1

Onderwerp: Vooruit

Hi iedereen,

Mijn naam is Chris 37 en woonachtig in Zwitserland. Ongeveer 1,5 geleden opzoek gegaan naar een sportieve uitdaging nl. triathlon.
Zonder echte achtergrond in lopen; fietsen of zwemmen.
Zoals zovele was vooral het zwaarte punt het zwemmen. Januari 2018 nog niet instaat om 15 meter onafgebroken te crawlen en zelfs meerdere malen met hyperventilatie het zwembad uitgestapt.
Maar een gezonde drive naar een mooi resultaat toch volgehouden.
Augustus heb ik dan mijn eerste sprint triathlon in Lausanne volbracht in 1.22.45 uur. Niet slecht denk ik zo.

Inmiddels alweer weer wat weken verder en vol vertrouwen aan het voorbereiden voor het Triathlonseizoen 2019.

2

Re: Vooruit

Chris welkom! Je bent niet de enige die aan het begin van zijn of haar triathloncarriere niet verder kwam dan een half baantje zwembad. Heb je al concrete plannen voor wedstrijden in 2019?

3

Re: Vooruit

Ja de eerste keer haalde ik ook niet de overkant met borst crawl in het 25meter bad. Gewoon plezier blijven houden met sporten en dan komt het vanzelf.
Welkom!

4

Re: Vooruit

Eerste race was geweldige ervaren. Top parcours veel toeschouwers en super omgeving.
Inmiddels ook bezig met een crawlcursus om mijn techniek te verbeteren. Misschien volgend jaar ook maar eens kijken voor een Triathlon vereniging.

Concrete plannen: juni xterra Zwitserland (cross triathlon), juli 5150 OD Zurich

5

Re: Vooruit

Zwemmen blijft voor velen de grootste uitdaging! Zwitserland heeft in ieder geval wel vele mooie fiets en looproutes! Een vriendin van mij woont in Davos, ik ben daar vaak op bezoek geweest. Ze maakt mij altijd jaloers met fiets en loopfotos.

6

Re: Vooruit

Welkom! Zwitserland lijkt me zeker gaaf ook, als trainings- en wedstrijdgebied!

7

Re: Vooruit

Welkom hier, ben ook wel een tikje jaloers op jouw sportomgeving smile

8

Re: Vooruit

Bedankt voor de leuke berichten!
De omgeving nodigt idd wel uit om veel te trainen.

Maak hier veel hoogte meters op de fiets of lopend.
Als je van klimmetjes in een wedstrijd houdt is Lausanne geweldig.