1

Onderwerp: Levensduur hf band

Ik ben benieuwd hoe lang jullie met je hf band doen.

Ik heb de mijne nu 1,5 jaar in gebruik gok ik, hij valt gewoon uit elkaar!
Hij werkt nog prima in de zin van dat hij nog goed meet.
Maar ik krijg schuurplekken op de plekken waar ik ze eerder nooit had...
Al contact hierover gehad met Garmin maar de klantenservice is traaaaag.

Ben gewoon ook wel benieuwd wat een beetje de gemiddelde levensduur is van zo'n ding.
(Ik heb de hrm tri overigens)

2

Re: Levensduur hf band

Ik heb de HRM run nu ook iets langer dan 1,5 jaar en deze ziet er nog goed uit.
Wel al onlangs voor de 2e keer de batterij moeten vervangen. Volgens mij ging de eerste ruim een jaar mee, en de tweede maar een paar maanden.

Ik heb ook slechte ervaringen met de klantenservice van Garmin. Mijn 920xt heeft een stukken barometer, geeft standaard 20.000 meter hoogte aan. Schijnt een bekend probleem te zijn.
Ben al vanaf eind juli aan het mailen, maar de enige reactie die ik tot nu toe heb gehad is de vraag of ik al een reset heb geprobeerd, terwijl ik dit al in mijn mail heb aangegeven.
Nu de route Coolblue maar aan het bewandelen, maar ook dat gaat moeizaam.
Is overigens de tweede 920xt die stuk gaat. In december 2016 is het toestel dat ik in december 2015 gekocht heb kostenloos vervangen. Geen idee eigenlijk of de garantie dan weer opnieuw gaat lopen.
Volgens mij zit ook op de hartslagbanden 2 jaar garantie, dus wellicht kun je daar wat mee?

3

Re: Levensduur hf band

Hoe lang de batterij meegaat hangt af van de kwaliteit van de batterij, niet van de band. Er zit idd enorm verschil in de levensduur van die dingen.

Garmin heeft me al wel een voorstel gedaan (voor 65 euro nieuwe band) en ik ga dat wel doen, maar was gewoon benieuwd naar ervaringen van jullie.
Ik vind het nl best snel versleten, ondanks dat ie 4-5x per week wordt gebruikt.

4

Re: Levensduur hf band

Ik heb mijn Wahoo TickrX nu ruim 2 jaar, keertje batterij moeten vervangen en verder doet ie z'n werk prima.

5

Re: Levensduur hf band

Hedcandy schreef:

Hoe lang de batterij meegaat hangt af van de kwaliteit van de batterij, niet van de band. Er zit idd enorm verschil in de levensduur van die dingen.

Garmin heeft me al wel een voorstel gedaan (voor 65 euro nieuwe band) en ik ga dat wel doen, maar was gewoon benieuwd naar ervaringen van jullie.
Ik vind het nl best snel versleten, ondanks dat ie 4-5x per week wordt gebruikt.

Ik zag hem bij Wiggle te koop staan voor € 89. Zit er op de hartslagband niet ook gewoon 2 jaar garantie?

6

Re: Levensduur hf band

Van Garmin kun je ook alleen de band kopen, dus zonder de sensor. Scheelt weer de helft in geld. Ik heb ook snel de elastiek kapot van hartslagmeter borstbanden, maar niet alleen bij Garmin, ook bij Suunto en Polar.

7

Re: Levensduur hf band

Sport nu 3jaar achter elkaar met een Sigma hrt en op de batterij vervangen na geen probleem.

8 Laatst bewerkt door Louise (05-09-18 19:18:09)

Re: Levensduur hf band

Suunto banden zijn 3,5 (ik) en 6 (manlief) jaar meegegaan. Toen werden de horloges gestolen, maar de banden zijn nog prima.

Louise

9

Re: Levensduur hf band

Sandra86 schreef:

Van Garmin kun je ook alleen de band kopen, dus zonder de sensor. Scheelt weer de helft in geld. Ik heb ook snel de elastiek kapot van hartslagmeter borstbanden, maar niet alleen bij Garmin, ook bij Suunto en Polar.

Dat kan niet bij de tri band, daat zit geen losse sensor bij maar eentje ' in' de band.

10

Re: Levensduur hf band

Owja inderdaad je hebt gelijk, ik had er overheen gelezen dat het om de tri- band ging... neutral

11

Re: Levensduur hf band

Gebruik je de triband trouwens ook in het zwembad of alleen in open water?

12

Re: Levensduur hf band

Erica schreef:

Wel al onlangs voor de 2e keer de batterij moeten vervangen. Volgens mij ging de eerste ruim een jaar mee, en de tweede maar een paar maanden.

Als er een knoopcel vervangen wordt mag je deze niet met blote vingers aanraken. Huidvet van de vingers op de batterij zorgen voor een kortere levensduur.
Dat is waarschijnlijk de rede dat de eerste batterij een normale tijd is mee gegaan en de 2de niet.

13

Re: Levensduur hf band

Wat ook grote invloed heeft is of de batterij echt nieuw is of niet. Als jij een batterij koopt en je laat die vervolgens een half jaar in een la liggen voordat je hem gebruikt kan het goed zijn dat hij al (bijna) leeg is.

14

Re: Levensduur hf band

Erica schreef:

Gebruik je de triband trouwens ook in het zwembad of alleen in open water?

Ik gebruik hem alleen tijdens wedstrijden in het water.
Zwemtrainingen altijd zonder, de hf boeit me niet echt bij zwemmen...

15

Re: Levensduur hf band

Hedcandy schreef:

Zwemtrainingen altijd zonder, de hf boeit me niet echt bij zwemmen...

Maar waarom heb je dan een tri-band?

triathlon is 3x leuker!

16

Re: Levensduur hf band

HansH schreef:
Hedcandy schreef:

Zwemtrainingen altijd zonder, de hf boeit me niet echt bij zwemmen...

Maar waarom heb je dan een tri-band?

Omdat hij wel tegen zwembad en open water moet kunnen.
Daarnaast kreeg ik de band van Garmin en was dit mijn verzoek.

17

Re: Levensduur hf band

Ik heb de Polar H7 nu ruim een jaar en hij doet het nog perfect.

De consumentenbond heeft ooit bepaald dat een product bij normaal gebruik 2 jaar mee moet kunnen gaan.
Binnen die 2 jaar moeten ze hem dus kosteloos vervangen.