1

Onderwerp: Tijd tussen wedstrijden

Komend seizoen ga ik waarschijnlijk tussen 2 “A wedstrijden” maar 2 weken rust hebben. Eerst een kwart en 2 weken later een 70.3.

Op de 70.3 wil sowieso presteren, maar de kwart ervoor graag een pb op die wedstrijd breken.

Wat is verstandig in deze?
De kwart lekker als training gebruiken en maar zien wat er gebeurd of toch rustig aan doen en misschien wel veranderen in een sprint?

Hoe gaan jullie hier mee om? Heb voor komend seizoen best wel wat wedstrijden en andere leuke lokale loopjes op het programma staan maar wil niet dat het elkaar gaat bijten.

2

Re: Tijd tussen wedstrijden

Ik zou er dan zelf voor kiezen om voor de kwart niet te taperen, maar wel volle bak te gaan. In twee weken zou je dan genoeg moeten herstellen om helemaal fit aan de start van de 70.3 te staan.

3

Re: Tijd tussen wedstrijden

Precies, niet te ingewikkeld doen. Echt taperen is voor een kwart niet nodig en van een kwart herstel je snel genoeg, hoe hard je ook gaat. Gewoon allebei volle bak gaan en bij allebei een pr neerzetten.

Herstel is dus in mijn ogen geen probleem, enige is dat je twee weken voor een 70.3 een nuttigere training kan doen dan een kwart, maar als je goed genoeg naar beide wedstrijden toe plant hoeft dat geen probleem te zijn.

4

Re: Tijd tussen wedstrijden

Ik heb een paar jaar terug twee weken voor mijn A-wedstrijd (Luxemburg 70.3) een OD in Weert 'moeten' doen, omdat in ons competitietieam  een aantal dames zitten die liever niet langer dan een sprintwedstrijd doen. Niet voor getaperd, geen hoge verwachtingen, wel volle bak gegaan en uiteindelijk wel een PR op de OD. Ben daarna gaan herstellen/taperen tot de halve, die ook uitstekend ging. Ik zou als ik jou was gewoon voor de kwart gaan en kijken waar het schip strandt.