komende dagen nog wel ;-)

28

Re: Alpe d'Huez triathlon 2017

Ja je kunt je spullen voor T2 ook in T1 afgeven.
Wat ook kan is al op woe avond als je stsrtnummers gaat halen...
En ja je krijgt tassen.

Ik zie wel hoe t loopt, ga gewoon starten. Heb niet echt meer kunnen trainen en als ik denk dat t slecht wordt voor mn hoofd dan stop ik ermee. Ik hoop natuurlijk dat dat niet nodig is smile
Maandag fietsen we de Galibier nog op dus kan ik even voorproeven hoe t gaat met klimmen...

29

Re: Alpe d'Huez triathlon 2017

Ik neem volgende week ook deel aan de triatlon.

Wat raden jullie aan, met opzetstuur of zonder? Haal je er hier voldoende voordeel uit?

30

Re: Alpe d'Huez triathlon 2017

kimi schreef:

Ik neem volgende week ook deel aan de triatlon.

Wat raden jullie aan, met opzetstuur of zonder? Haal je er hier voldoende voordeel uit?

Het maakt niet zo heel veel uit. Voor de gemiddelde AGer is de keuze racefiets of tijdritfiets eenvoudig (racefiets). Vorig jaar heb ik zonder opzetstuur gereden, een volgende keer zet ik er wel een op. Er zijn genoeg snelle stukken waar je er voordeel van hebt.

31

Re: Alpe d'Huez triathlon 2017

kimi schreef:

Ik neem volgende week ook deel aan de triatlon.

Wat raden jullie aan, met opzetstuur of zonder? Haal je er hier voldoende voordeel uit?

Zonder.
Als je wat vlakkere stukjes hebt kun je evt nog in de beugels hangen

32

Re: Alpe d'Huez triathlon 2017

Ligt ook aan of je lang of kort doet, lang sowieso altijd met opzetstuur.
Kort kan je over discussieren, maar zou ik ook altijd met doen, met een stel klapbare armpads en je hebt er totaal geen last van met klimmen

33

Re: Alpe d'Huez triathlon 2017

Klopt helemaal.
Van ons is er een op zn TT fiets en die vind het helemaal super zo.

Vandaag op verkenning geweest naar de zwemstart en vervolgens het fietsparcours van de kort afstand gedaan, wat is het prachtig mooi hier zeg!!

34

Re: Alpe d'Huez triathlon 2017

@Hedcandy,

Hoe is het gegaan? Was warm he?

Ik vond het ontzettend zwaar, maar een prachtige triathlon.
Zwemmen ging heerlijk, water was goed 18graden. Fris, maar niet koud.
Continue rechts gezwommen en weinig last gehad van anderen.

Fietsen geprobeerd te doseren, maar naarmate het steeds warmer werd, werd het fietsen ook zwaarder.
Tijdens de klim van de Alpe d'Huez gaf mn Garmin 39graden aan!
Veel gedronken, maar het energie niveau werd wel steeds minder.

En toen moest er nog gelopen worden...
Gelukkig kende ik het loopparcours niet, wat een parcours.
Klimmen (7%, gisteren met de fiets het loopparcours nog een keer bekeken), afdalen (9%), verhard, onverhard, warm.
Niet normaal.
Gelukkig heb ik (op 50m na) alles kunnen hardlopen, maar pffff, wat een triathlon.

Uiteindelijk net binnen de 8uur gefinisht (7:59:40), 143e geworden.

Kijk met een goed gevoel terug op deze triathlon, maar zal deze niet snel nog een keer doen ;-)

https://www.photobreton.com/fs01/IEL01/125/f/5b634b450000000000000035_MEDIUM.jpg

35

Re: Alpe d'Huez triathlon 2017

Wow, gefeliciteerd met je finish!!
Ik vond het ook megazwaar door de hitte. Heb echt enorm afgezien en wilde halverwege het fietsen afstappen en stoppen.
Heb me voort gesleurd en ben uiteindelijk bovenop de Alpe aangekomen, voor mij een overwinning!!
Mocht niet meer lopen want ik was te laat maar zat er zo doorheen dat ik daar niet rauwig om was.
Ik kom zeker nog een keer terug voor revanche!!

Hier een linkje naar mn verslag op fb, het stond ook bij triathlonliefhebbers.
https://www.facebook.com/10000183448440 … 248626536/

36

Re: Alpe d'Huez triathlon 2017

Chris, hier te vinden wink

37

Re: Alpe d'Huez triathlon 2017

Oh wauw!!!

Wat een prestatie met die temperaturen, en dan die cols omhoog die eindeloos lijken te duren......

Ik moest maximaal een flink heuveltje op :-p

Respect!!!