1

Onderwerp: Verkouden na binnenzwemmen

Hoi allemaal,

Ik ben momenteel lekker bezig met het maken van m'n zwemuren maar nu ben ik na iedere keer strontverkouden. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het chloor (wellicht lichte allergische reactie?) maar zeker weten doe ik dat niet. Is dit een bekend probleem bij andere mensen en zo ja, is er misschien iets tegen te doen? Alle tips zijn meer dan welkom. Veel dank alvast!

Groet,

Perry

2

Re: Verkouden na binnenzwemmen

Het lijkt me eerder een (allergische) reactie op de middelen in het zwembadwater.
Ga eens een paar keer in een ander zwembad zwemmen en kijk of je dan nog last hebt.

3

Re: Verkouden na binnenzwemmen

Ja hoor, bekend probleem bij velen. Vorig jaar heb ik menig berichtje via de zoekfunctie hierop nagelezen.
Ik heb er zelf ook veel last van, zowel bij binnenzwemmen als bij open water zwemmen.
Ik gebruik nu al een aantal maanden een neusklem en heb nu nog nauwelijks last.

In het begin is het erg wennen en vervelend, maar na 2x zwemmen ging het prima en als ik hem nu vergeet zwemt het voor geen meter.

Ik heb de neusklem nu met een elastiekje aan mijn zwembril vastgemaakt zodat ik hem niet kan vergeten.

4

Re: Verkouden na binnenzwemmen

Dank jullie beiden! Heb overigens ook last van m'n ogen na het binnenzwemmen, dus dat lijkt te wijzen op overgevoeligheid voor het zwemwater. Zou het wel heel jammer vinden als ik naar een ander zwembad zou moeten, ben erg content met de ruime openingstijden en het 50 meter bad van het Sloterparkbad. Die neusklem gaat op het verlanglijstje voor Sinterklaas!

5

Re: Verkouden na binnenzwemmen

Ik heb vooral last van m'n neus. Echt alsof er sambal in is gekomen, duidelijk een allergische reactie. En dat kan steeds erger worden.

Zwem nu dus al een paar jaar met neusklemmetje en nooit meer last gehad!

6

Re: Verkouden na binnenzwemmen

Heb ik ook vaak last van maar met die neusklem kun je toch beter wat opletten wat je neusschot gaat daar lui van worden ofz en dan kun je niet meer zonder. Wat mij helpt is voor en na het zwemmen otrivine duo in mijn neus te spuiten sinds ik dat gebruik heb ik nog zelden last al valt het af en toe nog wel voor.

7

Re: Verkouden na binnenzwemmen

+ het uitademen door je neus gaat ook niet zo makkelijk met een neusklem.

8

Re: Verkouden na binnenzwemmen

Ik ook snotteren en niezen het zwemmen in het zwembad. Trekt na een uurtje weg. Ik doe er niks tegen. Ik accepteer het gewoon.

Je moet sneller dan de klos zijn.

9

Re: Verkouden na binnenzwemmen

Een lui neusschot, wat moet ik me daar bij voorstellen?

Ik heb m ook niet de hele dag op he big_smile



Met allergieën is het wel zo dat je ze kan opbouwen en steeds erger worden. Ik ga niet afwachten en het risico lopen dat ik ook een allergische reactie krijg bij huidcontact. Dan kan je helemaal niet meer het zwembad in.

10

Re: Verkouden na binnenzwemmen

mcguyver schreef:

Ik ook snotteren en niezen het zwemmen in het zwembad. Trekt na een uurtje weg. Ik doe er niks tegen. Ik accepteer het gewoon.

Heb ik ook, maar dan alleen na het zwemmen. Half uurtje niezen en het is weer prima.

11

Re: Verkouden na binnenzwemmen

Ik heb het soms, bij sommige zwembaden. Vooral niesen naderhand. Na het zwemmen met zoutwater-neusspray m'n neus schoonmaken helpt een beetje.

Een neusklem lijkt mij geen gekke oplossing. Vaak xylometazoline inspuiten, wat in Otrivin zit, is ook niet echt vriendelijk voor je neusslijmvlies.

Linda, qua Rotterdam - Zwembad West al eens geprobeerd? Dat wordt ontsmet met iets als zout-electrolyse ofzoiets, daar heb ik nooit last. Veel beter dan bv. het Van Maanenbad.

Louise

12

Re: Verkouden na binnenzwemmen

Ik had er eerder ook last van. Niezen 24 uur lang....
Neusklem geprobeerd, was even wennen. Vooral, inderdaad met het uitademen. Maar nu eenmaal gewend, niet meer zonder! Zelfs niet tijdens wedstrijden. Geen genies meer en dus ook geen sprays.......... smile

13

Re: Verkouden na binnenzwemmen

Vandaag voor het eerst met een neusklem gezwommen en het was inderdaad behoorlijk wennen. Maar.... geen last van een verstopte neus of overmatig niezen. Lijkt dus te werken!

14

Re: Verkouden na binnenzwemmen

Ik heb het soms, vooral na zwemmen in buitenwater. Het beperkt zich dan tot 10-20 min niezen.

15

Re: Verkouden na binnenzwemmen

Bij mij werkt neusspray na het zwemmen goed tegen de verschijnselen.
Ik heb vooral last in buitenwater als het warmer wordt en er dus meer algen zijn.
Dan zit soms mn neus echt 2 dagen dicht. Neusspray direct na het zwemmen en voor het slapengaan helpt.

16

Re: Verkouden na binnenzwemmen

Perry87 schreef:

Vandaag voor het eerst met een neusklem gezwommen en het was inderdaad behoorlijk wennen. Maar.... geen last van een verstopte neus of overmatig niezen. Lijkt dus te werken!


Top! :-)