1

Onderwerp: Opgelicht op Marktplaats

Beste forumleden,

Ik wil jullie waarschuwen :
Ik ben opgelicht bij het kopen van een Garmin Forerunner 735XT via Marktplaats.
Het betreft een zekere Pascal Jansen uit Heerlen, hij maakt gebruik van telefoonnummer 06-26676650.

Let dus op bij het kopen van triatlon spullen via Marktplaats.

Groeten Frank.

2

Re: Opgelicht op Marktplaats

Meer en meer mensen met minder goede bedoelingen vinden hun weg naar marktplaats blijkbaar.

3

Re: Opgelicht op Marktplaats

hoe ging dit in zijn werk dan???

D.

4

Re: Opgelicht op Marktplaats

En altijd bevinden die personen zich in een uiterste uithoek van het land.
Ik zal zelf dan ook niet snel iets kopen wat in zuid limburg of Groningen aangeboden wordt.

5

Re: Opgelicht op Marktplaats

Even doorgeven aan verdacht@marktplaats.nl

Korte toelichting geven wat er is voorgevallen, evt wat screenshots van de chats erbij toevoegen. Dan kunnen zij actie ondernemen.

Zo heb ik laatst al 2 accounts laten sluiten in mijn zoektocht naar een Garmin Edge. Goed contact, aantrekkelijke prijs maar zodra ik vroeg voor Gelijk Oversteken, of evt op komen halen viel het stil.

6

Re: Opgelicht op Marktplaats

marcell schreef:

Even doorgeven aan verdacht@marktplaats.nl

Korte toelichting geven wat er is voorgevallen, evt wat screenshots van de chats erbij toevoegen. Dan kunnen zij actie ondernemen.

Zo heb ik laatst al 2 accounts laten sluiten in mijn zoektocht naar een Garmin Edge. Goed contact, aantrekkelijke prijs maar zodra ik vroeg voor Gelijk Oversteken, of evt op komen halen viel het stil.


Dat is inmiddels al gebeurd, toch bedankt voor de tip.

7

Re: Opgelicht op Marktplaats

Duiksmurf schreef:

hoe ging dit in zijn werk dan???

D.

Doordat ik te goed van vertrouwen ben geweest, oftewel eigen schuld dikke bult ( en lege portemonnee ).

8 Laatst bewerkt door erikves (01-10-18 14:11:45)

Re: Opgelicht op Marktplaats

Ook ik was te goed van vertrouwen en ben opgelicht via marktplaats. Verkoop en koop al jaren via marktplaats en altijd positief, maar dit valt me echt tegen. Natuurlijk deels mijn eigen schuld, ik ga er niet van uit dat ik opgelicht wordt.

In het kort:

Tacx Flux op marktplaats voor 400,-
Contact gezocht, verliep soepel, prijs overeengekomen en verzenden was mogelijk.
Centjes overgemaakt (daar ging het mis) nog 1x wat gehoord en daarna stil. Wordt niet meer gereageerd op mailtjes.
Via de account van een vriend een bericht gestuurd om info over de tacx, daar werd wel op gereageerd dus meneer/mevrouw is wel online.
Tot op heden geen tacx mogen ontvangen natuurlijk....

Nu aangifte doen, marktplaats info en dan nog het lastigste Mn vrouw informeren dat de tacx even wat duurder uitvalt.... wish me luck.

9

Re: Opgelicht op Marktplaats

En als je vanuit het ander account (van vriend) een afspraak maakt om de Tacx op te komen halen.
Dan kun je ze meteen confronteren.

10

Re: Opgelicht op Marktplaats

Daar wordt aan gewerkt. Heb niet de illusie dat het gaat lukken, maar proberen kan altijd.

11

Re: Opgelicht op Marktplaats

Dure spullen altijd ophalen bij mensen, er zijn er helaas teveel die je niet kunt vertrouwen.

Ook ooit een keer genaaid met een Garmin 810, daarna aangeleerd om alles met een beetje waarde gewoon op te halen..
Of anders al een afspraak maken om het op te halen, zodat het al een veiliger gevoel geeft en dan op het laatste moment nog laten opsturen.

Woonplaatsen in Limburg en Groningen laten bij mij ook de alarmbellen al rinkelen, vaak gebruiken ze dit om ervoor te zorgen dat je het niet wilt op komen halen.

12

Re: Opgelicht op Marktplaats

Marktplaats heeft tegenwoordig toch iets van een gelijk oversteken service? Weet niet precies hoe en of dit werkt, maar daarmee zouden dit soort problemen toch te voorkomen moeten zijn?

Grtz
D.

13

Re: Opgelicht op Marktplaats

Dat klopt Duiksmurf. Ik had niet naar die optie gekeken. Nooit problemen gehad met een koop of verkoop dus waarom zou ik anders te werk gaan. Maar dat is nu duidelijk, jammer maar het is niet anders. Volgende keer haal ik het persoonlijk op, dar is nog het beste.

14

Re: Opgelicht op Marktplaats

Bij zulke types komen er altijd excuses op als je aangeeft het op te willen halen. Gelijk oversteken, of betalen via PayPal, en dan niet via PayPal Friends. Alleen inderdaad overmaken als je al eerder iets bij die mensen hebt gekocht en/of het woonadres weet.