176

Re: Plannen seizoen 2019

Jörgen schreef:

Wordt m'n eerste hele marathon, dus dat is voorlopig hoofddoel.

Gaaf! Ben je al begonnen met een schema? Heb je een streeftijd of ga je voor uitlopen?

177

Re: Plannen seizoen 2019

De beste vergelijk is te maken tussen dezelfde wedstrijden. Ik heb er dit jaar 2 op de planning die ik vorig jaar ook gedaan heb, eens kijken of er schot in de zaak zit.

Als ik binnen kom wil ik in september de 1/4 in knokke doen. Meer mensen hier die 'm daar al eens gedaan hebben?

178

Re: Plannen seizoen 2019

Ik heb de zwintriatlon 2x gedaan echt een aanrader.

179

Re: Plannen seizoen 2019

Schema tot nu toe voor 2019:

13 januari: halve marathon Egmond
14/15 juni: Limburg mooiste
16 juni: 1/8e GP triathlon Zandvoort
7 juli: Ironman West-Friesland olympische afstand
14 september: Halve van Almere
28 september: Bosbaan triathlon 1/8e

180

Re: Plannen seizoen 2019

ronnyke schreef:

Ik heb de zwintriatlon 2x gedaan echt een aanrader.

Da's leuk om te horen!
Kan jij misschien de naam toelichten? Voor mij een nieuwe term & kan eigenlijk geen uitleg vinden.

181

Re: Plannen seizoen 2019

Bedoel je Zwin? 't Zwin is een zeearm op de grens tussen Nederland en België. En daar is het dus. Erg mooi gebied trouwens, ook om in rond te struinen.

Louise

182

Re: Plannen seizoen 2019

Idd dat zwin bedoel ik ligt tussen Knokke en Cadzand waar dus ook deze triatlon zich bevind. Zwemmen in Sluis (Damse vaart) en aankomst aan op de zeedijk in Knokke.

183

Re: Plannen seizoen 2019

Maar als je daar aan mee wil doen zul je nu moeten betalen denk ik om dan in Maart om stipt 19u aan je pc te zitten om in te schrijven. Mij is het 2x gelukt maar het is geen sinecure.

184

Re: Plannen seizoen 2019

Doubtless schreef:

Als ik binnen kom wil ik in september de 1/4 in knokke doen. Meer mensen hier die 'm daar al eens gedaan hebben?

Hij is vaste prik voor mij. Zoals ronnyke al zei zeker een aanrader. Hij is heel goed georganiseerd en het is een mooie omgeving. Het is ook de grootste 1/4 triathlon van de Benelux, 1100 startplekken. Zodra de inschrijving opengaat moet je wel inschrijven want hij zit binnen 5 minuten vol.

185

Re: Plannen seizoen 2019

Perry87 schreef:
Jörgen schreef:

Wordt m'n eerste hele marathon, dus dat is voorlopig hoofddoel.

Gaaf! Ben je al begonnen met een schema? Heb je een streeftijd of ga je voor uitlopen?

Volgens m'n Garmin moet ik na 3:27 weer binnen zijn, maar vermoedelijk ga ik langzamer weg. Doel is om het fatsoenlijk uit te lopen, dus niet geparkeerd te staan na 35 km.

Ik gebruik een standaard schema, waarbij ik wedstrijden en overige trainingen zo goed mogelijk inpas. Fietsen staat op laag pitje voorlopig.

186

Re: Plannen seizoen 2019

Jörgen schreef:

Volgens m'n Garmin moet ik na 3:27 weer binnen zijn, maar vermoedelijk ga ik langzamer weg. Doel is om het fatsoenlijk uit te lopen, dus niet geparkeerd te staan na 35 km.

Het zou heel knap zijn als dit lukt in je eerste marathon. Ik sta er bij die grote wedstrijden elke keer weer van versteld hoe hard iedereen van start gaat. Je niet gek laten maken en je aan je eigen plannen houden gedurende de eerste helft is het beste wat je kan. En dan is er niets leukers om iedereen weer op te pikken gedurende de tweede helft. Je eigen pijn wordt een stuk minder als je anderen ziet die het (veel) zwaarder hebben wink.

187 Laatst bewerkt door Doubtless (14-01-19 15:11:22)

Re: Plannen seizoen 2019

ronnyke schreef:

Maar als je daar aan mee wil doen zul je nu moeten betalen denk ik om dan in Maart om stipt 19u aan je pc te zitten om in te schrijven. Mij is het 2x gelukt maar het is geen sinecure.

Ik vond het op de website niet heel duidelijk uitgelegd... Maar zoals ik het lees kunnen alleen inwoners en oud deelnemers zich nu al inschrijven. Voor nieuwe deelnemers gaat de inschrijving 27 maart om 19.30 open.

188

Re: Plannen seizoen 2019

Normaal moet je al betalen voor dat de inschrijving opengaat mocht je dan niet ingeschreven geraken krijg je het geld terug gestort maar mischien is dit intussen verandert?

189

Re: Plannen seizoen 2019

Doubtless schreef:

Ik vond het op de website niet heel duidelijk uitgelegd... Maar zoals ik het lees kunnen alleen inwoners en oud deelnemers zich nu al inschrijven. Voor nieuwe deelnemers gaat de inschrijving 27 maart om 19.30 open.

Alleen de inwoners van gemeente Knokke en Sluis kunnen momenteel al inschrijven. De rest moet eerst een voorinschrijving doen met automatische afschrijving van het startgeld. Op 27 maart schrijf je definitief in. Mocht je dan te laat zijn of om een ander reden niet ingeschreven hebben dan wordt het geld teruggestort. Dus nog steeds hetzelfde ronnyke.

190

Re: Plannen seizoen 2019

Jörgen schreef:

Wordt m'n eerste hele marathon, dus dat is voorlopig hoofddoel.

Volgens m'n Garmin moet ik na 3:27 weer binnen zijn, maar vermoedelijk ga ik langzamer weg. Doel is om het fatsoenlijk uit te lopen, dus niet geparkeerd te staan na 35 km.

Wat bedoel je met "volgens Garmin"?
De race estimator? Bij mij klopt daar echt helemaal niks van.
Mijn PR op de 10KM staat op 43:38, volgens Garmin zou onder de 40 makkelijk moet kunnen.
Nou echt niet!
Ook de 21KM en marathon tijden zijn volkomen ridicuul.

191

Re: Plannen seizoen 2019

Maca944 schreef:
Jörgen schreef:

Volgens m'n Garmin moet ik na 3:27 weer binnen zijn, maar vermoedelijk ga ik langzamer weg. Doel is om het fatsoenlijk uit te lopen, dus niet geparkeerd te staan na 35 km.

Het zou heel knap zijn als dit lukt in je eerste marathon. Ik sta er bij die grote wedstrijden elke keer weer van versteld hoe hard iedereen van start gaat. Je niet gek laten maken en je aan je eigen plannen houden gedurende de eerste helft is het beste wat je kan. En dan is er niets leukers om iedereen weer op te pikken gedurende de tweede helft. Je eigen pijn wordt een stuk minder als je anderen ziet die het (veel) zwaarder hebben wink.

Bij Egmond gisten had ik negatieve split, maar hangt natuurlijk ook van de vorm van de dag af.

Wat me gisteren opviel is dat mensen echte kuddedieren zijn. Soms ging de hele meute in één keer harder lopen. Ik heb dus onderweg veel op m'n klokje gekeken om constant te kunnen lopen, anders was ik zomaar te snel geweest in het eerste deel.

192 Laatst bewerkt door Jörgen (14-01-19 18:35:09)

Re: Plannen seizoen 2019

Arnoutdv schreef:
Jörgen schreef:

Wordt m'n eerste hele marathon, dus dat is voorlopig hoofddoel.

Volgens m'n Garmin moet ik na 3:27 weer binnen zijn, maar vermoedelijk ga ik langzamer weg. Doel is om het fatsoenlijk uit te lopen, dus niet geparkeerd te staan na 35 km.

Wat bedoel je met "volgens Garmin"?
De race estimator? Bij mij klopt daar echt helemaal niks van.
Mijn PR op de 10KM staat op 43:38, volgens Garmin zou onder de 40 makkelijk moet kunnen.
Nou echt niet!
Ook de 21KM en marathon tijden zijn volkomen ridicuul.

Geen idee of het enigszins klopt, maar bij mij komt het zowel bij de 10 als de 21 aardig in de buurt. Maar geen idee wat dat zegt over de 42...

193

Re: Plannen seizoen 2019

Arnoutdv schreef:

"volgens Garmin"?
De race estimator? Bij mij klopt daar echt helemaal niks van.
Mijn PR op de 10KM staat op 43:38, volgens Garmin zou onder de 40 makkelijk moet kunnen.
Nou echt niet!
Ook de 21KM en marathon tijden zijn volkomen ridicuul.

Garmin zegt er ook bij dat je deze resultaten alleen haalt als je volle bak verantwoord gaat trainen. In dat geval zijn dit de tijden die je kunt halen. Wel blijven opletten wat er in de gebruiksaanwijzing staat!

Je moet sneller dan de klos zijn.

194

Re: Plannen seizoen 2019

Volle bak verantwoord trainen? Doen we dat uiteindelijk allemaal niet op onze eigen manier en kunnen?

195

Re: Plannen seizoen 2019

Ik kan me een discussie van een tijd terug herinneren over die voorspellingen van Garmin. Voor de een klopten ze aardig, voor de ander voor geen meter. Ik herhaal wat ik toen schreef, bij mij kloppen ze bijzonder accuraat.

196

Re: Plannen seizoen 2019

ronnyke schreef:

Volle bak verantwoord trainen? Doen we dat uiteindelijk allemaal niet op onze eigen manier en kunnen?

Nee hoor, ik niet. Ik zou het wel moeten doen dat verantwoord trainen maar dat is nog een aandachtspunt bij mij.

Je moet sneller dan de klos zijn.

197

Re: Plannen seizoen 2019

Maca944 schreef:

Ik kan me een discussie van een tijd terug herinneren over die voorspellingen van Garmin. Voor de een klopten ze aardig, voor de ander voor geen meter. Ik herhaal wat ik toen schreef, bij mij kloppen ze bijzonder accuraat.

Dat komt natuurlijk doordat je "volle bak verantwoord traint" smile

198

Re: Plannen seizoen 2019

Heeft iemand een advies voor een beginnende triathlonner? Zijn er wedstrijden die juist goed zijn voor beginners?

199

Re: Plannen seizoen 2019

bezigebij schreef:

Heeft iemand een advies voor een beginnende triathlonner? Zijn er wedstrijden die juist goed zijn voor beginners?

Recreatieve series bij grote wedstrijden zijn vaak wel ideaal om triathlon te leren. Denk aan Holten of Veenendaal bijvoorbeeld.

Daar zijn altijd veel beginners en ook veel ervaren atleten die in 1 serie starten, en ze zijn goed georganiseerd.

De beginners laten je je niet als een kneus voelen, en de ervaren atleten in recreatieve series vinden het vaak leuk om beginners te adviseren hoe de wedstrijd voor te bereiden, en hebben altijd nog wel een stukje tape of een extra startnummer band bij zich als de beginner in de stress iets vergeten is.

200

Re: Plannen seizoen 2019

bezigebij schreef:

Heeft iemand een advies voor een beginnende triathlonner? Zijn er wedstrijden die juist goed zijn voor beginners?

Mijn eerste kwart triathlon was in Emmeloord. Het was daar rustig, overzichtelijk en er was publiek. Ik zou deze aanraden.

Je moet sneller dan de klos zijn.