26 Laatst bewerkt door Macer (22-08-18 13:15:42)

Re: 70.3 west friesland

Dat lijkt me toch wel heel sterk na de persconferentie die ze afgelopen jaar samen met Ironman hebben gegeven.
Zou in ieder geval erg jammer zijn als het niet doorgaat.

27

Re: 70.3 west friesland

Mja weet ook maar wat ik ervan hoor en lees. Er zouden 3 kandidaten zijn om een IM70.3 te organiseren en er kan/mag er maar 1 zijn.

28

Re: 70.3 west friesland

ronnyke schreef:

Mja weet ook maar wat ik ervan hoor en lees. Er zouden 3 kandidaten zijn om een IM70.3 te organiseren en er kan/mag er maar 1 zijn.

3 in Nederland?
Ik kijk het wel aan anders doe ik Kraichgau.

29

Re: 70.3 west friesland

Een 70.3 in het Zwin zou wel supergaaf zijn! Maar in diezelfde tijd, dus in september? Daar willen ze toch ook heen met Maastricht en Almere zit daar al? Ik hoop wel dat het gauw duidelijk is.

Oja, en voor degenen die volgend jaar een halve willen doen, er is ook een nieuwe op komst vroeg in het seizoen (eind mei), bij de Brouwersdam, maar ook dat is volgens mij nog niet definitief: http://triathlongo.nl/index.php/brouwersdam

Louise

30

Re: 70.3 west friesland

De triathlon NOP (Emmeloord Noordoostpolder), is ook aan het kijken of ze volgend jaar een 1/2 kunnen doen.

Zie dit artikel:
https://denoordoostpolder.nl/2018/08/20 … enkt-groot

De organisatie is in gesprek met gemeente, provincie en Rijkswaterstaat over het afsluiten van de N50 tussen Emmeloord en Ens om de provinciale weg voor het fietsen te kunnen benutten. Beuckens en consorten denken groot. De poldertriatlon moet worden uitgebreid met een halve triatlon (‘Daar zijn er maar vier van in Nederland’) om het aantal deelnemers een flink duw in de rug te geven. Dat is nodig om het sportevenement betaalbaar te kunnen houden. Triathlon Noordoostpolder bekostigt alles via sponsoring en inschrijfgeld. Er komt geen cent subsidie aan te pas.

31

Re: 70.3 west friesland

Arnoutdv schreef:

De triathlon NOP (Emmeloord Noordoostpolder), is ook aan het kijken of ze volgend jaar een 1/2 kunnen doen.

Zie dit artikel:
https://denoordoostpolder.nl/2018/08/20 … enkt-groot

De organisatie is in gesprek met gemeente, provincie en Rijkswaterstaat over het afsluiten van de N50 tussen Emmeloord en Ens om de provinciale weg voor het fietsen te kunnen benutten. Beuckens en consorten denken groot. De poldertriatlon moet worden uitgebreid met een halve triatlon (‘Daar zijn er maar vier van in Nederland’) om het aantal deelnemers een flink duw in de rug te geven. Dat is nodig om het sportevenement betaalbaar te kunnen houden. Triathlon Noordoostpolder bekostigt alles via sponsoring en inschrijfgeld. Er komt geen cent subsidie aan te pas.

Top idee. Zonder wind een zeer snel parcour. Als hij doorgaat doe ik zeker mee.

Je moet sneller dan de klos zijn.

32

Re: 70.3 west friesland

Er staat alleen altijd wind :-)

33

Re: 70.3 west friesland

Klopt helemaal!
Als lokale fietser aldaar kan ik het weten. De binnenwegen zijn over het algemeen wel erg lekker rustig.

34

Re: 70.3 west friesland

Ik vraag me toch af in hoeverre dit door zal gaan. Als je ziet hoeveel voorbereidingen er nodig zijn en evt vergunningen aanvragen, dan betwijfel ik of dit volgend jaar gaat gebeuren als ze niet snel met wat concreets komen.

Ook wel handig voor de deelnemers dat ze op tijd weten waar ze aan toe zijn

In manibus vestris victoria est

35

Re: 70.3 west friesland

Ik hoorde een tijdje geleden dat het eerste weekend van juli een goede kanshebber gaat zijn. Geen idee hoe betrouwbaar de informatie is, wel iemand uit de regio die veel mensen in de triathlon wereld kent.

36 Laatst bewerkt door Kevmaster (10-09-18 10:33:33)

Re: 70.3 west friesland

marcell schreef:

Ik hoorde een tijdje geleden dat het eerste weekend van juli een goede kanshebber gaat zijn. Geen idee hoe betrouwbaar de informatie is, wel iemand uit de regio die veel mensen in de triathlon wereld kent.

Dat is over 10 maanden al. Je zou toch zeggen dat er info moet komen. Aangezien veel IM al snel na het evenement met de inschrijvingen beginnen voor het jaar erop

In manibus vestris victoria est

37

Re: 70.3 west friesland

Kevmaster schreef:

Dat is over 10 maanden al. Je zou toch zeggen dat er info moet komen. Aangezien veel IM al snel na het evenement met de inschrijvingen beginnen voor het jaar erop

Helemaal gelijk in! Zoals ik zei ook geen idee hoe betrouwbaar het is.

38

Re: 70.3 west friesland

IM Maastricht heeft ook nog geen datum.

39

Re: 70.3 west friesland

Hoe zit het nu? Ik zou graag duidelijkheid zien t.a.v. de 70.3 Hoorn i.v.m. mijn jaarplanning!

40

Re: 70.3 west friesland

arnosmit schreef:

Hoe zit het nu? Ik zou graag duidelijkheid zien t.a.v. de 70.3 Hoorn i.v.m. mijn jaarplanning!

Daarin ben je niet de enige.
Maar niemand weet nog wat.
Geloof me, zodra er wat bekend is hoor je het van alle kanten hoor! Dit wordt echt niet ingefluisterd, maar rond geschreeuwd. Tot die tijd: geduld....

Of andere plannen maken.

41

Re: 70.3 west friesland

Dat maken van andere plannen komt wel snel dichterbij ja.

42

Re: 70.3 west friesland

Ja, bij mij ook. Ik vind het verdacht lang duren, hoor. Dus ik heb al naar andere halve triathlons zitten kijken eind juni/begin juli.

Louise

43

Re: 70.3 west friesland

Ik heb wel eens op de 70.3 in Dublin gewacht. Iedereen vroeg om info, uiteindelijk pas in Februari een datum bekend. Toen had ik ook allang wat anders.

Maar het kan dus nog best even duren...

44

Re: 70.3 west friesland

Laatste 'nieuws' dat ik kon vinden:

https://www.noordhollandsdagblad.nl/hoo … -geschrapt

Onderaan staat een klein stukje over de IM70.3

45

Re: 70.3 west friesland

Laatste nieuwsberichtje:

https://3athlon.nl/gemeente-hoorn-zet-v … nman-70-3/

lijkt dus nog wel even te gaan duren....

46

Re: 70.3 west friesland

Dank voor de link, het blijft spannend en interessant dus. Maar ik word er zo langzamerhand wel heel erg o-n-g-e-d-u-l-d-i-g van, moet ik zeggen!

Louise

47

Re: 70.3 west friesland

Net stuk op noordhollandsdagblad.nl dat er geen 70.3 komt in West Friesland, maar een 5150.
Zelf denk ik een slecht besluit aangezien het aanbod OD’s groot is voor een veel goedkoper tarief...

In manibus vestris victoria est

48

Re: 70.3 west friesland

Maastricht gaat ook niet door...
Tsja, zij van IM gaan gewoon voor het grote geld. Jammer.

49 Laatst bewerkt door Macer (05-10-18 09:35:46)

Re: 70.3 west friesland

Toch is het vrij logisch... Als je als organistatie 1.800 deelnemers nodig hebt om het rendabel te maken (wat IM rendabel vind) en er komen er maar 1.200 opdagen dan houdt het natuurlijk snel op en is het evenement dus blijkbaar niet populair genoeg om voort te laten bestaan.

Een 5150 is misschien wel duurder dan een gemiddelde OD (ik kan nergens de prijs vinden van een andere 5150), maar het blijft natuurlijk wel een evenement onder de Ironman vlag, wat een hoop mensen aanspreekt. Verder is een OD natuurlijk ook veel toegankelijker voor een veel grotere groep mensen om te voltooien.

50 Laatst bewerkt door elderenbosch (05-10-18 09:39:40)

Re: 70.3 west friesland

Macer schreef:

Toch is het vrij logisch... Als je als organistatie 1.800 deelnemers nodig hebt om het rendabel te maken (wat IM rendabel vind) en er komen er maar 1.200 opdagen dan houdt het natuurlijk snel op en is het evenement dus blijkbaar niet populair genoeg om voort te laten bestaan.

Eens. Ik vind het ook zeker jammer maar eigenlijk kon je dit al wel zien aankomen.

Blijf het bijzonder vinden dat iedereen elke keer maar de hoogte van het startgeld aanhaalt. Je hoeft toch niet te starten!?
Doe gerust een andere race die goedkoper is. Het feit dat er hier maar zo weinig zijn, wil ook wel zeggen dat je een dergelijk evenement niet zomaar organiseert. Daar komt nou eenmaal veel bij kijken. Als je dan een commerciële organisatie bent dan moet je eerst de kosten dekken en dan nog marge pakken. Elke ondernemer zou dezelfde keuze gemaakt hebben...