51

Re: Suunto Spartan vs. 9?

Louise schreef:
ferrarimanddw schreef:

Ik heb gehoord dat volgende week de polar vantage V uitkomt, dus ik hoop over een dag of 10 ook een nieuw horloge te hebben!

Ah, daar ben ik zeker ook benieuwd naar!

Louise

Ik heb vandaag een mail voor pre-order gekregen. Hij ziet er goed uit en biedt een hele hoop mogelijkheden!
Kan niet wachten tot ik hem in het echt zie. En dan moet ik nog kiezen....

52 Laatst bewerkt door Jörgen (13-09-18 18:57:37)

Re: Suunto Spartan vs. 9?

Zien er goed uit die Polars! GPS lijkt nog wel aandachtspuntje.

Preview DC Rainmaker:
https://m.youtube.com/watch?v=o-MOCeSghd4

Tekst:
https://dcra.in/PolarVantage

Techradar:
https://www.techradar.com/reviews/polar-vantage-v

53

Re: Suunto Spartan vs. 9?

Zag idd vandaag een postbus FB hierover .
Ben ook erg benieuwd .

54

Re: Suunto Spartan vs. 9?

Ik heb uitgebreid de recensie gelezen en de nieuwe polar valt me wel tegen. Ik gebruik al jaren polar en had me echt verheugt op een nieuw klokje om mijn pols. De v800 is al een tijdje op de markt. Ik vind persoonlijk dat ze de plank wat misslaan. Ze richten zich enkel op het gebruik tijdens het sporten en niet voor dagelijks gebruik waar Suunto en Garmin dit wel doen door bijvoorbeeld wel notificaties te tonen. Gemiste kans denk ik.

55 Laatst bewerkt door Jörgen (13-09-18 19:01:12)

Re: Suunto Spartan vs. 9?

Notificaties komen later dit jaar / begin volgend jaar met een update.

Persoonlijk heb ik niks met notificaties.

56

Re: Suunto Spartan vs. 9?

Zodra de run2day hier in de stad hem heeft, ga ik hem eens goed vergelijken met de fenix 5 plus.
Ik heb helemaal niks met notificaties, zou dat juist heel storend vinden.
Buiten het sporten gebruik ik mijn horloge alleen om te kijken hoe laat het is wink

57

Re: Suunto Spartan vs. 9?

Haha, +1 met die notificaties, alleen maar storend idd.

Verder ga ik me er nog in verdiepen.

Louise

58

Re: Suunto Spartan vs. 9?

En die notificaties zijn voor mij weer de reden dat ik met een activity tracker rondloop. Telefoon komt veel minder uit mijn zak, aangezien ik op het horloge al zie wie er iets stuurt en of ik daar snel iets mee moet.

59 Laatst bewerkt door ferrarimanddw (14-09-18 19:18:54)

Re: Suunto Spartan vs. 9?

Ik moet helemaal niks tongue

Hij is er pas halverwege oktober. Nog een maandje wachten dus sad

60 Laatst bewerkt door marcomvanes (14-09-18 22:02:18)

Re: Suunto Spartan vs. 9?

hier alvast een stukje leesvoer over de nieuwe polar

http://www.runtodream.nl

61

Re: Suunto Spartan vs. 9?

Volgende week woensdag is er bij ons in de sportschool een Polar seminaar . “ train met hart en verstand “

Tevens word de nieuwe Polar Vantage V voorgesteld , functies voor training en dagelijks gebruik .

Ben erg benieuwd .

62

Re: Suunto Spartan vs. 9?

Hallo allemaal, ik ben opzoek naar een nieuw sporthorloge omdat ook mijn ambit 3 gestolen is.... ik heb dan ook de suunto 9 op het oog, de lange batterijduur spreekt mij aan aangezien ik onder andere 1 keer per jaar een long distance doe, en omdat ik movescount lekker vind werken.

Maar ik sta ook open voor Garmin en Polar. Wat is nu op dit moment nu de beste aankoop voor een sporthorloge met een budget van ongeveer 500,-.

Lastig luxeprobleem, al die keuzes

63

Re: Suunto Spartan vs. 9?

Tsjongen, wat moeten die dieven toch met die Ambits…

Mijn man heeft sinds onze inbraak de Suunto 9 en is daar dik tevreden over. Ik moet zeggen dat ik het wel een vrij dik en zwaar horloge zou vinden, voor mijn smalle polsjes. Plus dat we niet weten hoe goed de open-water-GPS is, omdat hij schoolslag zwemt en dat snapt geen enkele GPS. Ik heb 'm een keer uitgeprobeerd met borstcrawl, en dat was toen niet zo best maar hij schijnt het wel goed te kunnen 'leren'. Verder zijn de batterij-functies enzo natuurlijk geweldig.

Over Movescount nog even: ik vind dat ook fijn, maar toen ik me van de zomer 'ingroef' in de sporthorloge-markt kwam ik tegen dat Suunto dat op termijn wil gaan vervangen - opdoeken dus en iets nieuws maken. Het fijne weet ik daar niet van, maar het is vast wel ergens te vinden, mogelijk bij DC Rainmaker.

Verder denk ik nog steeds dat de service en hulp van Suunto onovertroffen zijn. Zoals de importeur ons geholpen heeft na die inbraak - echt geweldig gewoon.

Louise

64

Re: Suunto Spartan vs. 9?

triathnold schreef:

Hallo allemaal, ik ben opzoek naar een nieuw sporthorloge omdat ook mijn ambit 3 gestolen is.... ik heb dan ook de suunto 9 op het oog, de lange batterijduur spreekt mij aan aangezien ik onder andere 1 keer per jaar een long distance doe, en omdat ik movescount lekker vind werken.

Maar ik sta ook open voor Garmin en Polar. Wat is nu op dit moment nu de beste aankoop voor een sporthorloge met een budget van ongeveer 500,-.

Lastig luxeprobleem, al die keuzes

Wat het beste is weet ik voor mezelf al niet, laat staan voor een ander wink Het is echt persoonlijk.

Ik ben heel tevreden over de vantage V. Hij is heel accuraat in het meten van hartslag, en geeft ook geen andere waarden dan mijn M400 met hartslagband. Met interval heb ik dat trouwens niet geprobeerd.
Hij geeft veel feedback, cijfertjes waar ik dol op ben tongue

De mogelijkheden zijn echt enorm, maar ik denk dat je vooral moet kijken naar de specificaties en welke er voor jou belangrijk zijn.

65

Re: Suunto Spartan vs. 9?

Louise, dank je voor de reactie. Ik heb op je advies de review van dc rainmaker gelezen en gekeken en dit heeft mij overtuigd om toch gewoon voor de suunto 9 te gaan.

66

Re: Suunto Spartan vs. 9?

Leuk om te horen, graag gedaan, en veel plezier met je Suunto 9!