26 Laatst bewerkt door Tri-John (04-09-18 11:58:32)

Re: High tech triathlon

Louise schreef:
Kevmaster schreef:

En ik vroeg me af of er wel officials waren met toezicht, er werd flink gestayerd en heb zelfs iemand zonder helm zien fietsen.

Wat het een triathlon die onder de NTB valt? Want dat hoeft niet, en dan is het maar afwachten hoe het zit het met toezicht.

Louise

Er waren zeker 2 motoren met Ntb officials op het fietspacours.
Trouwens ook 1 official bij het inchecken van de fiets.

27

Re: High tech triathlon

Tri-John schreef:
Louise schreef:
Kevmaster schreef:

En ik vroeg me af of er wel officials waren met toezicht, er werd flink gestayerd en heb zelfs iemand zonder helm zien fietsen.

Wat het een triathlon die onder de NTB valt? Want dat hoeft niet, en dan is het maar afwachten hoe het zit het met toezicht.

Louise

Er waren zeker 2 motoren met Ntb officials op het fietspacours.
Trouwens ook 1 official bij het inchecken van de fiets.

Klopt. Hij was van de NTB. Heb ook vaak motoren gezie. Meer was op een dergelijk klein parcours niet handig geweest, denk ik.
Ik heb overigens weinig stayeren gezien. Een van de weinige keren dat ik het zag, werd er gewaarschuwd.

28

Re: High tech triathlon

Tri-John schreef:
Louise schreef:
Kevmaster schreef:

En ik vroeg me af of er wel officials waren met toezicht, er werd flink gestayerd en heb zelfs iemand zonder helm zien fietsen.

Wat het een triathlon die onder de NTB valt? Want dat hoeft niet, en dan is het maar afwachten hoe het zit het met toezicht.

Louise

Er waren zeker 2 motoren met Ntb officials op het fietspacours.
Trouwens ook 1 official bij het inchecken van de fiets.

Toch vreemd dat er iemand zonder helm kan rond fietsen dan. Of ze zijn minder streng geweest in de bedrijven groep waar ik startte

In manibus vestris victoria est

29

Re: High tech triathlon

Dat is inderdaad wel heel bijzonder.

30

Re: High tech triathlon

Zeker gek!

Ik heb in juni in Wilhelminadorp meegedaan en die triathlon viel niet onder de  NTB (vorig jaar wel) en daar had ik de indruk dat werkelijk alles kon. Niet voor herhaling vatbaar, ook qua veiligheid, van jezelf en van je spullen.

Louise

31

Re: High tech triathlon

Was dat waar het parc fermé publiekelijk toegankelijk was?

Lijkt me ook vervelend ja.

32

Re: High tech triathlon

ferrarimanddw schreef:

Was dat waar het parc fermé publiekelijk toegankelijk was?

Ja, precies, dat was gewoon open. En het was geen duo/trio-triathlon maar dat maakten deelnemers er wel van. Dat soort dingen. Een beetje toezicht is wel fijn! Ook qua stayeren, al kan de jury nooit overal tegelijk zijn.

Louise

33 Laatst bewerkt door Kempenaer (07-09-18 08:08:18)

Re: High tech triathlon

Hierbij ook nog mijn (eerste) wedstrijdverslagje.

allereerst de plus/minpunten van de wedstrijd:
- mooie locatie, ideaal voor het publiek die ons vaak langs zag komen
- ook mooie finish locatie
- erg fraaie loopronde, ook de rondeafstand van 2,5km vind ik zelf ideaal ... lekker aftellen
- fietsparcours was eigenlijk beter dan verwacht, idd 1 scherpe draai onder de snelweg en een paar krappe bochten maar verder best ok
- stayeren was niet echt aan de orde volgens mij, er reed ook zeker wel jury op motoren. Terugkerend probleem is eerder het blokkeren m.i.
- enige minpuntje vond ik eigenlijk idd de drukte in de wisselzone, daar liep alles wat door elkaar

dan de wedstrijd zelf:
last-minute ingeschreven voor deze wedstrijd, lopen en zwemmen had ik wel onderhouden tijdens de zomer en sinds juli ook zowaar 4x gefietst :-)
mijn nieuwe wetsuit ook 1 dag voor de wedstrijd weer teruggekregen (garantie) maar dus niet mee kunnen trainen.

zwemmen: ging vrij goed voor mijn doen, redelijk recht gezwommen en tevreden met zwemtijd; had wel het idee dat het wat kort was (850m). In wisselzone wel wat staan prutsen om wetsuit uit te krijgen (rits ging niet los ... zal nieuwigheid zijn), denk 30sec verloren hierdoor.

fiets: eerste km's is altijd lastig en draaide wat vierkant, na 1 of 2 rondes ging het beter en kon ik mooi tempo houden, als altijd is dit een lange inhaalrace maar door de drukte lastig te zien hoe ik in het veld lag.

lopen: stabiel tempo gekozen dat ik vooraf ook voor ogen had, kon dit gehele loop volhouden. tegen einde van 1e loopronde werd ik wel ingehaald door uiteindelijke winnaar maar heb niet geprobeerd te volgen. Uiteindelijk tempo blijven lopen omdat ik in de 2e serie zat en dus niet direct konden zien hoe het met de tijd zat tov 1e serie.

Al bij al tevreden met resultaat, ondanks de langzame 1e wissel had er niet meer ingezeten.

volgend jaar dus vooral zwemmen en wissels verbeteren.