26

Re: Almere Challenge 2018

elderenbosch schreef:
Macer schreef:

De weersvoorspellingen worden er richting zaterdag niet beter op... Inmiddels staat er ook regen op de planning inclusief een flinke wind.

Dan heb ik zondag in Zuid-Afrika (IM 70.3 WC) lekker kunnen oefenen, ook regen en wind. Zaterdag doe ik denk ik toch ook mee op de halve in Almere.

Hoe ging het?

27

Re: Almere Challenge 2018

Almere-gangers veel plezier en succes gewenst! Het weerbericht is inmiddels niet meer zo slecht, toch?

Louise

28

Re: Almere Challenge 2018

ferrarimanddw schreef:
elderenbosch schreef:
Macer schreef:

De weersvoorspellingen worden er richting zaterdag niet beter op... Inmiddels staat er ook regen op de planning inclusief een flinke wind.

Dan heb ik zondag in Zuid-Afrika (IM 70.3 WC) lekker kunnen oefenen, ook regen en wind. Zaterdag doe ik denk ik toch ook mee op de halve in Almere.

Hoe ging het?

Ben ik ook wel benieuwd naar! En ook benieuwd hoe je twee halve in 6 dagen, met 12-14u reizen ertussen, verwerkt. Succes in ieder geval!

29

Re: Almere Challenge 2018

Succes vandaag!!

30

Re: Almere Challenge 2018

Probeer een paar mensen te volgen met livetiming, maar verloopt war stroefjes in de app.

31

Re: Almere Challenge 2018

Dank je wel allen!
Wind was pittig op de fiets en ook op het water best wat golfjes...
Ging voor mij niet zoals gehoopt maar ben gefenished en soms is dat het.
Dus tevreden.

Ronnyke, sorry dat het ff duurde voor ik doorhad dat jij het was, ik was niet op mn scherpst zeg maar.

32

Re: Almere Challenge 2018

De app is echt heel slecht, na een uurtje of wat was het onmogelijk om nog mensen te volgen of wat dan ook.
Ook toen de app het wel deed en er data was was het bijna zinloze data.
De oude app was zoveel beter, daar kon je echt atleten mee volgen.

33

Re: Almere Challenge 2018

De app was echt een drama.
Werkte grotendeels niet, of je zag alleen de eerste 100 (in het begin) of eerste 50 atleten in een agegroup. Tussentijden werden heel onoverzichtelijk getoond. Zag op een gegeven moment dat Yvonne van Vlerken op 1 lag met 7:02:44 en Els Visser op 2 met 7:00:59 -1 Varv. Dat was dus de tijd van Els Visser op de vorige timing mat (-1 Varv), maar hij laat niet zien hoe op welke kms die matten zijn, en die matten liggen niet telkens op 2 km ofzo. En als je terug kijkt naar split tijden, dan zie je alleen de split tijd, en niet de totaal tijd of het verschil met de nr 1. En ik kon wel atleten 'volgen', maar ik kon geen overzicht van de atleten die volgde tevoorschijn halen...
Van een aantal atleten op de middle distance die ik wilde volgen weet ik nog niet wat ze gedaan hebben, anders dan dat ze niet in de top 50 van hun agegroup ge-eindigd zijn. Op de individuele pagina staan (nog) geen details.
Als ik Challenge was zou ik eens een heel serieus gesprek met de ontwikkelaars van de app gaan hebben. Er zit veel in de app, maar hij zit onlogisch in elkaar, werkt slecht en een aantal belangrijke dingen zitten er niet in.

34

Re: Almere Challenge 2018

De tracker was echt slecht. Heb een paar mensen gevolgd, maar de zwemtijden op de halve gingen van 10 minuten, naar 30, naar 40, terug naar 10. En dat eigenlijk de hele race door. Als het al werkte, meestal kreeg ik gewoon niets door.

35

Re: Almere Challenge 2018

Mensen, geef het aan in de enquete die je een dezwr dagen krijgt!
Dat is echt de enige manier waarop de organisatie van Almere iets in te brengen heeft bij Challenge wereldwijd. Dit is je kans!

36 Laatst bewerkt door elderenbosch (09-09-18 20:19:17)

Re: Almere Challenge 2018

MontanaMan schreef:

Ben ik ook wel benieuwd naar! En ook benieuwd hoe je twee halve in 6 dagen, met 12-14u reizen ertussen, verwerkt. Succes in ieder geval!

Zuid-Afrika ging niet zo lekker (4:48). Toch gestart in Almere om te proberen die kater weg te spoelen en dat is gelukt! Uiteindelijk een PR te pakken met 4:36, dus erg tevreden. Twee hele in een week is wel een dingetje, maar pakte nu goed uit. Heb mijn verslagen weer bijgewerkt.

> Ironman 70.3 World Championship
> Half Challenge Almere

37

Re: Almere Challenge 2018

Mooie verslagen!
Dat van die haaien, te gek zeg! Maar beter dat je dat achteraf pas weet...
Ik had in Almere ook meer gezwommen (2065m) terwijl ik alle boeien heb kunnen aanraken zo strak zwom ik er langs.

38

Re: Almere Challenge 2018

Het is gelukt! Mijn eerste hele triathlon voltooid....

Het viel niet eens tegen.
zwemmen 1:11
fietsen 5.40
lopen 4.40

met de wissels erbij 11.43 uur. Ruim binnen mijn geschatte tijd van 12.30 uur dus dik tevreden.

Voor vandaag is trap op en af uitdagend genoeg....

39

Re: Almere Challenge 2018

Gefeliciteerd stjames! Mooie tijden! Sterkte met de trappen vandaag en morgen!

@elderenbosch ondergrond kan met fietsen een behoorlijk verschil maken. Hier in Engeland zijn de meeste wegen behoorlijk ruw, het was een verademing om op het parkoers van IM Maastricht te fietsen, 90% van de route daar was gladder de wegen hier en dat scheelt toch wel een echt een stuk. Mooie verslagen, jammer dat de WK geen toprace was maar mooi dat je dat in Almere hebt kunnen herstellen!

40 Laatst bewerkt door Macer (10-09-18 14:05:55)

Re: Almere Challenge 2018

@stjames... Heel mooi en goed gedaan, je bent een held.

Ik heb tijdens mijn race op nummer 450 gelet, maar ben je niet tegengekomen.. Was wel een lekkere afleiding.
Heb je 's avonds wel op de Livestream thuis zien finishen, was net te laat met het maken van een foto.

41

Re: Almere Challenge 2018

Stjames gefeliciteerd!!!

42

Re: Almere Challenge 2018

elderenbosch schreef:
MontanaMan schreef:

Ben ik ook wel benieuwd naar! En ook benieuwd hoe je twee halve in 6 dagen, met 12-14u reizen ertussen, verwerkt. Succes in ieder geval!

Zuid-Afrika ging niet zo lekker (4:48). Toch gestart in Almere om te proberen die kater weg te spoelen en dat is gelukt! Uiteindelijk een PR te pakken met 4:36, dus erg tevreden. Twee hele in een week is wel een dingetje, maar pakte nu goed uit. Heb mijn verslagen weer bijgewerkt.

> Ironman 70.3 World Championship
> Half Challenge Almere

Mooie verslagen en hele mooie tijden. Daar zou ik jaloers op zijn, maar voelt voor jou anders natuurlijk!

Wat denk je te moeten lopen om te kwalificeren voor Kona?

43 Laatst bewerkt door elderenbosch (10-09-18 17:09:30)

Re: Almere Challenge 2018

ferrarimanddw schreef:

Wat denk je te moeten lopen om te kwalificeren voor Kona?

Dat verschilt wel per parcours. Ervan uitgaande dat ik met fietsen een verschil kan maken, moet ik wel 3:20-3:25 gaan lopen in Bolton komend jaar denk ik.

44 Laatst bewerkt door Livio Livius (10-09-18 17:16:40)

Re: Almere Challenge 2018

elderenbosch schreef:
ferrarimanddw schreef:

Wat denk je te moeten lopen om te kwalificeren voor Kona?

Dat verschilt wel per parcours. Ervan uitgaande dat ik met fietsen een verschil kan maken, moet ik wel 3:20-3:25 gaan lopen in Bolton komend jaar denk ik.

Zie website CoachCox, idee van kwalificatie tijden bij IM's https://www.coachcox.co.uk/

45

Re: Almere Challenge 2018

elderenbosch schreef:
ferrarimanddw schreef:

Wat denk je te moeten lopen om te kwalificeren voor Kona?

Dat verschilt wel per parcours. Ervan uitgaande dat ik met fietsen een verschil kan maken, moet ik wel 3:20-3:25 gaan lopen in Bolton komend jaar denk ik.

Ik duimen voor je dat je het haalt!
Hoe gaaf zou dat zijn...

46

Re: Almere Challenge 2018

elderenbosch schreef:
ferrarimanddw schreef:

Wat denk je te moeten lopen om te kwalificeren voor Kona?

Dat verschilt wel per parcours. Ervan uitgaande dat ik met fietsen een verschil kan maken, moet ik wel 3:20-3:25 gaan lopen in Bolton komend jaar denk ik.

Excuses, ik bedoelde wat je op een hele triathlon voor tijd moet halen wink

47

Re: Almere Challenge 2018

stjames schreef:

Het is gelukt! Mijn eerste hele triathlon voltooid....

Het viel niet eens tegen.
zwemmen 1:11
fietsen 5.40
lopen 4.40

met de wissels erbij 11.43 uur. Ruim binnen mijn geschatte tijd van 12.30 uur dus dik tevreden.

Voor vandaag is trap op en af uitdagend genoeg....

Gefeliciteerd! Nette tijd ook.

48

Re: Almere Challenge 2018

elderenbosch schreef:
MontanaMan schreef:

Ben ik ook wel benieuwd naar! En ook benieuwd hoe je twee halve in 6 dagen, met 12-14u reizen ertussen, verwerkt. Succes in ieder geval!

Zuid-Afrika ging niet zo lekker (4:48). Toch gestart in Almere om te proberen die kater weg te spoelen en dat is gelukt! Uiteindelijk een PR te pakken met 4:36, dus erg tevreden. Twee hele in een week is wel een dingetje, maar pakte nu goed uit. Heb mijn verslagen weer bijgewerkt.

> Ironman 70.3 World Championship
> Half Challenge Almere

Wow netjes ! Echt knap 2 in een week. En dan ook nog zulke tijden.. !

Was t niet stressen ook met vliegen en je spullen, tijdig hersteld zijn etc? Mooi wel dat Steff (je coach?) dan zegt: je mag niet uitstappen.

49

Re: Almere Challenge 2018

stjames schreef:

Het is gelukt! Mijn eerste hele triathlon voltooid....

Het viel niet eens tegen.
zwemmen 1:11
fietsen 5.40
lopen 4.40

met de wissels erbij 11.43 uur. Ruim binnen mijn geschatte tijd van 12.30 uur dus dik tevreden.

Voor vandaag is trap op en af uitdagend genoeg....

Congrats Stjames! En meteen aan de pizza en ah bier?

50

Re: Almere Challenge 2018

davidr schreef:

Was t niet stressen ook met vliegen en je spullen, tijdig hersteld zijn etc? Mooi wel dat Steff (je coach?) dan zegt: je mag niet uitstappen.

Niet echt. Spullen kwamen (heel) aan, en omdat ik uiteindelijk niet super diep gegaan ben in zuid afrika kon ik redelijk goed herstellen. Steff Overmars is mijn coach ja.