1

Onderwerp: Montage aerobars op conische gedeelte racestuur

Ik ben een beginner in de triathlon-wereld en heb onlangs mijn vuurdoop gehad op de kwartstriathlon in Kapelle-op-den-bos (België). Omdat ik van plan ben om meerdere triathlons te gaan doen in de toekomst ben ik mijn materiaal aan het optimaliseren, dit heb ik onder andere gedaan door het aanschaffen van aerobars.

Bij het monteren van het opzetstuur kwam ik erachter dat de montagebeugel precies op het conische deel van mijn stuur komt waardoor het contactvlak veel te klein gaat zijn.
Nu heb ik op webshops en dergelijke gezocht naar verloopbusjes oid. Maar niets gevonden.

Zijn er mensen die dit probleem kennen en zoja, hier tips of een concrete oplossing voor hebben?

Richard Sturm

2

Re: Montage aerobars op conische gedeelte racestuur

richard sturm schreef:

Ik ben een beginner in de triathlon-wereld en heb onlangs mijn vuurdoop gehad op de kwartstriathlon in Kapelle-op-den-bos (België). Omdat ik van plan ben om meerdere triathlons te gaan doen in de toekomst ben ik mijn materiaal aan het optimaliseren, dit heb ik onder andere gedaan door het aanschaffen van aerobars.

Bij het monteren van het opzetstuur kwam ik erachter dat de montagebeugel precies op het conische deel van mijn stuur komt waardoor het contactvlak veel te klein gaat zijn.
Nu heb ik op webshops en dergelijke gezocht naar verloopbusjes oid. Maar niets gevonden.

Zijn er mensen die dit probleem kennen en zoja, hier tips of een concrete oplossing voor hebben?

Richard Sturm

Nee, geen oplossing die ik een ander zou adviseren. Misschien zou ik zelf iets fabriceren van kunststof of iets dergelijks. Maar dat blijft een risico voor jezelf en anderen. Ik adviseer verder te zoeken.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Montage aerobars op conische gedeelte racestuur

Je wilt het niet horen, maar ander stuur kopen.
Mijn stuur met platte delen heeft in het midden net voldoende ruimte op het ronde deel om een ligstuur op te monteren, maar er zijn ook veel exemplaren die dat niet hebben. Wel zijn alle ovale delen van de diverse merken anders qua vorm, zodat er zeer waarschijnlijk niets standaard voor gemaakt wordt.

4

Re: Montage aerobars op conische gedeelte racestuur

Als je al iets verzint, is er ook het risico dat het bij het inchecken van je fiets alsnog afgekeurd wordt.

5

Re: Montage aerobars op conische gedeelte racestuur

LindaRotterdam schreef:

Als je al iets verzint, is er ook het risico dat het bij het inchecken van je fiets alsnog afgekeurd wordt.

Ja, dat had ik nog niet bedacht. Maar dat kan maar zo.

Je moet sneller dan de klos zijn.