1

Onderwerp: Hoi!

Bij deze stel ik me ook maar even voor :-) ben 54 jarige Rotterdamse met de ambitie volgend jaar een 1/8 te gaan doen en wie weet waar het dan heen gaat. En door het op te schrijven wordt het echt een doel.

Ik hou ontzettend van zwemmen, kan het ook goed al zeg ik het zelf. Fietsen vind ik ook heerlijk om te doen. Maar hardlopen... pfff dat gaat een dingetje worden. Dat is ook de hoofdreden dat mijn eerste ambitie bij de 1/8 ligt want 10 km hardlopen op tempo... da's voorlopig nog absoluut niet aan de orde (zelfs 5 nog niet …).

Heb nog maar net het idee opgevat dat ik mijn zwemmen en fietsen maar eens aan een doelstelling ga hangen, want dat inspireert natuurlijk best wel. Het lopen wil ik al heel lang wat beter gaan doen. Net nieuwe schoenen aangeschaft dus we gaan er voor.

Qua eerdere sporten heb ik mijn hele leven paardgereden, laatste jaren endurance (dat is lange afstand rijden dus ook duursport) en vroegah wedstrijden gezwommen. En ik ben een enorme wandelaar met onze honden. Sinds een paar weken heb ik geen eigen paard meer en nu dus ook echt de tijd om een andere uitdaging aan te gaan!

2

Re: Hoi!

Veel succes, dat hardlopen als je dat wat verstandig aanpakt gaat geen probleem worden.

3

Re: Hoi!

Welkom en succes met de voorbereidingen!

4

Re: Hoi!

Welkom hier en veel succes met trainen!

5

Re: Hoi!

Hoi stads- en leeftijdscategoriegenoot en ook nog mede-lotgenoot in de zin dat hardlopen je minste onderdeel is! Ben meteen benieuwd: waar zwem jij, komen we elkaar wel eens tegen misschien?

Louise

6

Re: Hoi!

Klinkt goed en met echt heel rustig beginnen met hardlopen zal je nog verbaasd staan hoe ver je op een gegeven moment komt. Hartslag meter kan hierbij goed helpen.

7 Laatst bewerkt door MaaikeR (23-08-18 11:16:50)

Re: Hoi!

Bedankt voor de bemoedigende woorden mbt hardlopen :-) ik heb wel een hartslagmeter voor mijn paard gehad zal eens kijken of ik die kan ombouwen richting mens. Zal het idd maar heel rustig aan doen, wil geen blessures (en ben beetje krakkemikkig been/voet technisch gezien).

@Louise ik ga nu naar het Van Maanenbad, daarvoor was het of Oostelijk zwembad of de Wilgenring. Van Maanenbad vind ik het handigste ivm de tijden van banenzwemmen (10.00 - 11.00 uur). Grappig inderdaad stadsgenoot **make it happen** voor de rest gaat de vergelijking echt niet op hoor, ik ben echt niet in conditie vergeleken met jou. Heb stukken van je blog gelezen waanzinnig!

8

Re: Hoi!

MaaikeR schreef:

@Louise ik ga nu naar het Van Maanenbad, daarvoor was het of Oostelijk zwembad of de Wilgenring. Van Maanenbad vind ik het handigste ivm de tijden van banenzwemmen (10.00 - 11.00 uur). Grappig inderdaad stadsgenoot **make it happen** voor de rest gaat de vergelijking echt niet op hoor, ik ben echt niet in conditie vergeleken met jou. Heb stukken van je blog gelezen waanzinnig!

*bloos* - ben nou niet echt in vorm, hoor, dit is een mislukt seizoen.

Van Maanenbad 10-11 is nu alleen vanwege de zomervakantie volgens mij, wordt straks weer 12-1 (en vaak heel druk). Ik  kom daar vooral wel eens tussen 3 en 4, het happy swim hour, of op dinsdagochtend, dan kun je lang achter elkaar banenzwemmen. Rond lunchtijd en tussen 6 en 7 ga ik het liefst naar Zwembad West, maar ik kom ook wel eens in de Wilgenring. En in Groenoord in Schiedam ook nog wel eens,  dat is zo'n beetje allemaal even ver.

Louise

9 Laatst bewerkt door MaaikeR (24-08-18 09:11:03)

Re: Hoi!

Ja dat klopt jammer dat het niet zo blijft vind het zo'n fijne tijd! Die dinsdag lang banenzwemmen had ik nog niet gezien, zal eens kijken, bedankt voor de tip.
Ik werk in de zorg, onregelmatige tijden, dus vaste schema's voor wat ik elke week doe en waar zit er niet in. Heb het wel geprobeerd maar soort van opgegeven haha.
Enige wat ik probeer aan te houden is een dag rust tussen een 'echtere' training, dus als ik volgens mezelf fanatiek bezig ben geweest. Wat ik wel elke dag doe is wandelen, nu is dat geen training maar het is wel lekker om als je wat stijver bent door een training om de boel weer wat los te krijgen merk ik altijd. Wandelen is bij mij stevig doorstappen een uur of 2 achter elkaar. Inclusief flink wat stokken heen en weer gooien is dat toch gauw een km of 8 a 10 per dag.

Alleen als ik een hectische nachtdienst heb gehad, soms doe ik dan zelfs 2 dagen vrijwel niets ook niet stevig wandelen ben dan namelijk simpelweg gesloopt helaas. En heb geleerd dan echt naar mijn lijf te luisteren en gewoon uit te rusten.

10

Re: Hoi!

Ik heb ook geen vast weekritme, dat past bij mijn werk ook niet. Mijn werkdagen variëren van rustig thuis aan het werk (ben eigen baas) tot 12 uur van huis naar een opdrachtgever in Amsterdam of Utrecht, en dat wisselt per week. Ik kan soms ook wel, zoals vandaag, op vrijdag alvast gaan fietsen omdat het dan beter weer is dan zaterdag. Haal ik het werk morgen wel in (; Het is soms een hele puzzel, zeker om ook voldoende rust in te bouwen tussendoor!

Een fietsmaatje van mij heeft ook onregelmatige diensten en zij merkt ook wel dat nachtdienst haar sloopt, ja.

Louise

11

Re: Hoi!

Ik werk altijd met de nacht (broodbakker) en ik merk wel dat sinds ik de 40 gepasseerd ben ik er meer en meer last van krijg. Het slapen overdag word moeilijker omdat ik zo vast niet meer slaap dan in mijn 20er jaren. Maar tja dat is mijn werk en de sport is slechts hobby dus ik probeer eruit te halen wat mogelijk is.

12

Re: Hoi!

Ja, dat merkt dat maatje van mij ook, dat die nachtdiensten + sporten moeilijker worden met de jaren. Zij is 51.

13 Laatst bewerkt door TumTumTum (28-08-18 20:03:36)

Re: Hoi!

Hoi Maaike,

Ik weet niet waar in Rotterdam je woont maar je zou ook nog het Zwemcentrum aan het Zuidplein kunnen overwegen, zéér ruime banenzwemtijden. Doordeweeks van 7.00 tot 15.00.:) De metro stopt bijna naast de deur. Enne...het is een 50 meter.

14

Re: Hoi!

MaaikeR schreef:

Qua eerdere sporten heb ik mijn hele leven paardgereden, laatste jaren endurance (dat is lange afstand rijden dus ook duursport) en vroegah wedstrijden gezwommen. En ik ben een enorme wandelaar met onze honden. Sinds een paar weken heb ik geen eigen paard meer en nu dus ook echt de tijd om een andere uitdaging aan te gaan!

Welkom !! En herkenbaar ...heb zelf ook jarenlang gereden en een eigen paard gehad .
Deze heb ik vorig jaar december moeten laten inslapen .

15 Laatst bewerkt door MaaikeR (02-09-18 17:51:50)

Re: Hoi!

@Tumtumtum bedankt voor de tip ga ik zeker eens doen! Ik heb mijn orientatie helemaal niet die kant op maar dat is het wel waar ja. En kan ook gewoon op de fiets door de Maastunnel (woon in Delfshaven). Fiets graag naar het zwemmen, op een of andere manier vind ik het lekker na het zwemmen wat te fietsen.
Daar komt ook wel het idee van 1/8 vandaan. Omdat ik dat zwemmen en fietsen zo heerlijk vind.

@Jeanette pfff wat een drama is dat he...

Dus inderdaad afgelopen week met die nachtdiensten een drama week gehad qua training het is dan meer van hoe overleef ik de dag.
@Ronnyke is dat elke dag? Dat lijkt me toch ook wel heftig! Leef je dan gewoon zeg maar permanent in avond ritme?
Maarrrr gisteren lekker rondje gelopen, interval, km of 4.
En vandaag kleine 60 km tempo gefietst, heerlijk.
Stelt natuurlijk allemaal niets voor bij de afstanden die ik hier voorbij zie komen maar streven is met lopen vooral blessure vrij te blijven en dan langzaam uit te bouwen.
Nu alleen morgen weer een nachtdienst dus naja... we zien wel. Daarna de komende weken niet meer gelukkig.
Had vandaag wel zoiets jeetje als je 60 km hebt gefietst, had flink doorgefietst vandaag, en je zou dan nog moeten hardlopen, dat omschakelen, dat wordt nog wel ff een dingetje. Na het zwemmen fietsen vind ik totaal geen probleem (denk ik) maar van fietsen naar hardlopen...