1

Onderwerp: Dinosaurus Tacx Grand Excel wie gebruikt die nog?

Ik heb een onverwoestbare Tacx Grand Excel, met 16 bits computer met parallelle poort. In de zomer tijdens een regenachtige dag (ja echt die was er dit jaar) heb ik de boel weer aan de praat gekregen dankzij mijn zoontje van 11 :-)

Is er iemand die nog met zo´n tacx rijdt? En hoe train je dan? Ik kan programmaatjes maken op de bijgeleverde stuurcomputer, maar de wattages en snelheden kloppen totaal niet met irl fietsen. Combinatie met een trainnerroad of iets dergelijks lijkt me niet mogelijk want de grand excel komt nog uit de ´analoge tijd´.

Dus wie gebruikt er nog een grand excel en heeft goede tips?

2 Laatst bewerkt door marcell (19-10-18 22:01:37)

Re: Dinosaurus Tacx Grand Excel wie gebruikt die nog?

Laris schreef:

Ik heb een onverwoestbare Tacx Grand Excel, met 16 bits computer met parallelle poort. In de zomer tijdens een regenachtige dag (ja echt die was er dit jaar) heb ik de boel weer aan de praat gekregen dankzij mijn zoontje van 11 :-)

Is er iemand die nog met zo´n tacx rijdt? En hoe train je dan? Ik kan programmaatjes maken op de bijgeleverde stuurcomputer, maar de wattages en snelheden kloppen totaal niet met irl fietsen. Combinatie met een trainnerroad of iets dergelijks lijkt me niet mogelijk want de grand excel komt nog uit de ´analoge tijd´.

Dus wie gebruikt er nog een grand excel en heeft goede tips?

Ken het apparaat niet, snelle Google afbeeldingen geeft wat mooie plaatjes terug. Maar ziet er redelijk old-school uit!

Je kunt Trainerroad ook gebruiken met alleen een snelheidsmeter. Of evt een cadans meter erbij. Zij bepalen dan een Virtual Power, als je indoor trainer uit een selectielijstje gekozen kan worden. Jammer genoeg staat de Grand Excel er niet bij. Maar er is nóg een mogelijerheid.

Hieronder een link naar een artikel over hoe je dat voor elkaar kunt krijgen:
www.support.trainerroad.com/hc/en-us/articles/115002491883-VirtualPower-What-if-my-trainer-isn-t-supported-

3

Re: Dinosaurus Tacx Grand Excel wie gebruikt die nog?

Dat ga ik zeker eens proberen! Thx.

4

Re: Dinosaurus Tacx Grand Excel wie gebruikt die nog?

Laris schreef:

Dat ga ik zeker eens proberen! Thx.

Graag gedaan! Ben benieuwd of je het werkend krijgt daarmee.

Mocht je daarna een maand gratis Trainerroad willen proberen last maar weten, ik mag nog wat weggeven van ze!

5

Re: Dinosaurus Tacx Grand Excel wie gebruikt die nog?

marcell schreef:
Laris schreef:

Dat ga ik zeker eens proberen! Thx.

Graag gedaan! Ben benieuwd of je het werkend krijgt daarmee.

Mocht je daarna een maand gratis Trainerroad willen proberen last maar weten, ik mag nog wat weggeven van ze!

Ik vond op een forum en github ook al info hoe je de data m.b.v. een programma en een raspberry pi om te gaan zetten. Maar dat gaat mijn pet (en beschikbare tijd) wel te boven...