1

Onderwerp: Zwinttriathlon 2018

Gisteren voor de 2de keer mogen deelnemen aan de Zwintriathlon. Een prachtig evenement met dit jaar wel grote wijzigingen. Het zwemmen kende 2 keerpunten i.p.v. 1voorheen en het 45 km lange fietstraject was grotendeels gewijzigd. Loopparcours ook gewijzigd maar nog steeds gelukkig wel op de boulevard van Knokke in een geweldige entourage.

Al met al weer genoten van deze doordeweekse Triathlon met 900 deelnemers en een prachtig parcours met geweldige organisatie.

Uiteindelijk gefinisht in een tijd van 2:44. Zeer tevreden!

2

Re: Zwinttriathlon 2018

Niels, is je tijd meegevallen?  Ik was er ook bij, maar mijn tijd viel tegen. Oorzaak was materiaalpech, platte band door een put in de weg. Ook had ik nog de verkeerde band bij, ventiel tekort. Gelukkig was er een behulpzame passant, anders was het een fikse wandeling geworden.

We hebben het wel getroffen qua weer. De veranderingen aan het parcours waren wel positief, het fietsparcours is nou helemaal voor hardrijders geworden. Heel veel heb ik niet van mijn bars hoeven afkomen.

De zwintriathlon is inderdaad heel goed georganiseerd, 1 van de beste die ik ken. Nu waren er zelfs warme maaltijden voor de deelnemers, en in de finishzone was ook al genoeg te krijgen. Of was dit alleen vanwege het jubileum?

3 Laatst bewerkt door Niels1983 (12-09-18 19:52:37)

Re: Zwinttriathlon 2018

Lennart73 schreef:

Niels, is je tijd meegevallen?  Ik was er ook bij, maar mijn tijd viel tegen. Oorzaak was materiaalpech, platte band door een put in de weg. Ook had ik nog de verkeerde band bij, ventiel tekort. Gelukkig was er een behulpzame passant, anders was het een fikse wandeling geworden.

We hebben het wel getroffen qua weer. De veranderingen aan het parcours waren wel positief, het fietsparcours is nou helemaal voor hardrijders geworden. Heel veel heb ik niet van mijn bars hoeven afkomen.

De zwintriathlon is inderdaad heel goed georganiseerd, 1 van de beste die ik ken. Nu waren er zelfs warme maaltijden voor de deelnemers, en in de finishzone was ook al genoeg te krijgen. Of was dit alleen vanwege het jubileum?

Hoi Lennart, tijd viel me mee. Jammer van je pech, mijn zwager en ik deden beiden mee en zeiden nog dat we onderweg eigenlijk niemand met pech hadden zien staan, jammer is altijd tegenvaller! Ik had 2 jaar geleden een tijd die ruim 16 minuten langzamer was. Qua weer was ik ook erg tevreden ben in de regen geen held op de fiets dus was blij dat die uitbleef. Wel trok de wind nog wat aan, ik zat in de laatste Wave en toen merkte je dat de wind al sterker was dan eerder op de middag. Ik ken ook het oude parcours maar heb/had het idee dat dit parcours iets meer keren en draaien bevat (alhoewel dat ook nog wel meevalt).

Qua organisatie zeker altijd goed geregeld. Andere jaren was het zelfs onbeperkt eten en drinken na de finish nu al met muntjes dus zelfs iets minder ;-) Al met al uiteraard nog steeds uitmuntend voor de atleten.

4

Re: Zwinttriathlon 2018

Ben jaloers, hoor - dit jaar kon het niet, maar ik heb vorig jaar geprobeerd ertussen te komen. Zou 'm graag eens doen!

Louise