1

Onderwerp: en ja hoor, valpartij met 2 fietsen

vandaag een fiest wezen ophalen in Goor (met  de trein). Terug in hengelo op mijn eigen fiets naar huis gereden met die racefiets in mij nrechterhand, rustig aan dus geen probleem zou je denken. Helaas stuiterder de racefiets weg op een steen en kwam tegen mijn voorwiel aan....

Nou ben ik iemand die vaak goed valt, maar dit keer..... links en rechts hebben de pezen vlak boven de knieschijf een flinke klap gehad. Rechter triceps en grote teen (hardloospchoeen, en is dus zowat dubbel gegaan) ijn ook behoorlijk pijnlijk. bovenrug voelt ook niet helemaal lekker aan
Met andere woorden: niet trainen vanavond, en kan het de komende dagen ook wel vergeten denk ik sad morgen gelijk mijn fysio bellen om naar de knieen en triceps laten kijken.

voorwiel van de racefiets was recht, nu niet meer..... voor de kenners: gaat om een TCR-ONCE ltd frame van ca 850gram met een carbon platte vork van 350gram.  extreem licht. Frame gaat waarschijnlijk bij Giant naar binnen om opnieuw te laten spuiten en fiest zou volledig nieuw worden afgemonteerd (ging me alleen om het frame)

*baalt er flink van

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

2

Re: en ja hoor, valpartij met 2 fietsen

gelukkig ben ik nog nooit gevallen.. niet in een training en niet in de wedstrijd
*afklopt

3

Re: en ja hoor, valpartij met 2 fietsen

hehe, ik in 5jaar:
-crash met 45km/h tegen bestelbus
-met 0km/h auto in de flank
-2x een schuiver off-road

maar dat je zoveel pijn kan hebben door een crash op extreem lage snelheid. mijn lichaam voeld aan alsof er een kudde olifanten overheen is gedenderd

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

4

Re: en ja hoor, valpartij met 2 fietsen

niet janken iedereen valt wel es hahaha

Je hebt gewoon niet goed opgelet

5

Re: en ja hoor, valpartij met 2 fietsen

Aahhhh!! wat erg voor je!!!!!!!!!
ik vind het echt zielig... heel irritant dat er een risico aan onze sport zit, maar goed, dat mag de pret natuurlijk niet drukken...
succes met herstellen, en hopelijk is jouw fiets weer snel gemaakt...

groetjes

6

Re: en ja hoor, valpartij met 2 fietsen

ehm:P het was buiten het trainen om. en in dit geval; die materiaal schade maakt mij niet uit; fiets zou toch gestript worden en opnieuw worden opgebouwd

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

7

Re: en ja hoor, valpartij met 2 fietsen

vanmiddag met sportmasseur (ook sportfysio) overlegt. (massage was ook ff hard nodig); beide knieschijven zijn gekneusd. linker bovenaan, rechter bijna volledig. verder wat lichtgekneusd spierweefsel.
vandaag wel weer gezowmmen (ging wel), en gefietst (82k). door eenlichte pijn rond de rechter knieschijf na 60km besloten om de stoute plannen voor een 10k lopen erna maar even te vergeten smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800