1

Onderwerp: compleet nieuw in deze materie

Hallo ik ben lou van Burg woon in zeeland en ben totaal nieuw in dit gebeuren het intrigeert me al jaren en heb de draad opgepakt .
Fietsen doe ik al 8 jaar met tenminste 10000 km per jaar , lopen ben ik mee gestart met een loop training AV56 Goes en sinds deze week zwemmen bij Zwemanalyse . Aan motivatie ontbreekt het niet . leuk hier aan de slag te gaan om informatie op te slurpen.

Oja ben een veteraan die behoorlijk motoriek storingen  heeft opgelopen met motorracen  :-)

2

Re: compleet nieuw in deze materie

Welkom en succes met je nieuwe uitdagingen !!

In manibus vestris victoria est

3

Re: compleet nieuw in deze materie

l.van.burg schreef:

Hallo ik ben lou van Burg woon in zeeland en ben totaal nieuw in dit gebeuren het intrigeert me al jaren en heb de draad opgepakt .
Fietsen doe ik al 8 jaar met tenminste 10000 km per jaar , lopen ben ik mee gestart met een loop training AV56 Goes en sinds deze week zwemmen bij Zwemanalyse . Aan motivatie ontbreekt het niet . leuk hier aan de slag te gaan om informatie op te slurpen.

Oja ben een veteraan die behoorlijk motoriek storingen  heeft opgelopen met motorracen  :-)

Welkom! 10.000km per jaar, dat is geen kattenpis!

4

Re: compleet nieuw in deze materie

Welkom hier!

5

Re: compleet nieuw in deze materie

Zelf in 2018 ook +10000km op de fiets gezeten dus is idd niet slecht :-) en ik heb er dan ook nog een kleine 1800km bij gelopen en 320km bij gezwommen.

6

Re: compleet nieuw in deze materie

Lou welkom! Heb je al triathlons op het oog? En welke blessures heb je precies opgelopen bij welke tak van motorracen? Ik heb in 2003 mijn femur links gebroken tijdens een KNMV-cup race op Assen (crash ingaan Duikersloot). Dat heeft me een jaar gekost en daarna besloot ik marathons te gaan lopen (en daarna fietsen en daarna triathlons), maar ik merk wel dat ik nul flexibiliteit heb door alle valpartijen. In zwemmen zal ik nooit een topper worden, maar bij fietsen en lopen ondervind ik weinig hinder.

Dit was een paar weken voor die crash:
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/10959679_845672788826550_4742139475209650514_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=c0f93e5a25105ebc8f7872438dbbe68a&oe=5CFED062

7

Re: compleet nieuw in deze materie

Hier nog een voormalig circuitrijdster trouwens. Wel een keer gecrasht, gelukkig alleen materiele schade, ik kon weer doorrijden...
Ben er overigens toen wel mee gestopt, maar om een andere reden.

8

Re: compleet nieuw in deze materie

Welkom! Zo ontdek ik ook nog eens wat 'vorige levens' van forummers (; Met motorrijden heb ik niks, maar ik kom wél van oorsprong ook uit Zeeland en mijn 'oudste' sport is fietsen. De 10.000 km heb ik wel alleen maar gehaald in het jaar dat ik in 4 maanden tijd dwars door Afrika fietste (2008).

Ik ben ook wel benieuwd of je al een triathlon op het oog hebt?

Louise

9

Re: compleet nieuw in deze materie

hey , Fracturen die ik heb opgelopen zijn C8 en c7 gescheurd vier ribben en sleutelbeen ( tegen mijn borst)gebroken en diverse kneuzingen bij mijn laatste val met de racefiets in 0kt 2017 op Zaterdags een goeie notering in de Strandrace MK 2017 en zondag lag ik in de schroot . Met motorrijden heb ik mijn enkel gebroken en schouderblad en diverse kapsels gescheurd. ook met Mountainbiken diverse kneuzingen van ribben en weet ik wat allemaal niet meer .Soort van Jan de boer  groot,lomp ,sterk en een beetje wild. De eerste 1/8 Tri is gepland op de Brouwersdam en eentje in Wilhelminadorp . De eerste zwemloop doe ik in eind februari en nog eentje in eind april. Mijn trainingsschema is druk maar alles voelt goed op mijn motoriek na maar das nooit mijn sterkste kant geweest. leuk jullie hier te ontmoeten

10

Re: compleet nieuw in deze materie

gisteren trouwens mijn eerste Strandrace weer uitgereden  met een P38 en  nog steeds tien kilo te veel aan boord :-)

11

Re: compleet nieuw in deze materie

Leuk, ik doe ook mee bij de Brouwersdam, wel de 90.

12

Re: compleet nieuw in deze materie

Hedcandy schreef:

Leuk, ik doe ook mee bij de Brouwersdam, wel de 90.

top allen moet ik werken die dag , paar keer per jaar moet ik echt werk op zaterdag en net nu maar ja is niet anders

13

Re: compleet nieuw in deze materie

Ik moet ook werken dat weekend. Had ook heel graag meegedaan en er een weekendje van gemaakt maar tja...

14

Re: compleet nieuw in deze materie

Ik start ook in Brouwersdam, ook de 90. Wilhelminadorp heb ik twee keer gedaan, een erg leuk, klein triatlonnetje op een snel parcours, alleen afgelopen jaar niet meer onder NTB-toezicht en ik vond dat ze van de reglementen toen te zeer een potje maakten. Het was geen duo- of trio-triathlon, en toch zag ik er een estafette van maken bijvoorbeeld. Parc fermé niet bewaakt ook, dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Ik hoop dat ze het komend jaar weer beter op orde hebben, daar ben ik ook wel benieuwd naar, dus dat hoor ik graag van je t.z.t!

Louise

15

Re: compleet nieuw in deze materie

komt goed

16

Re: compleet nieuw in deze materie

l.van.burg schreef:
Hedcandy schreef:

Leuk, ik doe ook mee bij de Brouwersdam, wel de 90.

top allen moet ik werken die dag , paar keer per jaar moet ik echt werk op zaterdag en net nu maar ja is niet anders

De sprint is ook op zaterdag toch?
Of heb ik dat nu verkeerd begrepen (omdat je nu zegt dat je moet werken?)

17

Re: compleet nieuw in deze materie

We hebben het over twee evenementen denk  ik de  triathlon op de Brouwersdam word mn eerste 1/8 de .Er is ook een strandrace Strandrace is op 10 febr :-)

18

Re: compleet nieuw in deze materie

l.van.burg schreef:

We hebben het over twee evenementen denk  ik de  triathlon op de Brouwersdam word mn eerste 1/8 de .Er is ook een strandrace Strandrace is op 10 febr :-)

Dan hebben we het wel degelijk over dezelfde, die in mei.
En die isop zaterdag toch?
Daarom snap ik jouw opmerking niet dat je op zaterdag moet werken...