1 Laatst bewerkt door creAtive (21-03-16 16:35:41)

Onderwerp: kersvers

Hallo, ik ben Jos uit Zeeland.

ik ga richting de 50 en ben graag sportief bezig.

ik zag op facebook voorbijkomen dat er in Middelburg een 1/8 triatlon georganiseerd word en daar heb ik me net voor ingeschreven.
ik heb een poosje hardgelopen maar vanwege diverse pijntjes is daar de lol wel van af gegaan en loop ik momenteel niet meer.
zwemmen doe ik 2 x in de week een half uurtje.

en fietsen doe ik bij tijd en wijle recreatief.

zoals jullie al lezen niet super fanatiek maar ik heb er wel zin in.
doel is zoals jullie al wel begrijpen gewoon uitlopen en kijken hoe dit bevalt.

2

Re: kersvers

Jos welkom! Uiteindelijk gaan we allemaal richting de 50 (als het goed is). Maar leuk dat je triathlon gaat proberen. Zoals je al schrijft, gewoon meedoen, finishen en kijken of het beklijft.

Veel succes bij de voorbereiding op Middelburg!

3

Re: kersvers

Het is maar een sprint afstand dus dit zul je zeker succesvol moeten kunnen afwerken met jouw manier van trainen dus alvast succes.

4

Re: kersvers

Welkom hier!
Weet waar je aan begint... vorig jaar ging ik ook voor de lol een 1/8e doen en nu ben ik al heel wat euro's lichter (toch meer en meer spullen aangeschaft smile ) en wat serieuzer aan het trainen. Het is verslavend wink

5

Re: kersvers

Geld moet rollen.

6

Re: kersvers

Met dit weer mag ik graag buiten een beetje sporten

7

Re: kersvers

Welkom!!
Succes met je eerste 1/8.

8 Laatst bewerkt door creAtive (03-09-16 19:24:58)

Re: kersvers

nou, vorig weekend was dus mijn maiden run/ride/swim of hoe je dat noemt smile


http://www.b4sport.nl/#!top-triathlon-1-8-27-aug/c250u

dat viel helaas tegen.
ik ben uitgestapt tijdens lopen, kramp in de bovenbenen en niet te zuinig.
3 x gewandeld tot het beter ging, daarna weer versnellen maar na 3 km (passeren finishlijn) toch maar gestopt.

oorzaak? te weinig te training, te hard van stapel, me gek laten maken door de atleten om me heen ipv eigen race te lopen, de hitte, te weinig drinken??

het zal wel van alles een beetje zijn, het zwemmen ging al niet lekker, ruim de helft schoolslag gezwommen, bij omkleden minuten staan klooien met een hemd over mijn natte rug te krijgen. toen ik aan land kwam zaten er misschien nog 40 van de 250 man achter me, na het omkleden waren dat er misschien nog 25. toen ik eindelijk op de fiets zat kwamen daar ook nog wel 10 voorbij, mezelf gek zitten maken en te hard gefietst. denk dat dat de druppel was, na 500 meter hardlopen moest ik wandelen omdat mijn bovenbenen vastsloegen (kramp) diversen keren gehad, telkens stukje wandelen en rekken.

erg jammer, was een leuk evenement, gezellige sfeer, prachtig weer (iets te warm met 30 graden) leuk publiek.

de training maar weer op gaan pakken want eerst was het om te proberen maar nu staat het op de bucket list  big_smile

9

Re: kersvers

Jammer dat het niet ging zoals je hiopte.
De wissels.. kijk eens of je niet al een shirt onder je wetsuit aan kan doen? Iets wat snel droogt natuurlijk.
Of een trisuit, ben je in 1x klaar.

Verder leer je ook een hoop door naar andere series/wedstrijden te kijken!

10

Re: kersvers

Volgende keer gaat het vast beter.

11

Re: kersvers

Welkom op het forum , en gefeliciteerd met je debuut ...
Een tri-suit is iig een aanrader ...
En , nu weet je iig waar je aan moet werken ...

12

Re: kersvers

Ik hoop het dat hij het weet. Veel mensen denken omdat ze een slechte loopproef hebben dat ze aan het lopen moeten werken terwijl de oorzaak in het fietsen ligt.

13

Re: kersvers

Welkom op het forum! Ik herken je verhaal wel in je gek laten maken door andere atleten, dat heb ik met het hardlopen in het begin ook gehad waardoor je op het eind helemaal niet meer kan. Was bij mij mentaal even de knop omzetten en toen ik dat eenmaal had gedaan ging de wedstrijd zelf een stuk lekkerder.

Laat je vooral niet uit het veld slaan met deze ervaring, de volgende gaat vast een stuk lekkerder en je hebt nu punten ontdekt waar je gericht aan kunt werken. Succes en geniet van deze mooie sport!

14

Re: kersvers

ronnyke schreef:

Ik hoop het dat hij het weet. Veel mensen denken omdat ze een slechte loopproef hebben dat ze aan het lopen moeten werken terwijl de oorzaak in het fietsen ligt.

Of misschien zelfs in het zwemmen in dit geval. Als je opeens op schoolslag overstapt, is dat ook een extra belasting voor je benen.

15

Re: kersvers

Ah, het was die triathlon in Middelburg, hoe was die verder? Die had ik heel graag gedaan, maarja, ik had een grote afspraak in Vichy op die dag. Als er een tweede editie komt, doe ik volgend jaar mee!

En welkom ook. Ik ga niet meer richting de 50 trouwens, ik heb die kaap al genomen, eerder dit jaar. Is goed te doen, hoor, het bevalt me prima.

Louise (van oorsprong uit Vlissingen)

16

Re: kersvers

ik zie dat ik hier nooit meer gereageerd heb, niet zo netjes.
toch nog bedankt voor de reacties.
ondertussen zijn we 2 jaar verder.....
2017 was te druk met werk voor mij om dit opnieuw te proberen, en aan het einde van mijn vakantie ging ik onderuit met de motor.
gevolg een lelijk gebroken heup.
ik ben nu 1 jaar later nog steeds aan het revalideren, zwemmen en fietsen gaat goed, het is nog maar de vraag of hardlopen nog wat word/verstandig is.
voorlopig, zwemmen, fietsen, wandelen en fysio en krachttraining.

ik weet niet of ik ooit nog een (achte) triatlon ga doen?

17

Re: kersvers

Jeetje wat een verhaal!
Heel veel sterkte met je revalidatie.

18

Re: kersvers

Heftig verhaal, ja - sterkte gewenst!

(Jammer trouwens dat de triathlon van Middelburg bij die ene keer is gebleven.)

Louise

19

Re: kersvers

thanks,

ja blijkbaar kost het enorm veel tijd en energie om een triatlon te organiseren!