151

Re: Plannen seizoen 2019

26-5-2019    Nieuwkoop
2-6-2019    Kraichgau
9-6-2019    Terheijden
6-7-2019    Frysman

Met potlood 14-9-2019 Almere

152

Re: Plannen seizoen 2019

Ingeschreven voor een 1/8 Triathlon in Bilzen op 12 mei, wordt de eerste kennismaking met heel het Triathlon-gebeuren. Ben benieuwd naar de wissels en alles wat erbij komt kijken.
Daarnaast ook ingeschreven voor de kwart Isaac 043 Triathlon Maastricht op 26 mei … .

153

Re: Plannen seizoen 2019

Livio Livius schreef:

9-6-2019    Terheijden

Leuk. Die doe ik ook. Ik de halve, en jij?

Je moet sneller dan de klos zijn.

154

Re: Plannen seizoen 2019

pots_dave schreef:

Ingeschreven voor een 1/8 Triathlon in Bilzen op 12 mei, wordt de eerste kennismaking met heel het Triathlon-gebeuren. Ben benieuwd naar de wissels en alles wat erbij komt kijken.
Daarnaast ook ingeschreven voor de kwart Isaac 043 Triathlon Maastricht op 26 mei … .

Idem

155 Laatst bewerkt door Sandra86 (12-12-18 18:39:07)

Re: Plannen seizoen 2019

Teamplanning voor komend jaar is gemaakt, dus ik heb de individuele wedstrijden ook maar meteen ingeschreven.

- In de winter wat kortere trailruns ( 7 - 13 km) in de buurt: Leenderbostrail, Groote heide trail
- Zwemloop Nuenen (nog geen info over 2019 bekend...) Anders een andere zwemloop, Breda of Venray
- 18 mei: Almere Duin team time trial, 2de divisie zuid
- 9 juni: Triathlon Terheijden (1/4)
- 30 juni: Triathlon Nuenen (sprint), 2de divisie zuid
Daarna zie ik wel, ik denk de High Tech Triathlon in Eindhoven en/of Lommel

156

Re: Plannen seizoen 2019

Ben nog niet helemaal 100% klaar met plannen, maar het wordt ongeveer dit:

11-5.  1/8 Bosbaan Amsterdam
2-6.    1/4 HLMR Meer triathlon
10-6.  1/4 Triathlon Woerden
22-6.  1/3 Triathlon Oud Gastel
7-7.     Triathlon Utrecht ( niet als deelnemer, maar als vrijwilliger)

En misschien nog één van deze er bij:
18-5.  1/4 DUIN triathlon
26-5.  OD 043 Triathlon Maastricht
Eind augustus 1/8 Triathlon Veenendaal

Eigenlijk zoek ik nog een leuke 1/8 of kwart in september.....

157

Re: Plannen seizoen 2019

Ik vond de High Tech in Eindhoven leuk. Eerste weekend van September wink

158

Re: Plannen seizoen 2019

Bedankt voor de tip!

159 Laatst bewerkt door MontanaMan (16-12-18 21:45:16)

Re: Plannen seizoen 2019

Eindelijk voor de eerste wedstrijden ingeschreven, ook weer goed voor de motivatie smile

Ingeschreven:
28 April: White Horse Challenge - 150km fiets sportive
26 Mei: Forestman Middle Distance
14 September: Challenge Almere Half 

Overige plannen:
21 Juli: Immortal Farmoor Half (fiets parkoers is groot deel van mijn trainingsrondje)

Good Friday Sprint Tri (doen veel clubgenoten mee)
En misschien nog een wedstrijdje van een reeks die een clubgenoot aan het opzetten is hier in de buurt.
Verder misschien nog een paar hardloop wedstrijdjes.

160

Re: Plannen seizoen 2019

pots_dave schreef:

Ingeschreven voor een 1/8 Triathlon in Bilzen op 12 mei, wordt de eerste kennismaking met heel het Triathlon-gebeuren. Ben benieuwd naar de wissels en alles wat erbij komt kijken.
Daarnaast ook ingeschreven voor de kwart Isaac 043 Triathlon Maastricht op 26 mei … .

Bijkomend ook ingeschreven voor Weert op 09 juni, weekje daarvoor is het EK Olympische afstand daar ook ...

161

Re: Plannen seizoen 2019

Ik heb nog een weekendje in September 21/22 en zoek voor dan nog een leuke halve ergens te doen. Er zijn er genoeg maar ze vallen allemaal in de weekends dat ik moet werken. Dus als iemand op die datum iets weet in Belgie Nederland of mischien zelfs Duitsland hoor ik het graag.

162

Re: Plannen seizoen 2019

De plannen krijgen langzaam vorm. In het voorjaar ligt de nadruk dit jaar op hardlopen:

13-01-2019: Egmond Halve Marathon
20-02-2019: Groet uit Schoorl (30 km)
07-04-2019: Marathon Rotterdam (42 km)
29-06-2019: Triathlon Holten (OD)

Wordt m'n eerste hele marathon, dus dat is voorlopig hoofddoel. Holten zie ik het meest naar uit, was genieten dit jaar.

Tussen Rotterdam en Holten wil ik nog iets doen, wellicht de lokale sprint (Akersloot) of bijvoorbeeld Almere Duin. Daarna gaan wedstrijden op iets lager pitje vanwege zeilwedstrijden.

163

Re: Plannen seizoen 2019

Mooie plannen jongens!

15 juni:
Maasdijk Triathlon Oss

(30 juni: Triathlon nuenen)

6 juli:
Triathlon het groene woud Oorschot

24 augustus:
Admicom Triathlon Veenendaal

(1 september: High tech Triathlon)

3 staan vast & 2 optioneel. Kamp nog met een hardloopblessure, dus ik verwacht dat het duo/estafette wordt.

164

Re: Plannen seizoen 2019

Hier ook nu wel alles ingevuld denk ik, na IM Kopenhagen zal ik wel zien hoeveel zin ik er nog in heb.
12/13 Jan combi strandrace- halve marathon Egmond
24/02: Cross duatlon Zandvliet
06/04: Challenge Salou
05/05: kwartje Geel
16/06: Challenge Geraardsbergen
30/06: Caveman 111
18/08: IM Kopenhagen

165

Re: Plannen seizoen 2019

Nog niet veel concrete plannen.
Ik doe in ieder geval met mijn broer en zus mee als trio in Almere. We strijden tegen de partners. Het wordt dus team warme kant tegen team koude kant :-)

Verder zag ik dat Zeewolde dit jaar voor het eerst een halve triathlon organiseert (29 juni). Ik heb daar een keer meegedaan aan de olympische afstand en dat was perfect georganiseerd. Een mooi goedkoop alternatief voor de dure triathlons van Challenge en IM.

166

Re: Plannen seizoen 2019

stjames schreef:

Ik doe in ieder geval met mijn broer en zus mee als trio in Almere. We strijden tegen de partners. Het wordt dus team warme kant tegen team koude kant :-)

Haha, leuk, en jullie strijden dan ook tegen ons, wij hebben ons net zondag ingeschreven. Wij zijn ook een team van twee mannen en een vrouw (stel + zwemmaatje).

Louise

167

Re: Plannen seizoen 2019

Concreet:

Sallandtrail 25km 9 maart
Marathon Enschede 14 april
Rosmalen 1/4 triathlon 16 juni
Giesbeek 1/8 triathlon 18 augutus

nog inschrijven:

Gendt (eind juni IIRC) 1/4
Stroombroek (ergens begin sept.) 1/4

Ik had eigenlijk nog wel een halve willen doen, maar waarschijnlijk komt het er niet van ivm vakantieplannen.
Ach, volgend jaar is ook prima...

En dan wellicht nog hier en daar een trail/loopje oid. smile

168

Re: Plannen seizoen 2019

De Run-bike-run-bike-run in Dordrecht gaat dit jaar helaas niet door.

169

Re: Plannen seizoen 2019

Ik heb me voor mijn eerste triatlon ingeschreven. Doe in Klazienaveen in juli mee met de olympische afstand. Reuze spannend.
Zag dat het fietsen 2 rondes van 23 km(dus 46km) is en het lopen ook iets verder dan 10K. Is het normaal dat de afstanden van de verschillende evenementen wat uiteen lopen?

Ik wil in de aanloop nog graag ergens een 1/8 doen, ergens in april/mei ofzo. Iemand tips voor een leuke in het Noorden van het land?

170

Re: Plannen seizoen 2019

Jawori schreef:

Ik heb me voor mijn eerste triatlon ingeschreven. Doe in Klazienaveen in juli mee met de olympische afstand. Reuze spannend.
Zag dat het fietsen 2 rondes van 23 km(dus 46km) is en het lopen ook iets verder dan 10K. Is het normaal dat de afstanden van de verschillende evenementen wat uiteen lopen?

Ik wil in de aanloop nog graag ergens een 1/8 doen, ergens in april/mei ofzo. Iemand tips voor een leuke in het Noorden van het land?

Er zijn er in Overijssel dan wel een aantal. 14 april IJsselmuiden, 25 mei Staphorst, in Drenthe/Groningen/Friesland heb ik me niet verdiept.

171

Re: Plannen seizoen 2019

Jawori schreef:

Is het normaal dat de afstanden van de verschillende evenementen wat uiteen lopen?

Ja soms is dat zo.
Bij een afstand tm OD mag er 10% afgeweken worden, bij een halve/hele 5%.

172

Re: Plannen seizoen 2019

Jawori schreef:

Ik heb me voor mijn eerste triatlon ingeschreven. Doe in Klazienaveen in juli mee met de olympische afstand. Reuze spannend.
Zag dat het fietsen 2 rondes van 23 km(dus 46km) is en het lopen ook iets verder dan 10K. Is het normaal dat de afstanden van de verschillende evenementen wat uiteen lopen?

Ik wil in de aanloop nog graag ergens een 1/8 doen, ergens in april/mei ofzo. Iemand tips voor een leuke in het Noorden van het land?

Heerenveen. Laagdrempelig, goed georganiseerd en gezellig. Aanrader.

triathlon is 3x leuker!

173

Re: Plannen seizoen 2019

Afstanden wijken vaak een beetje af. Almere is 92 km fietsen, Maastricht was 176.5 km, en net geen marathon lopen, wat weer een Strava badge scheelde big_smile
Na veel wedstrijden wordt er ook over de afstand van het zwemmen gepraat. Het GPS signaal werkt niet onder water, dus horloges zijn niet erg accuraat om routes bij te houden tijdens het zwemmen, wat je ook vraag terugziet aan gezwommen routes. En de afstanden zijn dus vaak ook niet erg accuraat, van de GPS horloges. De wedstrijdleiding zal het wel beter meten (op GPS in een bootje bijvoorbeeld), maar zijn soms ook gebonden aan de ruimte die ze hebben.
Het maakt het vergelijken van je tijden tussen wedstrijden lastig, maar dat is al lastig want dingen als hoogtemeters, ondergrond en weer kunnen ook erg verschillen.

174

Re: Plannen seizoen 2019

HansH schreef:
Jawori schreef:

Ik heb me voor mijn eerste triatlon ingeschreven. Doe in Klazienaveen in juli mee met de olympische afstand. Reuze spannend.
Zag dat het fietsen 2 rondes van 23 km(dus 46km) is en het lopen ook iets verder dan 10K. Is het normaal dat de afstanden van de verschillende evenementen wat uiteen lopen?

Ik wil in de aanloop nog graag ergens een 1/8 doen, ergens in april/mei ofzo. Iemand tips voor een leuke in het Noorden van het land?

Heerenveen. Laagdrempelig, goed georganiseerd en gezellig. Aanrader.

Goed om te horen, had ik ook al naar gekeken maar volgens mij nog geen datum bekend. Ik hou het in de gaten!

175

Re: Plannen seizoen 2019

Hedcandy schreef:
Jawori schreef:

Is het normaal dat de afstanden van de verschillende evenementen wat uiteen lopen?

Ja soms is dat zo.
Bij een afstand tm OD mag er 10% afgeweken worden, bij een halve/hele 5%.

MontanaMan schreef:

Afstanden wijken vaak een beetje af. Almere is 92 km fietsen, Maastricht was 176.5 km, en net geen marathon lopen, wat weer een Strava badge scheelde big_smile
Na veel wedstrijden wordt er ook over de afstand van het zwemmen gepraat. Het GPS signaal werkt niet onder water, dus horloges zijn niet erg accuraat om routes bij te houden tijdens het zwemmen, wat je ook vraag terugziet aan gezwommen routes. En de afstanden zijn dus vaak ook niet erg accuraat, van de GPS horloges. De wedstrijdleiding zal het wel beter meten (op GPS in een bootje bijvoorbeeld), maar zijn soms ook gebonden aan de ruimte die ze hebben.
Het maakt het vergelijken van je tijden tussen wedstrijden lastig, maar dat is al lastig want dingen als hoogtemeters, ondergrond en weer kunnen ook erg verschillen.

Dank voor de reacties, ik ben hardloopevenementen gewend en daar zijn de afstanden altijd behoorlijk precies.
Maar maakt niks uit, ik heb toch nog niets om mee te vergelijken.