1

Onderwerp: High tech triathlon

Hoi Allemaal!

Heeft er iemand ervaring met deze triathlon?
Het wordt mij 2e, ik ga de kwart doen. Ik zag dat er in de vijver gezwommen wordt en het fietsen en lopen is, voor zover ik kon zien, ook op afgesloten terrein.
Ik ben al lang niet meer daar geweest, maar het was altijd super strak asfalt. Dat zou lekker moeten gaan op de fiets!
Ik zag dat ze hier 1 transitiezone hebben. Is dat makkelijker dan 2?
En last but not least, gaan er nog anderen heen?

2 Laatst bewerkt door Doubtless (12-06-18 21:27:41)

Re: High tech triathlon

Yes, ik ben erbij!
Weet verder niets van het terrein of parcours af, daar moet ik me nog in verdiepen.
Plan is om me in te schrijven op de 1/8.

3

Re: High tech triathlon

1 transitiezone is makkelijker dan 2. Niet zozeer in de wedstrijd maar wel ervoor en erna. Veel plezier!

4

Re: High tech triathlon

Enige verschil in de wedstrijd is dan dat het kratje wat voller is?
Na de wedstrijd vond ik 2 zones ook niet vervelend, maar in Weert was alles wel echt super goed geregeld.

5 Laatst bewerkt door Barthed (13-06-18 10:24:45)

Re: High tech triathlon

Ik ga ook. Met collega's in de categorie "1/4 estafette voor HTC medewerkers". Het is de eerste keer dat ze hem organiseren, je zult denk ik weinig mensen met ervaring vinden.

Het fietsen gaat bijna helemaal over het super strakke asfalt. Het stuk tussen P2 en gebouw 27 (midden boven in de plattegrond) heeft in het midden van de weg klinkers, links en rechts zijn wel asfalt stroken. Verder moet je een viaduct op en af linksonder bij de snelweg.

1/4 is 2  rondes zwemmen, 6 rondes fietsen en 6 rondes lopen.
https://www.hightechtriathlon.com/wp-content/uploads/2018/03/Triathlon-route-HTC-Eindhoven-974x1024.jpg

6

Re: High tech triathlon

Die plattegrond heb ik inderdaad ook gezien op de website. Vraag me alleen af wat die 'stippelronde' is.
Ben ook benieuwd hoe de wisselzone zich verhoudt tot de routes.
En hoe je het water in gaat vanaf de start.

7

Re: High tech triathlon

Nog ruim 3 weken.
Mijn 5 weken vakantie hebben minder impact gehad dan gevreesd, dus mijn voorzichtige voorspelling van < 3uur ga ik nog wel bijstellen.
Ben wel benieuwd hoe het water zal zijn.

8

Re: High tech triathlon

Deze ga ik ook meedoen, zit nog in mijn vakantie en die heeft best wel impact vrees ik. Volgende week maar weer vol aan de bak.

Is er al bekend wat die stippellijn is?

Her fietsparcours lijkt me niet heel snel, met al die scherpe bochten erin.

Onder de 3 uur zou ik prima vinden, zal ook aan wel/niet wetsuit liggen.

9

Re: High tech triathlon

Stippellijn is me nog steeds niet duidelijk.

Ik denk dat 2.45 ook wel te doen moet zijn. Zou ik tevreden mee zijn

10

Re: High tech triathlon

Stippellijn is me nog steeds niet duidelijk.

Ik denk dat 2.45 ook wel te doen moet zijn. Zou ik tevreden mee zijn

11

Re: High tech triathlon

Stippellijn is me nog steeds niet duidelijk.

Ik denk dat 2.45 ook wel te doen moet zijn. Zou ik tevreden mee zijn

12 Laatst bewerkt door Barthed (24-08-18 14:05:30)

Re: High tech triathlon

Ik zie net dat er e.e.a. veranderd is aan fietsparkoers, loopparkoers en ook wisselzone. Wat betreft zwemmen is de zwarte stippellijn nog steeds onbekend. Als het goed komt een dezer dagen het programmaboekje beschikbaar

13

Re: High tech triathlon

Het parcours is veranderd.
Het nieuwe parcours is hier te vinden:
https://www.hightechtriathlon.com/nieuw … rs-online/

Ik vind het allemaal nog niet heel duidelijk. Kan ook eigenlijk niet zien of er nu 1 of twee transitiezones zijn.
De afstanden kan ik overigens ook nog nergens vinden.

Ik hoop maar dat er in de deelnemersinfo meer te vinden is :x

14

Re: High tech triathlon

Dat dus tongue

15 Laatst bewerkt door Tri-John (01-09-18 22:27:36)

Re: High tech triathlon

Vanmiddag ben ik even het parcours wezen verkennen en moet zeggen dat er op de rechte stukken behoorlijk snel gefietst kan gaan worden.
Ik heb 1 rondje geklokt op 6.3 km.

Het loop parcours ziet er ook goed uit, mooi zo met de diverse bruggen.
Hier was 1 rondje ruim 2.5 km.

Het stuk vanaf de wisselzone naar het parcours was me vanmiddag niet helemaal duidelijk, klopte volgens mij ook niet met wat er in het boekje staat.  (verschil oud/nieuw parcours)

Waarschijnlijk zit ik midden of achterin het veld na het zwemmen dus ik volg maar gewoon de rest. wink

Allemaal succes morgen!

16

Re: High tech triathlon

Tri-John schreef:

Vanmiddag ben ik even het parcours wezen verkennen en moet zeggen dat er op de rechte stukken behoorlijk snel gefietst kan gaan worden.
Ik heb 1 rondje geklokt op 6.3 km.

Het loop parcours ziet er ook goed uit, mooi zo met de diverse bruggen.
Hier was 1 rondje ruim 2.5 km.

Het stuk vanaf de wisselzone naar het parcours was me vanmiddag niet helemaal duidelijk, klopte volgens mij ook niet met wat er in het boekje staat.  (verschil oud/nieuw parcours)

Waarschijnlijk zit ik midden of achterin het veld na het zwemmen dus ik volg maar gewoon de rest. wink

Allemaal succes morgen!

Ik verwacht ook achteraan de vijver uit te komen. Wel veel bochten in het fietsparcours!

Bijna starten big_smile

17

Re: High tech triathlon

Hoe ging het bij de anderen?

Hier ging het goed. Met effectief minder dan 4 maanden trainen en ruim een maand rust ertussen, was 2.31.27 voor mij een prima tijd. Zeker aangezien het fietsparcours echt langzaam was.

Volgens mij heb ik doubtless nog gezien. Liep je met iemand samen?

18

Re: High tech triathlon

Bij mij ging het ook prima, uiteindelijk 2.42.23 gefinisht.

Helaas bij het lopen veel toe moeten geven, zwemmen en fietsen ging goed.
Op die haakse bocht na vond ik het parcours prima te doen.

19

Re: High tech triathlon

Tri-John schreef:

Bij mij ging het ook prima, uiteindelijk 2.42.23 gefinisht.

Helaas bij het lopen veel toe moeten geven, zwemmen en fietsen ging goed.
Op die haakse bocht na vond ik het parcours prima te doen.

Netjes!

Ja, ik ook. Kreeg weer heel erge maagkrampen bij het lopen. Tot kokhalzen toe dit keer. Volgens mij door onvoldoende uitademen bij het zwemmen.

Die 180 graden onder de snelweg bedoel je?
Ik vond allebei de 180 graden bochten jammer, haalt er een hoop snelheid uit. Vooral die hele krappe. En je moest er 6 keer doorheen. Vond de andere bochten op het “middenterrein” ook veel sbelheid kosten.

Maar verder vond ik het prima geregeld. En voor de toeschouwers leuk om iedereen vaker voorbij te zien komen natuurlijk.

20

Re: High tech triathlon

Ik heb daar wel samen met wat mensen rondgelopen ja! big_smile

Zwemmen was wat ongelukkig met uit het water komen geloof ik? We hebben zoveel mensen zien vallen! En er lag een dranghek op z’n kant onder water... hartstikke onhandig/gevaarlijk en niemand deed er iets aan.
Fietsparcours leek me ook niet optimaal, wat een scherpe bochten!

Gelukkig hadden jullie het weer mee, genieten zeg!

21

Re: High tech triathlon

Ja, ik bedoel die bocht onder het viaduct  die haalde de complete snelheid eruit en lag bovendien ook nog vol met rotzooi.
Het hele parcours was volgens mij ook niet geveegd, heb zelfs ergens glas zien liggen weet alleen zo even niet meer waar.

Die andere 180 graden bocht bij de bushalte vond ik minder erg, daar kon je met behoorlijk wat snelheid doorheen.

22

Re: High tech triathlon

Ik heb zelf de 1/8 gedaan. Kan me in bovenstaande vinden.
Wat voor mij ook beter mag/moet is de transitiezone. Ik moest slalommend en roepend door de TZ, omdat de deelnemers van de 1/4 daar hun spullen nog gingen neerzetten.
En ik vroeg me af of er wel officials waren met toezicht, er werd flink gestayerd en heb zelfs iemand zonder helm zien fietsen.

Verder een leuke dag gehad en volgend jaar weer van de partij, want het zal vast beter gaan volgend jaar.

In manibus vestris victoria est

23

Re: High tech triathlon

Doubtless schreef:

Ik heb daar wel samen met wat mensen rondgelopen ja! big_smile

Zwemmen was wat ongelukkig met uit het water komen geloof ik? We hebben zoveel mensen zien vallen! En er lag een dranghek op z’n kant onder water... hartstikke onhandig/gevaarlijk en niemand deed er iets aan.
Fietsparcours leek me ook niet optimaal, wat een scherpe bochten!

Gelukkig hadden jullie het weer mee, genieten zeg!

Oh, dranghek heb ik niet meegekregen. Ik vond het zwemparcours heel fijn.
Fietsparcours waren de bochten wel erg vertragend ja..

24

Re: High tech triathlon

Tri-John schreef:

Ja, ik bedoel die bocht onder het viaduct  die haalde de complete snelheid eruit en lag bovendien ook nog vol met rotzooi.
Het hele parcours was volgens mij ook niet geveegd, heb zelfs ergens glas zien liggen weet alleen zo even niet meer waar.

Die andere 180 graden bocht bij de bushalte vond ik minder erg, daar kon je met behoorlijk wat snelheid doorheen.

Mijn snelheid bij die krappe was dik onder de 10 en bij die iets ruimere nog steeds onder de 25. Die bochten in het binnenterrein ook zoiets. En dat allemaal 6 keer, kostte mij behoorlijk veel kracht met weer op snelheid komen. Maar misschie moet ik gewoon meer aan mijn bochtentechniek en interval werken.

25

Re: High tech triathlon

Kevmaster schreef:

En ik vroeg me af of er wel officials waren met toezicht, er werd flink gestayerd en heb zelfs iemand zonder helm zien fietsen.

Wat het een triathlon die onder de NTB valt? Want dat hoeft niet, en dan is het maar afwachten hoe het zit het met toezicht.

Louise