1

Onderwerp: Gelreman

Blijkbaar toch wel een derde Nederlandse full distance. 24 Augustus omgeving Arnhem.

2

Re: Gelreman

https://trikipedia.nl/2018/11/26/derde- … -gelreman/

3 Laatst bewerkt door Murky (26-11-18 22:53:40)

Re: Gelreman

Nice!

Ik denk dat je/ze een vierde bedoeld smile Almere, Maastricht en de Friesman!

edit: even naar de link gekeken en op www.gelreman.nl, helaas 4 rondjes op de fiets..

Enough of this sunday stroll, let's hurt a little..

4

Re: Gelreman

Nee, want Maastricht stopt er dus mee (of gaan die verder zonder het Iron Man logo, nee toch?)

5

Re: Gelreman

Buus schreef:

Nee, want Maastricht stopt er dus mee (of gaan die verder zonder het Iron Man logo, nee toch?)

Ja en nee, het is dacht ik nog niet zeker:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf2018092 … -valt-snel

Enough of this sunday stroll, let's hurt a little..

6

Re: Gelreman

Murky schreef:
Buus schreef:

Nee, want Maastricht stopt er dus mee (of gaan die verder zonder het Iron Man logo, nee toch?)

Ja en nee, het is dacht ik nog niet zeker:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf2018092 … -valt-snel


Is een heel oud nieuwsbericht, doek is ondertussen al gevallen helaas

7 Laatst bewerkt door ferrarimanddw (27-11-18 10:50:13)

Re: Gelreman

Ziet er interessant uit!
Wordt alleen nooit zo heel enthousiast van ‘verkeersluw’ fietsen. Iemend daar ervaring mee in wedstrijden?
Ik heb een hekel aan stoppen/afremmen tijdens wedstrijden.... wink

8

Re: Gelreman

In Engeland is dat heel gewoon. Heb bij meerdere wedstrijden moeten stoppen op rotondes, voor nood stoplichten bij wegwerkzaamheden en verplichte stops voor het oversteken van een weg ben ik ook al een aantal keer tegengekomen. Hoe langer de afstand, hoe minder last je ervan hebt, en je moet je erop instellen, anders haalt het je uit je ritme. Bij sprints en ODs is het heel irritant, bij een halve ook een keer een verplichte stop gehad, maar dat was ok. Het was toen lastiger dat een hele drukke weg in de buurt afgesloten was voor wegwerkzaamheden en de omleiding over het fietsparkoers liep. Gelukkig was ik bij de eerste 100 uit het water en heb ik daar weinig last van gehad, maar mijn vriendin zei dat het later chaos werd met zoveel fietsers (op een out-and-back stuk dus ook nog eens aan beide kanten van de weg) en zoveel autos.

9

Re: Gelreman

Bij bijvoorbeeld Nieuwkoop rijden er af en toe ook auto's, tractoren en andere fietsers op het parcours. Het is praktisch onmogelijk om alles af te zetten en als je dit weet valt het wel mee allemaal. Gewoon een beetje rekening met elkaar houden en het komt allemaal goed, het heeft mij in elk geval nog nooit echt tijd gekost. Alleen stoplichten lijken me wel irritant, dat zou voor mij een reden zijn om me niet voor een triathlon in te schrijven.

10

Re: Gelreman

ziet er interessant uit! Ik ben iig vast ingeschreven voor de nieuwsbrief smile

11

Re: Gelreman

Dit jaar in Frankerijk een halve gedaan en dat was echt door de file manoeuvreren en dat was alles behalve leuk. Maar tof dat er een nieuwe volledige komt in Nederland dan zal ik daar zeker ook aan deelnemen.

12

Re: Gelreman

Parcours van de Frysman is trouwens ook niet autovrij en dit jaar was het zelfs vrij druk maar echt hinder had ik daar niet van.

13

Re: Gelreman

Ik denk dat ik me inderdaad wel voor de nieuwsbrief ga inschrijven.

14

Re: Gelreman

ferrarimanddw schreef:

Ik denk dat ik me inderdaad wel voor de nieuwsbrief ga inschrijven.

Dat je zelfs daar al over na moet denken tongue


In frankrijk ook een wedstrijd gehad tussen het verkeer, geen last van gehad. Op de belangrijke punten stonden er verkeersregelaars

15 Laatst bewerkt door ferrarimanddw (28-11-18 07:23:37)

Re: Gelreman

Hedcandy schreef:
ferrarimanddw schreef:

Ik denk dat ik me inderdaad wel voor de nieuwsbrief ga inschrijven.

Dat je zelfs daar al over na moet denken tongue


In frankrijk ook een wedstrijd gehad tussen het verkeer, geen last van gehad. Op de belangrijke punten stonden er verkeersregelaars

Ik denk altijd overal over na :X

16

Re: Gelreman

Pff lekker nieuws, nou ga ik twijfelen.... Wilde eigenlijk rustig naar een hele toe gaan door volgend jaar maar eens te snuffelen aan de halve afstand. Maar deze is wel zo dichtbij, de plas is 2 km verderop. Zwem er zelf mijn trainingsrondjes. Enig idee hoe snel zo iets vol zit? Met andere woorden hoe lang kan ik nog twijfelen?

Van auto`s zul je overigens niet zo veel last hebben op het fietspacours vermoed ik. Als ik er zelf ga fietsen hindert het me nooit. Groot gedeelte gaat over een fietssnelweg = op alle kruispunten voorrang en nergens stoplichten; en de rest gaat over dijken welke voor zover ik weet ook vrij zijn van stoplichten en is nooit echt veel autoverkeer. Bij mooi weer nog wel eens wat fietsers.

17

Re: Gelreman

Hulsteiner schreef:

Pff lekker nieuws, nou ga ik twijfelen.... Wilde eigenlijk rustig naar een hele toe gaan door volgend jaar maar eens te snuffelen aan de halve afstand. Maar deze is wel zo dichtbij, de plas is 2 km verderop. Zwem er zelf mijn trainingsrondjes. Enig idee hoe snel zo iets vol zit? Met andere woorden hoe lang kan ik nog twijfelen?

Van auto`s zul je overigens niet zo veel last hebben op het fietspacours vermoed ik. Als ik er zelf ga fietsen hindert het me nooit. Groot gedeelte gaat over een fietssnelweg = op alle kruispunten voorrang en nergens stoplichten; en de rest gaat over dijken welke voor zover ik weet ook vrij zijn van stoplichten en is nooit echt veel autoverkeer. Bij mooi weer nog wel eens wat fietsers.

Dat fietsparcours klinkt dan opeens wel prima. Dat maakt de keuze al makkelijker...

Je hebt sowieso tot 5 december wink

18

Re: Gelreman

Ik bedenk me opeens dat ik de eerste twee weken van augustus op vakantie ga. Ik zie niet hoe ik dat met de gelreman kan combineren.
Ben dus bang dat ik mijn doel van een hele toch een jaartje uit ga stellen.

19

Re: Gelreman

Hallo. Ik heb me net aangemeld op deze site en zie ook dat de gelreman al besproken wordt hier.
Wat leuk. Ik ben een van de organisatoren. Dus als er vragen zijn stel ze gerust wie weet kan ik de beantwoorden.

Ik kan alvast wel wat vertellen over het fietsparcours. Het is inderdaad over een ronde van 45 km. Voor de supporters leuk om je wat vaker langs te zien komen

20

Re: Gelreman

willekez schreef:

Hallo. Ik heb me net aangemeld op deze site en zie ook dat de gelreman al besproken wordt hier.
Wat leuk. Ik ben een van de organisatoren. Dus als er vragen zijn stel ze gerust wie weet kan ik de beantwoorden.

Ik kan alvast wel wat vertellen over het fietsparcours. Het is inderdaad over een ronde van 45 km. Voor de supporters leuk om je wat vaker langs te zien komen

Over de Posbank?

21

Re: Gelreman

Livio Livius schreef:
willekez schreef:

Hallo. Ik heb me net aangemeld op deze site en zie ook dat de gelreman al besproken wordt hier.
Wat leuk. Ik ben een van de organisatoren. Dus als er vragen zijn stel ze gerust wie weet kan ik de beantwoorden.

Ik kan alvast wel wat vertellen over het fietsparcours. Het is inderdaad over een ronde van 45 km. Voor de supporters leuk om je wat vaker langs te zien komen

Over de Posbank?

De posbank is een mooie gebied maar we blijven aan de zuid kant van Arnhem. Dus geen klim op de Posbank. Het is een vlak parcours.

22 Laatst bewerkt door PGN10T (06-12-18 10:13:03)

Re: Gelreman

Geweldig! En Evert als ambassadeur... Leuk!

Ik zou een halve komend jaar al ambitieus vinden, maar (net als Hulsteiner) dit is zo dichtbij (4 km in mijn geval)..!

Kom maar op met die nieuwsbrief! (maw ik schrijf me in elk geval daar voor in)


edit: inschrijven voor de nieuwsbrief via de comp ging mis, via de mobiel ging wel.

Enne, @willekez: je hebt PB. smile

23

Re: Gelreman

Ja dat is leuk he. Evert woont in Arnhem en traint heel veel op de wedstrijdronde van de Gelreman. Gaaf dat je ingeschreven bent voor de nieuwsbrief. Op facebook kun je ook veel vinden op de pagina van Gelreman. De inschrijving is geopent en we mogen voor een eerste editie niet klagen

24

Re: Gelreman

Ja, als Evert weer in NL is, geeft hij hardlooptraining bij ons. En ook de zwemtraining op woensdagavond in Westervoort. Top dus!

Als het een halve zou zijn, zou ik er voor gaan. Nu wil ik wel helpen als vrijwilliger, kan ik mooi zien wat me in 2020 te wachten staat smile