2,551

Re: prestaties van de dag

Ik liep deze keer met iemand die het terrein aardig kende, maar we sloegen gewoon links en rechts mooie paadjes in.
Zo doe ik het zelf eigenlijk ook wel vaak.
En in de duinen kies ik vaak een wandelroute, lekker makkelijk de gekleurde paaltjes volgen...

2,552

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Vandaag vroeg uit de veren, want het is zo mooi in het eerste ochtendlicht, de dauw op alle grassprietjes, flarden mist boven de hei....
Dus daar ging ik samen met een loopmaatje, heerlijke trailrun over de hei en door het bos. Op plekjes waar ik nooit eerder was geweest en dat op 15 min rijden van huis.
Voldaan en ook wel trots dat ik 18,6 km heb gelopen.

Heerlijk! Vroeg lopen is echt fijn big_smile

2,553

Re: prestaties van de dag

Vroeg lopen is inderdaad fijn, maar vroeg mn bed uit komen is altijd zo lastig!

2,554

Re: prestaties van de dag

Vandaag de hele dag NTB jury cursus gehad! Dus ik ben nu officieel een official.
Het was een gezellige dag, leerzaam, ondanks dat je denkt dat je bijna alles al weet.
Ook de kwestie Maastricht is uitgebreid aan bod gekomen. Heb nu meer begrip voor hoe het is gelopen en wat er allemaal heeft gespeeld.

Ben er op de fiets heen gegaan dus ook nog heerlijk 2x2uur gefietst smile

2,555

Re: prestaties van de dag

Vandaag de Oxford half marathon gelopen. Was groter dan ik dacht. Had me er niet echt in verdiept, mijn vriendin wilde vooral.  12,000 lopers, dat is toch iets anders dan een triathlon. Heerlijk weer, bij de start rond de 10 graden, maar een zonnetje en geen wind.
Paar weken geleden hoopte ik rond de 5:00/km te lopen maar dinsdag ging 5km op dat tempo heel zwaar. Dus bijgesteld naar hopelijk een tempo tussen de 5:05-5:10.
Voelde me vanochtend goed, dus hoopte dat ik misschien toch iets sneller zou kunnen zijn.
Zag na een paar 100 meter een clubgenoot ongeveer 50m voor me lopen en dus even aangezet om bij hem te komen. Heb daarna tot aan de laatste kilometer met hem opgelopen en dat was wel erg fijn. We liepen een mooi tempo en konden een beetje ouwehoeren.
Uiteindelijk met een tempo van 5:03 uitgelopen in 1:47:12, met een negatieve split (eerste 10 km in ~51 min, en de tweede 10 km in ~50 min).

Maar ik vroeg me iets af over mijn hartslag. Het hele jaar dacht ik dat mijn max HR 196 was (kwam er nooit boven, maar probeerde dat ook niet vaak, maar wel een aantal keer). Wel regelmatig ftp testjes gedaan en daarmee schommelde mijn ftp hartslag tussen de 174 en 177 (hoger in het begin van het seizoen).
Begin september in een sprint triathlon had ik ineens een max HR van 202. Nu op deze halve marathon loop ik, gebaseerd op dei 202, 1u24m in Z5 en 17 min in Z4. Nu is mijn hartslag bij een race altijd wel iets hoger maar dit vond ik toch wel een beetje veel. De eerste 10k voelde best makkelijk, het laatste half uur was wel pittig, en toen zat mijn hartslag erg dicht bij mijn max (194-197 met een piek bij de finish van 199). De gemiddelde HR over de hele race was 181

Mijn horloge en HR band zijn het hele jaar dezelfde geweest. Is het normaal dat je Max HR naar boven gaat? En om een halve marathon voor >80% in Z5 te lopen? Of kan ik misschien toch nog eens een goede test laten toen (kan niet bij een sport-medisch centrum in NL, woon in de UK)?

2,556

Re: prestaties van de dag

MontanaMan schreef:

We liepen een mooi tempo en konden een beetje ouwehoeren.

Dan heb je niet hoog in Z3 gelopen. en dus zeker geen max HR. Lijkt me eerder dat je hartslagband oid niet goed is.

2,557

Re: prestaties van de dag

Gisteren tijdens de singelloop in Breda een pr op de 10 kilometer gelopen, 44.02! Erg tevreden mee.

Verder was het weer top, veel publiek en gezelligheid langs het parcours.

2,558

Re: prestaties van de dag

davidr schreef:

Gisteren tijdens de singelloop in Breda een pr op de 10 kilometer gelopen, 44.02! Erg tevreden mee.

Verder was het weer top, veel publiek en gezelligheid langs het parcours.

Bij mij ook de singelloop in Breda en ook een PR: 48 minuten op de 10km

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,559

Re: prestaties van de dag

Livio Livius schreef:
MontanaMan schreef:

We liepen een mooi tempo en konden een beetje ouwehoeren.

Dan heb je niet hoog in Z3 gelopen. en dus zeker geen max HR. Lijkt me eerder dat je hartslagband oid niet goed is.

Daar zat ik ook aan te denken inderdaad, ik kon nog redelijk normaal praten tot een km of 17. Heb nog wel een oude band ergens en miscchien werkt een heel oud horloge ook nog wel (een garmin 310 geloof ik). Dan eens vergelijken. Het partroon is niet vreemd iig.
Spierpijn vandaag valt ook alleszins mee.

Deze is van de halve marathon:
https://preview.ibb.co/h0pCr9/Oxford_half.png

Deze is van een paar dagen ervoor met 1km op race pace:
https://preview.ibb.co/njXXr9/7k.png

Deze is van het begin van de week met 5km op race pace, deed hier een paar keer wat oefeningen tijdens de warming up, en hierbij had ik mijn horloge gestopt, ook aan het einde van de 5k even gestopt, vandaar de drops. die 5k voelde zwaar, vandaar dat ik mijn verwachtingen had bijgesteld.
https://preview.ibb.co/fbbQB9/8k.png

2,560

Re: prestaties van de dag

Aan het uitpuffen van een duurloop: 35 km op Z3, mijn hartslag mag dan niet boven de 147 spm komen. Wat kan ik er over zeggen? Ging ok, maar te weinig drinken mee. Ik had 2 liter sportdrank mee en dat was te weinig. Op naar de marathon over 2 weken.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,561

Re: prestaties van de dag

Mooie laatste lange duurloop dus. Succes over 2 weken, je bent er klaar voor!

2,562

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Mooie laatste lange duurloop dus. Succes over 2 weken, je bent er klaar voor!

dank je, benieuwd of dan de herfst er wel is.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,563

Re: prestaties van de dag

Gister m’n eerste halve marathon gelopen in Eindhoven. Wat was het warm. Heb best snel ‘last’ van warmte en moest m’n initiële streeftijd (1:50) na 10km laten gaan. Tempo ging iets omlaag, maar daarna kon ik lekker doorlopen. Zag aardig wat mensen wandelen of zelfs zitten/liggen langs de kant met hulp. Laatste km was zo zwaar.. Ik haalde iemand in en hij zette extra aan om naast me te lopen en pepte me nog een beetje op terwijl hij het nog zwaarder had. Wat een topper. Uiteindelijk in 1u53.49 over de finish. Blij mee gezien de warmte en door naar de volgende uitdaging!

2,564

Re: prestaties van de dag

mcguyver schreef:
Hedcandy schreef:

Mooie laatste lange duurloop dus. Succes over 2 weken, je bent er klaar voor!

dank je, benieuwd of dan de herfst er wel is.

Ik ook, gisteren de HM Eindhoven gelopen, ging helemaal kapot...
Ik heb 1.45 minuten op gem hartslag 184 gelopen. Mijn laatste test wees uit dat mijn drempel op 178 ligt. Dat is een bijzonder, toch?

2,565 Laatst bewerkt door erikves (15-10-18 21:40:59)

Re: prestaties van de dag

HR zal door de warmte komen? Ik liep met gemiddelde hr 175. 10 slagen meer dan ‘normaal’.

2,566

Re: prestaties van de dag

Zoiets had ik dus ook (drempeld ~175, gemiddeld op halve 181). Beetje rondgelezen erover. Kan aan een boel dingen liggen. Warmte, adrenaline van de wedstrijd etc. Na de wedstrijd zag ik trouwens dat TrainingPeaks mijn drempel op 188 schat nu. Normaal met intervallen van 800m-1km piek ik daarop.
Ik houd het erop dat door de adrenaline van de wedstrijd mijn hartslag een slag op 10 per minuut hoger was dan normaal.

2,567 Laatst bewerkt door arnosmit (16-10-18 08:00:58)

Re: prestaties van de dag

ferrarimanddw schreef:
mcguyver schreef:
Hedcandy schreef:

Mooie laatste lange duurloop dus. Succes over 2 weken, je bent er klaar voor!

dank je, benieuwd of dan de herfst er wel is.

Ik ook, gisteren de HM Eindhoven gelopen, ging helemaal kapot...
Ik heb 1.45 minuten op gem hartslag 184 gelopen. Mijn laatste test wees uit dat mijn drempel op 178 ligt. Dat is een bijzonder, toch?

Zo! ruim 100 minuten een stuk boven je omslagpunt, dat was erg in het rood....! Kon je de tijden wel vlak houden?

Het valt mij ook op dat mijn hartslag aanzienlijk hoger is bij lopen dan fietsen. Omslagpunt op de fiets ca 178, maar ik liep al twee keer een 10 km voluit met HS gemiddeld rond de 185. Maximum ligt op 195. Overigens merkte ik dat ik aan het eind van beide 10 km's wel wat inleverde qua snelheid, ik concludeerde dat ik beide keren toch wat te snel was gestart.

2,568

Re: prestaties van de dag

Omslagpunt is sowieso verschillend per sport, hè, dus je moet ook sportspecifiek testen, het voor fietsen en hardlopen apart bepalen. 10 slagen hoger bij hardlopen komt veel voor.

Ik had afgelopen donderdag bij een duurloop ook een raar hoge hartslag, ik weet het ook maar aan de warmte.

Louise

2,569

Re: prestaties van de dag

Vandaag een nieuwe wissel getraind ter voorbereiding op de wintertriathlon over twee weken in Groningen: eerst 30 km gefietst op 80% en gelijk daarna 54 ronden geschaatst, de eerste paar ronden schaatsen wel stramme benen, maar veel invloed op de rondetijden had dit niet. Uiteindelijk vrij vlak 54 ronden in 40 minuten afgelegd (44,5 gem per rondje). Ik had wel wat last van mijn onderrug. Als ik over twee weken in Groningen deze rondetijden haal ben ik tevreden.

2,570

Re: prestaties van de dag

Succes dit weekend Arno!

Ik lag gisteren voor het eerst sinds 2 maanden weer eens in het zwembad. 1500m gezwommen met diverse oefeningen, best tevreden over! Vanaf nu weer lekker oppakken.

2,571

Re: prestaties van de dag

Ik ben als belg absoluut geen schaatser vermits we geen enkele lange baan hebben in België, maar zo een duatlon met schaatsen lijkt me wel absoluut is leuk om te doen!

Hier twee goeie dagen achter de rug.
Gisteren richting de welbekende Muur van Geraardsbergen en Bosberg gereden (en terug) goed voor 110km solo.
Vandaag mijn eerste zwemtraining bij de triatlonclub waar ik me recent heb aangesloten. Vanaf nu staat er dus elke week 1 techniektraining met goede trainer op het programma waardoor ik hopelijk mooie vooruitgang zal kunnen boeken in de komende maanden.

2,572

Re: prestaties van de dag

Mijn weekje tot nu toe
zaterdag: duurloop 15 km
zondag: fietsen 45 km
maandag: powerwalken 1 uur
dinsdag: borstcrawltraining 1 uur
woensdag: loop met versnellingen 12 km
donderdag: uitfietsen
vrijdag: zwemmen 30x ss, 30 x bc

On my way to my 1st kwart-triathlon

2,573

Re: prestaties van de dag

Netjes hoor, gaat goed komen zo.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,574

Re: prestaties van de dag

Netjes Nathalie!
En Ruben ook goed bezig. Heb je een persoonlijk doel voor het zwemmen?

Ik heb vandaag krachttraining gedaan & wil dit weekend gaan zwemmen. Ga ook nog even testen of hardlopen op de hei een beetje wil (blessure), geloof dat het mooi weer wordt!

2,575

Re: prestaties van de dag

Doubtless schreef:

Netjes Nathalie!
En Ruben ook goed bezig. Heb je een persoonlijk doel voor het zwemmen?

Ik heb vandaag krachttraining gedaan & wil dit weekend gaan zwemmen. Ga ook nog even testen of hardlopen op de hei een beetje wil (blessure), geloof dat het mooi weer wordt!

Ik hoop op mijn halve die ik volgend jaar ga doen graag de 1900m afleggen in een tijd tussen 30' en 35'.
Maar ik wil vooral technisch goed leren zwemmen/ademen zodat ik zonder misselijkheid uit het water kan komen zodat ik eindelijk eens mijn beste discipline, het lopen, op niveau kan uitvoeren.