151

Re: Triathlon blogs!

Sandra86 schreef:

Mooie oplossing! Ik weet niet of je nog feedback zoekt op je schema, maar je zou op zaterdag een keer wat langer kunnen fietsen en korter kunnen lopen; dan heb je toch een paar keer wat langer gefietst. Maar dat moet je helemaal zelf weten. Ik ben ook iemand die voor een halve marathon maar maximaal 16 km traint, dat doet ook niet iedereen.

Feedback zoek ik altijd, daarom deel ik mijn ervaringen ook graag. :-) Goede tip om nog een keer wat langer te gaan fietsen in het weekend. Al heb ik de ervaring dat ik eigenlijk nooit zoveel moeite heb om langere afstanden te maken als ik mijn vermogen/hartslag goed in de gaten hou.


MontanaMan schreef:

Die gedachte had ik ook. Ik merk aan mezelf dat ik heel snel wen aan langer fietsen. Had voor een hele eigenlijk ook 1 of 2x 200k willen fietsen en ook nog 1-2x 180. Kwam uiteindelijk op 1x 168 en 3-4x 150k. Dat merkte ik toch wel. Dus een paar keer 3u+, en/of een paar keer 100+ zou ik zeker doen voor een halve.
Verder zou ik zeker ook buitenwater gaan zwemmen. Je geeft aan dat het in het 50m bad veel minder gaat dan in een 25m bad. Dat zou goed kunnen omdat je niet elke 25m een rustpunt heb en af kunt zetten. Als dat zo is zou 1900m aan een stuk zwemmen nog vies tegen kunnen vallen.

Ik probeer normaal gesproken zeker om de week bij ons voor de deur in het buitenwater te zwemmen, jammer genoeg door de blauwalg de afgelopen weken niet mogelijk geweest. Hopelijk kan dat de komende weken dus nog wel een paar keer.
Ik zwem daarbij dan ook langere afstanden aan een stuk, natuurlijk zonder de keerpunten tussendoor.

Mijn focus in het buitenwater ligt ook meer op het comfortabel blijven zwemmen zodat ik de afstand kan volhouden. En zwem daarbij een tempo dat op dat moment goed voelt. Vorige maand zwom ik zo nog 3500m in iets meer dan 60min.

Terwijl ik in een zwembad gericht ben op mijn tempo en daar mijn trainingen ook meer op richt.

152

Re: Triathlon blogs!

Ik heb gisteren meegedaan aan de 1/8 triathlon in Veenendaal!
Hier heb ik een wedstrijdverslag over geschreven, wellicht leuk voor andere triathleten:
http://www.labrands.nl/wedstrijdverslag … eenendaal/

153

Re: Triathlon blogs!

Doubtless schreef:

Ik heb gisteren meegedaan aan de 1/8 triathlon in Veenendaal!
Hier heb ik een wedstrijdverslag over geschreven, wellicht leuk voor andere triathleten:
http://www.labrands.nl/wedstrijdverslag … eenendaal/

Top. Gewoon doen wat je hebt voorgenomen! Lekker belangrijk welke tijden je rijdt dan wel loopt.  Als je boven je eigen verwachting presteert is wat mij betreft het doel bereikt.

Je moet sneller dan de klos zijn.

154

Re: Triathlon blogs!

Doubtless schreef:

Ik heb gisteren meegedaan aan de 1/8 triathlon in Veenendaal!
Hier heb ik een wedstrijdverslag over geschreven, wellicht leuk voor andere triathleten:
http://www.labrands.nl/wedstrijdverslag … eenendaal/

Leuk verslag weer, en hele mooie prestaties ook gehaald! Goed bezig!

Complimenten dat je toch bent gestart terwijl je vooraf al wist dat je niet mee kon doen met het lopen. Weet niet of ik dat zelf gedaan zou hebben hoor :-)

Toch wat kritische (data-nerd) vragen, om het leuk te houden ;-)

Over je zwemdoel dat je vooraf bepaald hebt; je wilde tussen de 12-15 minuten zwemmen. Tussen je onder- en bovengrens zit een verschil van 25%? Wat is de reden dat je zo'n groot bereik bepaalt hebt?

En je geeft aan dat je wilt gaan trainen op het fietsen, terwijl je met 43:01 toch echt sneller bent geweest dan jouw doel? Dus je fietst beter dan wat je verwachtte/wilde en toch is dat wat je moet verbeteren?

Als laatste vraag ik me wat af over je wissel;
- chip af en om doen als je je wetsuit uittrekt? Ik hou die altijd gewoon om en trek mijn wetsuit eroverheen uit.
- En...thermo shirt aan? hmm

155 Laatst bewerkt door Doubtless (27-08-18 09:32:50)

Re: Triathlon blogs!

Dankjewel Marcel! Ik merk zelf dat zenuwen/stress nog een grote rol spelen, vandaar dat ik toch gestart ben. Oefening baart kunst, en hopelijk uiteindelijk rust wink Het was weer een positieve ervaring.

Het zwemmen: Ik heb me deze keer niet zo vastgepind op de tijd en heb daarin gekeken naar wat ik vorige triathlons zwom & de tijden die ik in het zwembad behaal. Dan kom ik uit op 12-15 minuten. Mijn echte doelen waren A) Ademhaling onder controle houden en B) Zoveel mogelijk borstcrawl zwemmen. Tijd was dus ondergeschikt en daarom ruim in marge.

Na het zwemmen stond ik 17e en na het fietsen kwam ik uit op de 19e plek. Imo kan ik qua fietsniveau dus niet goed genoeg mee om positie te behouden, laat staan hogerop te komen. Vandaar mijn conclusie dat ik daar op moet gaan trainen. Zie jij dat anders?

De wissel: Vorige keer kwam mijn wetsuit in de knoop met de chip, waardoor het uitdoen erg lang duurde. Vandaar dat ik er deze keer voor koos om chip af te doen - wetsuit uit te doen - en chip weer om te doen.

En het thermo shirt... Het was koud big_smile ! Trainer had vooraf getipt shirt aan te doen na het zwemmen, om warm te blijven. Was ook érg fijn! We hebben in de eredivisie heren (NK OD) iemand uit zien stappen omdat 'ie bevangen was door de kou. En ook anderen horen zeggen dat ze er erg veel last van hadden. Geen spijt van dus, ook achteraf niet wink

156

Re: Triathlon blogs!

Je stelt je doelen alleen onderweg wel hard bij. Vooraf wil je in "Totaal: 0:59 – 1:02" incl. 3 min wissel, finishen en achteraf had het in 55 minuten (excl. wissel) gemoeten. Wel herkenbaar hoor, maar zo geeft het natuurlijk nooit voldoening big_smile

Zou trouwens geen wetsuit aandoen als je schoolslag zwemt, dat werkt alleen maar tegen. Nu lekker een winter doortrainen, dan komt het met die fietssnelheid wel goed hoor. Succes!

157

Re: Triathlon blogs!

Doubtless schreef:

Dankjewel Marcel! Ik merk zelf dat zenuwen/stress nog een grote rol spelen, vandaar dat ik toch gestart ben. Oefening baart kunst, en hopelijk uiteindelijk rust wink Het was weer een positieve ervaring.

Het zwemmen: Ik heb me deze keer niet zo vastgepind op de tijd en heb daarin gekeken naar wat ik vorige triathlons zwom & de tijden die ik in het zwembad behaal. Dan kom ik uit op 12-15 minuten. Mijn echte doelen waren A) Ademhaling onder controle houden en B) Zoveel mogelijk borstcrawl zwemmen. Tijd was dus ondergeschikt en daarom ruim in marge.

Na het zwemmen stond ik 17e en na het fietsen kwam ik uit op de 19e plek. Imo kan ik qua fietsniveau dus niet goed genoeg mee om positie te behouden, laat staan hogerop te komen. Vandaar mijn conclusie dat ik daar op moet gaan trainen. Zie jij dat anders?

De wissel: Vorige keer kwam mijn wetsuit in de knoop met de chip, waardoor het uitdoen erg lang duurde. Vandaar dat ik er deze keer voor koos om chip af te doen - wetsuit uit te doen - en chip weer om te doen.

En het thermo shirt... Het was koud big_smile ! Trainer had vooraf getipt shirt aan te doen na het zwemmen, om warm te blijven. Was ook érg fijn! We hebben in de eredivisie heren (NK OD) iemand uit zien stappen omdat 'ie bevangen was door de kou. En ook anderen horen zeggen dat ze er erg veel last van hadden. Geen spijt van dus, ook achteraf niet wink

Die rust komt vanzelf! Bij mijn eerste triathlon was ik na 50m zwemmen zo uitgeput dat ik in schoolslag op mijn gemak achter de groep aan richting de kant ben gekomen. :-D Toen geleerd dat ik niet moet proberen iedereen bij te houden bij de start, zeker als beginneling niet.. ;-)

Dat zijn betere doelen dan een specifieke tijd voor het zwemmen, zeker om comfortabeler te worden in het water!

Jouw conclusie over wat je wilt gaan trainen is het belangrijkste he! Ik weet er ook niet zo veel vanaf allemaal en doe zelf maar wat :-) Maar omdat je het vraagt even snel gekeken naar je tijden en plaats in het veld, in de verschillende categorieën #data-nerd:
Categorie D20: zwem 17 (74%) / T1 18 (78%) / Fiets 18 (78%)
Categorie D: zwem 57 (77%) / T1 60 (81%) / 61 (82%)
Overall alles: zwem 180 (81%) / 184 (83%) / 206 (93%)

Wat ik zie ligt het allemaal redelijk bij elkaar, en in mijn ogen is het fietsen ook niet per se veel minder. Alleen in Overall zie je wel dat fietsen wat minder is, maar daar zitten ook mannen bij en die zijn nou eenmaal vaak sterker en trappen dus wat harder.

Wissel tips:
Ik doe mijn wetsuit altijd een stukje over mijn chip heen, dan is de kans op het klem zitten tijdens het uittrekken (volgens mij) zo klein mogelijk.

Wist niet dat het zo koud was dit weekend, dan is het wel een goede keuze geweest! Of toch wat harder moeten fietsen om warm te blijven dan? ;-)

158 Laatst bewerkt door Louise (27-08-18 11:40:07)

Re: Triathlon blogs!

Ik zou zeker ook focussen op procesdoelen, niet op tijd. En ook niet te veel kijken naar die kwalificaties: zeker bij vrouwen hangt het enorm af van wie er meedoen - meer dan bij mannen, simpelweg omdat het er minder zijn en het toeval dus een grotere rol speelt. Mijn positie in mijn leeftijdscategorie zwalkt tussen eerste en laatste, zal ik maar zeggen.

Voorbeeld: Vorig jaar bij de kwart van Binnenmaas bijvoorbeeld stonden we met de nummers 2,  3 en 4 vlak bij elkaar (ik was 3e), binnen een paar seconden. Maar de nummer 1 was gewoon een half uur sneller. Als die er niet bij was geweest, had dat ons drietjes een heel andere indruk gegeven!

Ik zou vooral kijken naar wat er kan (zoals zwemtechniekcursus) en wat je leuk vindt om te verbeteren. Over het algemeen biedt fietsen wel veel ruimte tot verbetering, omdat het het langste onderdeel is.

Oja, en leestip: http://www.vrouwentriathlon.nl/tips-n-t … dspanning/

Louise

159

Re: Triathlon blogs!

Benieuwd of er ook leuke triathlon podcasts zijn, heeft iemand al wat gevonden??

160

Re: Triathlon blogs!

Leuk verslag Doubtless en stoer dat je ondanks een blessure toch 2 onderdelen hebt gedaan.

Beter gegaan dan je had verwacht, cool. Hopelijk de winter herstellen van je blessure en volgend seizoen weer aan de start van een triathlon!

161

Re: Triathlon blogs!

Hedcandy schreef:

Benieuwd of er ook leuke triathlon podcasts zijn, heeft iemand al wat gevonden??

Podcasts vind ik ideaal om op te hebben tijdens het lopen of indoor trainen. Ben benieuwd wie er nog wat goeie tips heeft.

Ik heb er een aantal die ik regelmatig luister;
Ask a Cycling Coach by Trainerroad (https://www.trainerroad.com/podcast)
Purple Patch Fitness by Matt Dixon (https://purplepatchfitness.com/podcast)
Gerry Rodrigues Tower 26 (http://tower26radio.libsyn.com/)
Triathlon Taren (http://triathlontaren.com/topics/triathlontarenpodcast/)

162 Laatst bewerkt door Doubtless (27-08-18 16:27:22)

Re: Triathlon blogs!

LindaRotterdam schreef:

Je stelt je doelen alleen onderweg wel hard bij. Vooraf wil je in "Totaal: 0:59 – 1:02" incl. 3 min wissel, finishen en achteraf had het in 55 minuten (excl. wissel) gemoeten. Wel herkenbaar hoor, maar zo geeft het natuurlijk nooit voldoening big_smile

Ja, je hebt gelijk! De 55 minuten zijn enkel gebasseerd op de vorige triathlon (zwemmen & fietsen kostte me toen 56:48 geloof ik) & de 0:59-1:02 op basis van data over een bredere periode. Goede tip voor de volgende: één voorspelling/doel maken en daaraan vasthouden.

Marcel bedankt voor de analyse! Leuk om zo terug te zien. En goede tip met die chip!

Louise: Ook een goede tip. Op zich heeft focus op klassering inderdaad niet veel zin: Je weet niets van de andere deelnemers af. Lastig vergelijken dan inderdaad.

En ook Erik bedankt wink

163

Re: Triathlon blogs!

Marcell dank voor de tips, ga er eens naar luisteren.
Ikzelf vind die van Laurens ten Dam erg leuk en ook de Rode Lantaarn.

164

Re: Triathlon blogs!

Hedcandy schreef:

Marcell dank voor de tips, ga er eens naar luisteren.
Ikzelf vind die van Laurens ten Dam erg leuk en ook de Rode Lantaarn.

Die heb ik beide ook nog niet geluisterd. Ga ik ook eens doen!

165

Re: Triathlon blogs!

Om mijn prestatie tussen wedstrijden te vergelijken kijk ik meestal naar mijn loopsnelheid. Zwem GPS kan nogal afwijken en zwemmen wordt ook beinvloed door stroming, wind en drukte in het water. Fietsen is nog lastiger te vergelijken tussen verschillende routes, maar lopen is meestal redelijk te vergelijken. De meeste parkoersen zijn niet heel heuvelig, ondergrond maakt niet zo gek veel uit, afstand wel, maar daarom kijk ik naar het tempo vergeleken met wedstrijden die dezelfde afstand zouden moeten hebben. En net als Marcel kijk ik ook wel hoe ik het relatief tov de rest van het veld heb gedaan. Maar zoals Louise zegt, hoe minder deelnemers er zijn in jouw categorie, hoe meer dat beinvloed wordt door toeval.

166

Re: Triathlon blogs!

MontanaMan schreef:

Om mijn prestatie tussen wedstrijden te vergelijken kijk ik meestal naar mijn loopsnelheid. Zwem GPS kan nogal afwijken en zwemmen wordt ook beinvloed door stroming, wind en drukte in het water. Fietsen is nog lastiger te vergelijken tussen verschillende routes, maar lopen is meestal redelijk te vergelijken. De meeste parkoersen zijn niet heel heuvelig, ondergrond maakt niet zo gek veel uit, afstand wel, maar daarom kijk ik naar het tempo vergeleken met wedstrijden die dezelfde afstand zouden moeten hebben. En net als Marcel kijk ik ook wel hoe ik het relatief tov de rest van het veld heb gedaan. Maar zoals Louise zegt, hoe minder deelnemers er zijn in jouw categorie, hoe meer dat beinvloed wordt door toeval.


Je hebt helemaal gelijk dat het zwemmen en fietsen veel lastiger te vergelijken is dan het lopen, door invloed van externe factoren. Daarnaast blijft het voor mij altijd discutabel wat een juiste analyse is, of je eigen snelheden of resultaat t.o.v. de rest, of nog andere opties.

Voor het gemak bereken ik mijn resultaten dan ook altijd terug naar het tempo/snelheid van het onderdeel.

Daarvoor gebruik ik de afstanden door de organisatie aangegeven. Met name voor zwemmen kan dat soms best afwijken van de gemeten afstand. Of dat door de GPS komt, of omdat ik lekker zigzaggend toch meer meters maak durf ik niet zo goed te zeggen. Die variabele negeer ik dan ook voor het gemak, en gebruik ik dus de afstand van de wedstrijd zelf.

Voor het fietsen en lopen gebruik ik ook de opgegeven afstanden, deze komen meestal redelijk goed overeen met de daadwerkelijk gemeten afstand op mijn horloge.

Als ik het tempo/snelheid heb reken ik die voor het leuke weer om tot een "standaard afstand" dus de 43,5km fietsen in Deil reken ik om naar 40km zodat ik de tijd iets beter kan vergelijken met bijv. de kwart in Rosmalen. :-)

Verre van perfect, maar het geeft mij wel een beeld hoe ik presteer en hoe mijn trainingen vorderen. Misschien een leuk onderwerpje om eens een blog over te schrijven. :-)

167

Re: Triathlon blogs!

Bijzonder hoe een ieder zijn eigen prestaties en die van een ander beoordeeld. Wat ik in iedergeval niet doe is mijn prestaties te vergelijken met iemand anders, vooral als ik die ander niet persoonlijk ken. Waarom niet: ik wil mijn geluk niet van een ander laten afhangen. Ik haal mijn geluk uit het feit of de wedstrijd goed ging in relatie tot de vorige wedstrijden en trainingen. Dat klinkt misschien wat bot. Maar mijn geluk in het sporten haal ik niet uit het feit op welke plek ik geeindigd ben. Ik kan alleen invloed uitoefenen op mijn eigen prestaties en niet op die van een ander. Waarom zou ik mijn geluk dan van die ander te laten afhangen? Ik weet niet of die ander heeft afgezien. Of veel heeft getraind. Ik snap natuurlijk wel dat het makkelijk is om de uitslagenlijst te pakken en je te vergelijken met de andere deelnemers. Maar ik word er niet gelukkiger van.

Je moet sneller dan de klos zijn.

168

Re: Triathlon blogs!

mcguyver schreef:

Bijzonder hoe een ieder zijn eigen prestaties en die van een ander beoordeeld. Wat ik in iedergeval niet doe is mijn prestaties te vergelijken met iemand anders, vooral als ik die ander niet persoonlijk ken. Waarom niet: ik wil mijn geluk niet van een ander laten afhangen. Ik haal mijn geluk uit het feit of de wedstrijd goed ging in relatie tot de vorige wedstrijden en trainingen. Dat klinkt misschien wat bot. Maar mijn geluk in het sporten haal ik niet uit het feit op welke plek ik geeindigd ben. Ik kan alleen invloed uitoefenen op mijn eigen prestaties en niet op die van een ander. Waarom zou ik mijn geluk dan van die ander te laten afhangen? Ik weet niet of die ander heeft afgezien. Of veel heeft getraind. Ik snap natuurlijk wel dat het makkelijk is om de uitslagenlijst te pakken en je te vergelijken met de andere deelnemers. Maar ik word er niet gelukkiger van.

Het klinkt helemaal niet bot om aan te geven waar jij geluk uit haalt! Dat is aan ieder voor zichzelf om te bepalen.

Mijn geluk hangt ook niet af van iemand anders, en gelukkig ook niet (of slechts beperkt) door mijn eigen prestaties in triathlons ;-)

Zoals ik probeerde aan te geven berekenen ik juist mijn eigen triathlons om naar snelheden ipv tijden om die met elkaar te kunnen vergelijken. En dus puur te focussen op mijn persoonlijke prestaties. En ook dat is discutabel omdat er veel externe factoren van invloed zijn die het bijna onmogelijk maken om twee wedstrijden te vergelijken.

Daarnaast vind ik het persoonlijk wel leuk om te zien hoe ik het doe ten opzichte van anderen, en daarvoor kijk ik wel naar de plaats in het totaal veld. Geeft toch een beeld hoe 'goed' ik ben, en vooral of ik door de tijd heen beter wordt t.o.v. anderen.

En, of ik gelukkiger wordt om verder vooraan in het veld te finishen? Nee, dat niet. Maar het geeft mij wel een indicatie van hoe effectief mijn trainingen zijn.
Of ik gelukkig wordt van snellere tijden voor mezelf neerzetten? Nee, ook dat niet. Maar ook dat is een indicatie van hoe effectief ik train.

Ik wordt vooral gelukkig van de dingen kunnen doen die ik graag doe, en dat is vooral het trainen voor een specifiek doel. Alles daaromheen is voor mij vooral een manier om een idee te krijgen hoe goed ik daarmee bezig ben.

169

Re: Triathlon blogs!

Bij het zwemmen kijk ik eigenlijk alleen naar zwembad CSS tests of ik vooruit ga. De gps in open water is gewoon niet betrouwbaar genoeg. Bij IM Maastricht zag ik een paar bochten die ik zeker niet gezwommen heb. Ik heb strak om de boei van het keerpunt en die bij de laatst bocht naar de exit heengezwommen. Beide bochten naar rechts, maar volgens mijn horloge heb ik bij beiden eerste een bocht naar links gemaakt om vervolgens scherp naar rechts te gaan.
Bij fietsen gebruik ik de afstand van mijn horloge en niet die van de organisatie (maar bij IM Maastricht zat er maar 100m tussen 176,6 van organisatie vs 176,5 van mijzelf), maar bij anderen heb ik wel verschillen van enkele km's soms gemeten. Maar of ik echt vooruit ga met fietsen zijn vooral de ftp tests.

170

Re: Triathlon blogs!

Deze keer een stukje van algemener aard & de focus voor deze maand:
http://www.labrands.nl/hi-september/

171

Re: Triathlon blogs!

Na een aantal keer wat feedback te hebben gekregen over het delen van mijn posts hier toch besloten om een tijdje niet alles te delen.

Maar, vandaag heb ik beschreven hoe ik mijn voedingsschema voor aankomende halve triathlon in Almere heb opgesteld. Aangezien er vaak vragen en/of onduidelijkheden over voeding zijn wil ik deze hier toch nog wel delen.

Niet omdat dit dé manier is, of omdat ik weet waar ik het over heb, maar juist omdat het een aanpak van een amateur is die zichzelf alles probeert eigen te maken. Misschien hebben jullie er ook wat aan.

www.marcellagerwerf.com/hoe-ik-mijn-voe … opgesteld/


Alvast een disclaimer ;-):
- Ik noem NutriD en Fuel2Endure als producten die ik zelf gebruik. Volledig zonder commercieel belang en door mijzelf betaald. Beide partijen zijn niet op de hoogte van deze post.
- Tevens maak ik gebruik van Google Spreadsheets om wat berekeningen te maken, ik ben persoonlijk in het bezit van aandelen in Alphabet (moederbedrijf Google).

172 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (05-09-18 11:57:46)

Re: Triathlon blogs!

Leuke blogpost! Wat pak je het grondig aan. yikes

Heb je ruimte om je theorie nog te testen, of heb je dat al eens kunnen doen?
Of gebeurt dat (bijna) automatisch door het toevoegen van nieuwe traingen aan die software van Frank?

173

Re: Triathlon blogs!

LindaRotterdam schreef:

Leuke blogpost! Wat pak je het grondig aan. yikes

Heb je ruimte om je theorie nog te testen, of heb je dat al eens kunnen doen?
Of gebeurt dat (bijna) automatisch door het toevoegen van nieuwe traingen aan die software van Frank?

Dank je! Met een grondige voorbereiding hoop ik de wedstrijd zelf zo gemakkelijk mogelijk te maken voor mezelf smile

Het Fuel plan dat opgesteld wordt is eigenlijk al getest doordat het de ingevoerde, persoonlijke trainingen gebruikt als basis voor het plan. Helaas heb ik zelf geen tijd meer om een 5,5uur lange training te doen voor zaterdag wink het echte testen zal dus pas in Almere kunnen voor  me.

Achteraf zal ik nog evalueren of het me goed bevallen is, of dat ik het volgende keer toch anders moet aanpakken.

174

Re: Triathlon blogs!

lees ik nu goed dat je elke 45 min 100ml kerosine +250ml water gaat drinken in 1 keer? Dus elke 45 min blik drinken met een berg koolhydraten achterover tikken? Dat lijkt me lastig voor je maag om te verwerken. Waarom niet elke 15 min ~30 ml kerosine met ~80ml water? Lijkt me veel makkelijker te verwerken voor je maag en een veel constantere aavoer van energie voor je lichaam.

175

Re: Triathlon blogs!

MontanaMan schreef:

lees ik nu goed dat je elke 45 min 100ml kerosine +250ml water gaat drinken in 1 keer? Dus elke 45 min blik drinken met een berg koolhydraten achterover tikken? Dat lijkt me lastig voor je maag om te verwerken. Waarom niet elke 15 min ~30 ml kerosine met ~80ml water? Lijkt me veel makkelijker te verwerken voor je maag en een veel constantere aavoer van energie voor je lichaam.

In één keer is niet volledig achterover gooien, maar wel dicht op elkaar. Dat is inderdaad nog wel een punt waar ik zelf nog niet 100% uit ben of dat het beste gaat zijn.

Als ik echter op het advies van Eric van der Linden af ga zou dat wel de aanpak moeten zijn ja smile

En tijdens mijn lange testtrainingen en laatste kwart is diezelfde opname wel goed gegaan in mijn maag.