76

Re: 70.3 west friesland

Schitterend en bekend parcours voor mij, dus na de 70.3 van Luxemburg is dit wel leuk. Huizen eerst en dan ga ik deze gewoon lekker doen! cool

triathlon is 3x leuker!

77

Re: 70.3 west friesland

Arnoutdv schreef:

De triathlon NOP (Emmeloord Noordoostpolder), is ook aan het kijken of ze volgend jaar een 1/2 kunnen doen.

Ja, die gaat door. Inschrijven kan vanaf gisteren.

Je moet sneller dan de klos zijn.

78

Re: 70.3 west friesland

Informatie met de routes zijn reeds bekend.

http://eu.ironman.com/triathlon/events/ … z5bXJMJNoZ

79

Re: 70.3 west friesland

Weet iemand wanneer de inschrijving opent?

En worden de 5150 en 4184 ook echt onder de Ironman-vlag georganiseerd? Zit hier enige "meerwaarde" aan t.o.v. de lokale Tri's?

80

Re: 70.3 west friesland

ic3d schreef:

En worden de 5150 en 4184 ook echt onder de Ironman-vlag georganiseerd? Zit hier enige "meerwaarde" aan t.o.v. de lokale Tri's?

Waarschijnlijk alleen de prijs.

81 Laatst bewerkt door Niconing (04-01-19 11:54:47)

Re: 70.3 west friesland

ic3d schreef:

Weet iemand wanneer de inschrijving opent?

En worden de 5150 en 4184 ook echt onder de Ironman-vlag georganiseerd? Zit hier enige "meerwaarde" aan t.o.v. de lokale Tri's?

Als ik het goed heb begrepen gaat de inschrijving zo half januari open. De prijs is zo ongeveer gelijk aan die van de Amsterdamse Triathlons.
De meerwaarde moet je zoeken in de strakke organisatie met veel deelnemers en een autovrij parkoers dwars door de stad en daarbuiten.

82

Re: 70.3 west friesland

Zal de triathlon in Utrecht blij mee zijn, zelfde datum. Ik heb me ingeschreven voor een kwart in Amsterdam het weekend daarvoor, maar ik denk dat ik me ook ga inschrijven voor Hoorn!

83

Re: 70.3 west friesland

De prijs (€ 70) voor de 5i50 valt me voor IM-begrippen ook nog wel enigszins mee. Zeker als je weet dat je daarvoor een goed georganiseerd evenement krijgt, met T-shirt, medaille en prima verzorging etc. Wat me bij de 5i50 van Maastricht tegen staat, is dat het fietsparcours bestaat uit 3 rondes, in Hoorn maar uit 1 ronde. Ik denk daarom dat ik deze ook wel ga doen.

Overigens wordt dit allemaal wel onder de naam van Ironman georganiseerd, maar weet ik niet of ze hun naam ook officieel verbinden aan de verschillende afstanden. Volgens mij doen ze dat namelijk alleen aan longdistance en 70.3, maar zeker weten doe ik dit niet.

84

Re: 70.3 west friesland

5150 is zeker ook een officiële Ironman afstand.
Veel hele en halve Ironman evenementen hebben ook een 5150 (OD)

85

Re: 70.3 west friesland

Ik weet dat er veel 5150's georganiseerd worden door IM, alleen dragen ze volgens mij vaak niet de naam IM. Als voorbeeld: in Zürich heb je op zaterdag altijd een 5150 en op zondag een hele IM. Die 5150 wordt georganiseerd door IM, maar draagt de naam 5i50, niet IM 5i50. Op de medaille staat daarom volgens mij ook niet de naam of het logo van IM, alleen 5i50. Wellicht niet zo belangrijk, maar voor sommigen die hier speciaal aan mee doen vanwege de naam misschien wel een teleurstelling. Maar nogmaals, zeker weten doe ik dit niet.

Op social media wordt door IM ook (vrijwel tot) geen aandacht besteed aan andere evenementen dan IM en 70.3. Ook op de website staan ze alleen aangekondigd als 5i50, in tegenstelling tot IM en 70.3.

86

Re: 70.3 west friesland

Arnoutdv schreef:

5150 is zeker ook een officiële Ironman afstand.
Veel hele en halve Ironman evenementen hebben ook een 5150 (OD)

Ben je dan voor een kwart IronMan? wink

87

Re: 70.3 west friesland

Perry87 schreef:
Arnoutdv schreef:

5150 is zeker ook een officiële Ironman afstand.
Veel hele en halve Ironman evenementen hebben ook een 5150 (OD)

Ben je dan voor een kwart IronMan? wink

Nee, een 5150 is qua afstand slechts 22.8% van een hele Ironman. Qua tijd waarschijnlijk meestal nog minder wink

88

Re: 70.3 west friesland

Voor de geïnteresseerden: voor zowel West Friesland als Maastricht kun je je vanaf vandaag inschrijven.

89

Re: 70.3 west friesland

Mart schreef:

Voor de geïnteresseerden: voor zowel West Friesland als Maastricht kun je je vanaf vandaag inschrijven.

Yes! Ingeschreven voor Hoorn!

90

Re: 70.3 west friesland

Ik twijfel nog heel erg tussen deze en de lokale triathlon bij ons in het dorp waar het vorig jaar allemaal mee begonnen is en waarschijnlijk op dezelfde dag gaat vallen. Hoeveel shifts zijn er eigenlijk en welke starttijden? Kon dat zo snel niet vinden.

91

Re: 70.3 west friesland

Ik heb me vandaag ook ingeschreven voor Hoorn. Heb ook een mailtje ontvangen van Ironman waarin ze zowel Hoorn als Maastricht aankondigen. In deze mail stond ook aangekondigd dat er volgend jaar een 70.3 toegevoegd wordt, dus neem aan dat dat definitief is.

Via onderstaande link is informatie te vinden over de starttijden e.d.

http://m.eu.ironman.com/triathlon/event … edule.aspx

92

Re: 70.3 west friesland

Helaas, voor mij geen start in Hoorn. Feestje op de zaterdag gooit roet in het eten.

93

Re: 70.3 west friesland

Zijn er mensen die hier aan de start verschijnen?

94

Re: 70.3 west friesland

Ben wel benieuwd hoe de wedstrijd is. Zou graag een vlakke IM70.3 doen en die zijn verder weinig te vinden big_smile

95

Re: 70.3 west friesland

Het is nu een OD, bij succesvol evenement de volgende jaren een 70.3. Vandaag alle onderdelen/parcoursen verkend, mooi parcours!

96

Re: 70.3 west friesland

Ik ben erbij, mijn eerste OD. Volgende week eerst de kwart Krimpenerwaard, dat is zo ongeveer in mijn achtertuin en die zie ik een beetje als test voor Hoorn.

97

Re: 70.3 west friesland

Wij verschijnen aan de start van de OD en mijn dochter aan de sprint.
Zin in en het schijnt dat de contracten van volgend jaar voor 70.3 al getekend zijn

98

Re: 70.3 west friesland

Ik doe hier ook mee. Erg veel zin in.

Eerste OD van het jaar en een voorbereiding richting mijn eerste halve in Almere.

99 Laatst bewerkt door Mart (24-06-19 09:00:15)

Re: 70.3 west friesland

Ik sta ook aan de start. Ben wel benieuwd of het een succes gaat zijn, met hopelijk volgend jaar daadwerkelijk een 70.3.

100

Re: 70.3 west friesland

Ik doe ook mee, als toetje na IM 70.3 Luxemburg. Wel vreemd dat er nog geen startlijsten online staan. Zouden er zo weinig deelnemers zijn dat ze die nog niet publiceren?

triathlon is 3x leuker!