1

Onderwerp: Herintreder op mijn 50e

In 1991 kocht ik een racefiets en hardloopschoenen (en stopte ik met roken) omdat ik aan de triathlon op mijn geboorteiland Texel mee wilde doen, ik was toen 24. Een jaar later, juli 1992 deed ik mee aan mijn eerste kwart triathlon op Texel. De vijf jaar daarna trainde ik verder en deed ik ca. 10-15 kwartjes, 1 halve (Stein) en 2 x de hele triathlon in Almere. In 1997 raakte ik vrij ernstig geblesseerd aan mijn rechterkuit en stopte ik met triathlon. Ik richtte me op wielrennen, skeeleren en later ook schaatsen. Dit jaar pakte ik het zwemmen weer op voor een city swim team van mijn werk en begon ik ook voorzichtig weer te lopen. Dat gaat redelijk en ik ga weer een aantal triathllon's doen. Afgelopen dinsdag deed ik mee met de 1/8 triathlon in Schagen en eind Juli doe ik mee aan een kwart in Emmeloord en hopelijk ook nog in Abbekerk (wachtlijst), in oktober wil ik een wintertriathlon doen. Erg leuk om deze prachtige, afwisselende sport weer op te pakken. Fietsen doe ik nu vergelijkbaar of iets beter dan in de jaren '90. Aan de zwemtechniek moet ik flink gaan werken en op het hardlopen kan ik niet te veel en intensief trainen i.v.m. blessures. In Schagen deed ik er 1:22 over, streeftijd voor Emmeloord is 2:15 - 2:20.
Hoofddoel is voorlopig de halve die volgend jaar in Hoorn gehouden gaat worden.

2

Re: Herintreder op mijn 50e

Deze in Texel heb ik ook willen doen maar ben er enkel een paar keer als toeschouwer bij geweest en nu word hij helaas al enkele jaren niet meer georganiseerd. De halve in Hoorn staat ook op mijn lijstje voor volgend jaar maar er is nog niks concreet over te vinden.

3

Re: Herintreder op mijn 50e

Arno, welkom op dit forum!

4

Re: Herintreder op mijn 50e

Welkom - ik kan alleen maar zeggen dat het mooi triathlonnen is boven de 50!

Ook ik ben in afwachting van concretere informatie over die halve volgend jaar in Hoorn trouwens.

Louise

5

Re: Herintreder op mijn 50e

Leuk dat je weer begonnen bent met triathlon! Ik heb ook een tijdje triathon en schaatsen gecombineerd, en een paar wintertriathlons gedaan. Erg leuke combinatie! Halve van Hoorn moet haast wel een mooie wedstrijd worden, succes met de voorbereiding alvast.

6

Re: Herintreder op mijn 50e

Welkom!

7

Re: Herintreder op mijn 50e

Gaaf dat je Weer begint! Heel veel succes dit seizoen!

8

Re: Herintreder op mijn 50e

Welkom Arno,

Het aantal forumleden met een achtergrond naar een niet nader te noemen fietsvereniging met zwart, rood/wit/blauwe kenmerken begint wel op te vallen.
P.s. ik zie je in Emmeloord, drinken we een colaatje na de finish ;-)