101

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

https://www.1limburg.nl/ironman-maastri … -afstanden

102

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Ik lees daar niet dat hij niet doorgaat. Alleen dat het overwogen wordt.

103

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Verschillende kanalen hebben vermeld dat IM Maastricht en IM 70.3 West-Friesland niet doorgaan. Ironman zou ze aangeboden hebben om 5150 te doen, maar volgens mij gaat dat hem ook niet worden.

104

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Lees op fb...bij 3athlon.nl, trikipedia.nl etc etc...

105

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

ferrarimanddw schreef:

Hoe weet je dat?

Mediabericht over geweest

In manibus vestris victoria est

106

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Jammer, stond om mijn to-do lijstje
Juist wegens periode en parcours

107

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Ik ken ook een paar mensen die nu heel erg teleurgesteld zijn. Jammer hoor.

Ik kwam trouwens vrijdag op de fiets in Zeeland toevallig iemand tegen die via z'n (Belgische) fietsclub betrokken was bij de organisatie (die vereniging 'doet' het Belgische deel van het parcours) en die zei het ook al, althans, dat ze ervan uitgingen dat het niet meer door zou gaan. Maar hij verwachtte op dat moment nog niet dat het al zo snel bekend zou worden. Aardige kerel, trouwens, zo'n 20 km samen mee opgefietst (ik reed 'm achterop en hij had een Limburgs triathlontenue aan, en daar zei ik wat over - zodoende).

Louise

108

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

De kogel is door de kerk: de Ironman Maastricht gaat volgend jaar definitief niet door. Ik heb ook niets gelezen over een kortere afstand. Jammer maar helaas...

109

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Staat ook niks maar op de site van Ironman. Heeft lang op de kalender gestaan maar is er gisteren definitief afgehaald.

110

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Cootje schreef:

De kogel is door de kerk: de Ironman Maastricht gaat volgend jaar definitief niet door. Ik heb ook niets gelezen over een kortere afstand. Jammer maar helaas...

Ik kreeg een mailtje met deze tekst erin|:
IRONMAN is currently in negotiations with the City of Maastricht with a view to continuing our partnership through the creation of a shorter course triathlon festival next year, details of which will become available nearer the time.

Kennelijk achter de schermen nog wel overleg, wellicht niet voor komend jaar.

111 Laatst bewerkt door Nielss (19-12-18 23:37:47)

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Ze teasen een voor mij mysterieuze update die al snel lekte. Over twee dagen nieuws maar via FB "Ironman Maastricht zal in 2019 zeer waarschijnlijk in het eerste weekend van augustus worden gehouden: verspreid over 2, 3 en 4 augustus worden er een NightRun, een IRONkids, een sprint triathlon en een Olympische afstand gehouden. Dat staat te lezen in de evenementenkalender van de gemeente Maastricht. Organisator Extra Leisure houdt de kaken nog even op elkaar, maar ontkent het bericht in een gesprek zojuist niet. ,,We komen vrijdag met meer info.""

112

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Ze hebben er een short course festival van gemaakt, toch nog in 2019. Ik had eerder gehoord dat het niets zou worden voor volgend jaar.

Idem overigens voor Westfriesland, vier weken eerder.

Prijzen zijn naar IM maatstaf redelijk smile

113

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

En in 2020 en de jaren erna een 70.3 in West Friesland!

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt … um=organic

114

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Er staat dat ze komend jaar 1800 deelnemers verwachten, in het weekend van 6 juli. Op de ntbinschrijvingen website tel ik dat weekend al 15 evenementen, de woensdag ervoor een evenement in Nieuwe Niedorp en de dinsdag erna nog een in Schagen. Dat wordt een druk weekend, met wel erg hooggespannen verwachtingen. Benieuwd wie er teleurgesteld gaat raken hmm

115

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Enig idee of er in 2020 een full distance komt in Nederland (of België)

116

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Frysman, Gelreman en Challenge Almere in NL. Belgie weet ik niet. Ik denk niet dat een full distance ironman in afzienbare tijd weer in NL komt.

117

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Dat zijn idd ook de wedstrijden die ik gevonden heb
Jammer genoeg passen ze me niet (parcours, datum,...)

118

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Ironlakes is een nieuwe full distance in Belgie

119

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Afgelopen weekend was het zover: zowel de sprint als OD werden in Maastricht gehouden. Zwemmen vond plaats in de Maas, fietsen was een rondje richting Bemelen (met wat hoogtemeters) en lopen was een rondje van 5KM (2x voor OD) door het centrum van Maastricht.

Als inwoner van Maastricht ben ik beiden dagen gaan kijken; ik vond het zeker een geslaagd evenement! Bij de OD (Zondag) was het wel echt warm weer met weinig wind. Ik geloof dat ze wederom ongeveer 1700 inschrijvingen hadden (in ieder geval sub-2000) en dat zoals ze nu aankondigde het volgend jaar wederom een sprint/OD werd.

If you need inspiring words, don't do it ~ Elon Musk

120

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Jammer dat ze in Maastricht niet ook een 70.3 hebben in 2020.... Twee halve is immers ook een hele wink

121

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Of gewoon terug een volledige